فرماندار رفسنجان:

ضرورت حمایت بیشتر مس سرچشمه از طرح های اقتصاد مقاومتی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 179598
ضرورت حمایت بیشتر مس سرچشمه از طرح های اقتصاد مقاومتی در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: نقدینگی از سوی مس سرچشمه برای تقویت بنیان فعالیت های اقتصادی شهرستان مخصوصا طرح های اقتصاد مقاومتی بیشتر باشد.

خانه » اقتصادی » ضرورت حمایت بیشتر مس سرچشمه از طرح های اقتصاد مقاومتی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی هرندی صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی رفسنجان اظهار کرد: نقدینگی از سوی مس سرچشمه برای تقویت بنیان فعالیت های اقتصادی شهرستان مخصوصا طرح های اقتصاد مقاومتی باید بیشتر باشد.

فرماندار رفسنجان بر ضرورت افزایش منابع بانکی و امتیاز برای طرح های اقتصادی تاکید داشت و تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم منابع ریالی برخی طرح های اقتصاد مقاومتی را تامین کنیم از محل سپرده سرمایه گذاری که مس در بانک رسالت دارد یک سری امتیازات برای این طرح ها در نظر گرفته شود اگر امتیاز کم باشد بسیاری از طرح ها اجرایی نمی شوند.

وی بیان کرد: ۳۸۷ طرح جهاد کشاورزی به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان برای تسهیلات اقتصاد مقاوتی معرفی شده اند که از این تعداد پرونده ۱۸۸ طرح به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان مختومه شده است و ۱۹۹ طرح به مبلغ ۹ میلیارد و  ۳۸۴ میلیون تومان در لیست انتظار هستند.

فصیحی هرندی افرود: ۶۶۹ طرح جدید حوزه کشاورزی به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در انتظار صدور مجوز و معرفی‌ به بانک هستند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: ۸۳ طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان بانک معرفی شده اند که ۱۹ نفر به مبلغ یک میلیارد و ۸۳۵ تومان تسهیلات دریافت کردند و ۶۴ نفر با اعتبار ۱۶‌ میلیارد ریال در بانک در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

وی ادامه داد: ۱۲۰ طرح هم در این حوزه در حال بررسی است.

شاهین‌ حریری‌ هم در این جلسه گفت: ۶۸‌ طرح‌ با اعتبار مورد نیاز ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان به ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ معرفی شدند که از این‌ تعداد به ۲۸‌ طرح‌ اعتبار یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان از سوی بانک اعطا شده است‌ و ۴۰ طرح‌ هم‌ در انتطار دریافت تسهیلات به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان هستند.

رئیس‌ اداره‌ صنعت، معدن‌ و تجارت شهرستان رفسنجان‌ افزود: ۱۱۶‌ طرح‌ هم در حال بررسی است‌ تا مصوب شوند.

۲.۵ میلیارد تومان برای تکمیل مخزن ذخیره آب  ۱۵ هزار مترمکعبی رفسنجان نیاز است

حسین‌ چرخ‌ انداز هم در این‌ جلسه با اشاره به اینکه عملیات‌ احداث بزرگترین‌ مخزن‌ ذخیره‌ آب ۱۵ هزار متر مکعبی واقع در رفسنجان‌  تا کنون‌ ۸۰ درصد پیشرفت‌ فیزیکی دارد، گفت: برای تکمیل این‌ طرح‌‌ به ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا مورد بهره برداری قرار گیرد و مشکل کم آبی شهرستان در سال آینده برطرف شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان طرح های اقتصاد مقاومتی فرماندار رفسنجان کارگروه اقتصاد مقاومتی رفسنجان مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان