تدبیر در رفسنجان داد سرمایه گذار را در آورد؛

بهروز آگاه: رفسنجان برای سرمایه گذاری آن هم عام المنفعه مناسب نبود!

  • شناسه خبر: 180013
بهروز آگاه: رفسنجان برای سرمایه گذاری آن هم عام المنفعه مناسب نبود!

عدم همکاری برخی مسئولان در رفسنجان سرمایه گذار بخش خصوصی را از ادامه راهش منصرف کرده است…

خانه » اقتصادی » بهروز آگاه: رفسنجان برای سرمایه گذاری آن هم عام المنفعه مناسب نبود!

به گزارش خانه خشتی، بهروز آگاه در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران رفسنجان از ترمینال ضبط پسته اسلام آباد به دستاورد جدید جوانان کشورمان در راه اندازی خط تمام اتوماتیک و ۲۴ ساعته ضبط پسته اشاره کرد و گفت: از ۳۱ استان کشور ۲۷ استان زیر کشت پسته است و تنها سه گروه ماشین آلات ساز کشاورزی در کبوترخان رفسنجان و کرمان فعال هستند و اقدام به آماده سازی این دستگاه نمودند.

وی افزود: سازنده این دستگاههای را هم باید به چشم یک سردار حاجی زاده نگاه کرد، جوانانی که توانایی و کارآیی و خلاقیت خود را به کار گرفتند و اقتصاد ما باید دنبال اینها باشد تا به اشتغال زایی و شکوفایی بیشتر برسد.

آگاه گفت: این دستگاه در ساعت تناژ بالاتری نسبت به ضبط پسته در کشور آمریکا دارد و در ۲۴ ساعت بیش از ۱۲۰تن ارقام مختلف پسته را ضبط می کند.

وی تصریح کرد: این سه گروه ماشین آلات ساز کشاورزی باید تقویت شوند تا در آینده جوابگوی تمام کشور باشند.

بهروز آگاه با بیان اینکه متاسفانه سیاست های غلط جلوی صادرات را میگیرد تصریح کرد: صنعت پسته که از رفسنجان بلند شده و به تمام کشور رسیده است باید حفظ شود، تصمیمات غلط نبایستی به این صنعت ضربه بزند.

وی خاطر نشان کرد: به جای این که نفت و مواد پتروشیمی را صادر می‌کنیم، با کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی می توانیم به موفقیت برسیم و قابلیت های بخش کشاورزی را بالاتر ببریم، پسته یکی از اقلام صادراتی است، باید به سمت تولید و صادرات این تولیدات بروید.

آگاه گفت: با تولید و صادرات محترمانه عمل کنیم، باید بدانیم این تولید و صادرات به ویژه در بخش کشاورزی در این شرایط سخت می تواند سر ما را بالا نگه دارد.

این سرمایه گذار باسابقه تصریح کرد: مشکل اصلی در بخش صادرات این است که کسانی در بخش اقتصادی سر کار هستند که تجربه کار بخش خصوصی را نداشتند تا دردها را بفهمد و اینکه چطور باید از این بخش کمک بگیرند.

وی افزود: آقای رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این موضوع کامل اشراف دارد که باید به بخش خصوصی رسیدگی کرد.

آگاه گفت: بزرگترین مسئله در کشاورزی خرده مالکی است طرح تجمیع در زمان رزم‌حسینی داده شد و وقتی ایشان از استان دیگر حمایتی نشد، باید بهره وری را برای خرده مالکان افزایش دهیم.

رفسنجان مناسب نبود، اگر یزد یا سیرجان رفته بودیم خیلی حمایت می شدیم

بهروز آگاه در پایان به احداث مجتمع فرهنگی، تفرحی و ورزشی ویژه بانوان در شهر رفسنجان اشاره کرد که با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاردی در حال ساخت است و اظهار کرد: به وصیت مادربزرگم اقدام به راه‌اندازی بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ورزشی خاورمیانه ویژه بانوان در رفسنجان کردم اما رفسنجان مناسب نبود، باید جایی این کار را انجام میدادیم که بیشتر قدرش می دانستند.

وی افزود: چند صد میلیارد پول عام المنفعه خرج شده است اما برخی مسئولان به ما مشکوک می شوند که ما چه نفعی از این کارها می بریم.

آگاه گفت: برخی مسئولین کمک و جلوی راهمان را باز کردند و برخی سنگین اندازی کردند، اگر یزد یا سیرجان رفته بودیم خیلی حمایت می شدیم، بزرگترین مجموعه در خاورمیانه حرف کمی نیست.

خبرنگاران رفسنجان در پایان این گفتگو از روند کار ترمینال ضبط پسته آگاه در اسلام آباد بازدید کردند.

عکس از فاطمه سادت حسینی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
بهروز آگاه تدبیر ترمینال ضبط پسته رفسنجان سرمایه گذاری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان