نماینده جدید خانه مطبوعات در شهرستان های رفسنجان و انار معرفی شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 179673
نماینده جدید خانه مطبوعات در شهرستان های رفسنجان و انار معرفی شد + تصاویر

روح الله بادپروا طی حکمی از سوی مدیر عامل خانه مطبوعات استان کرمان به عنوان مدیر خانه مطبوعات شهرستان های رفسنجان و انار منصوب شد.

خانه » اجتماعی » نماینده جدید خانه مطبوعات در شهرستان های رفسنجان و انار معرفی شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی، آیین معارفه روح الله بادپروا مدیر جدید خانه  مطبوعات شهرستان های رفسنجان و انار و تودیع و تقدیر از ابراهیم انوشه روز گذشته با حضور رئیس گروه رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، فرماندار رفسنجان، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان و جمعی از مسئولان و اهالی رسانه شهرستان های رفسنجان و انار برگزار شد.

محمد رضا نژاد حیدری مدیر عامل خانه مطبوعات استان در این مراسم اظهار کرد: خانه مطبوعات مهمترین نهاد صنفی است که ماموریت دارد مشکلات و مسائل خبرنگاران را پیگیری می کند.
وی افزود: توقع می رود که مسئولان خبرنگاران را در کنار خود و نه در مقابل خود بدانند، خبرنگاران استان فعال و پویا در زمینه توسعه استان گام های برداشته شده است .
مدیر عامل خانه مطبوعات استان بیان کرد: فراهم کردن بستر ارتقای دانش روزنامه نگاری یکی از اهداف ما است که رفسنجان از شهرستان‌های پیشتاز در این حوزه است.


وی اظهار کرد: پس از راه اندازی خانه مطبوعات در شهرستان های رفسنجان و سیرجان،خانه مطبوعات در شهرستان های بم و زرند نیز رابط‌ های اداری انتخاب خواهد کرد.
نژاد حیدری خاطر نشان کرد: برای انتخاب نمایندگان خانه مطبوعات در شهرستان ها به کارآمدی نگاه می شود تا نگرش سیاسی، کسانی انتخاب شدند که برخواسته از آرا و نظرات رسانه های کل استان هستند.

وی تصریح کرد: نماینده خانه مطبوعات در شهرستان بایستی ارتباط سازمان یافته با مرکز استان را حفظ کند، نماینده خانه مطبوعات در شهرستان یک جزیره جداافتاده نیست.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به مشکلات خبرنگاران بر ضرورت تعامل ادارات مالیات و تامین اجتماعی با خبرنگاران در استان تاکید کرد و گفت: در این شرایط دستگاه‌های ذکرشده مسائل و مشکلات رسانه‌ها را به جا بیاورند کما اینکه تاکنون این تعامل به ‌خوبی صورت گرفته و نیازمند دیدگاه وسیع‌تری در این زمینه هستیم.

نژاد حیدری همچنین از بازگشایی موزه مطبوعات کرمان در محل خانه تاریخی دینیار در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: پرداخت هدیه روز خبرنگار نیز مستلزم فرآینده اداری است و ظرف چند روز آینده به حساب خبرنگاران استان واریز خواهد شد.

علی سیف الدینی رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از فعالیت ۳۴۱ نشریه در استان کرمان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲ نشریه مختص رفسنجان است و رفسنجان یکی از شهرستان های رسانه ای استان است.
وی بر تعامل مسئولین شهرستان با خانه مطبوعات تاکید کرد و گفت: خانه مطبوعات مورد تایید و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، زیر چتر خانه مطبوعات تمام مشکلات و موانع راه خبرنگاران پیگیری شود.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: بایستی بیش از گذشته دستیابی خبرنگاران به اطلاعات فراهم شود. شهر ما کوچک است و بدنه اجتماعی کوچکی دارد و باید برای انتشار اخبار با یک فیلتر آرام جلو رفت.
وی افزود: دلایل زیادی وجود دارد که در اخبار کشور بزرگنمایی می شود و آنچه که مد نظر رسانه های خارج از کشور است، جامعه را به سمت و سوی بزرگنمایی سوق می دهند.


فصیحی هرندی بیان کرد: باید اصل خبر را بیان کرد و اگر خبرنگاران خواستند تحلیلی بر اخبار داشته باشند، باید دیدگاه و تحلیل‌شان از اصل خبر مجزا باشد و خبرنگاران آزاد هستند در چارچوب، انتقاد و تحلیل کنند و ممکن است گزند هم وجود داشته باشد.
فرماندار رفسنجان با تاکید بر اینکه باید به ندای مطبوعات در شفافیت سازی و بیان اتفاقات و حوادث گوش داد، تصریح کرد: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می خواهیم که در حمایت از رسانه ها یاری‌گر ما باشند زیرا برخی از کمک‌ها و مساعدت‌ها بطور مستقیم از عهده شهرستان بر نمی آید.


انتهای پیام/

برچسب ها:
خانه مطبوعات رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان