معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان:

مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند وضعیت بدتری در انتظار شهرستان است

  • شناسه خبر: 178122
مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند وضعیت بدتری در انتظار شهرستان است

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود باید منتظر بدتر شدن وضعیت شهرستان باشیم و اگر با برنامه های مقابله با کرونا توسط دستگاه ها و ادارات پیش رویم  تا مدتی می توانیم این وضعیت را ثابت نگه داریم و به سمت کاهش موارد بستری پیش برویم.

خانه » آخرین اخبار » مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند وضعیت بدتری در انتظار شهرستان است

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمالزاده در جلسه ستاد واکنش سریع مقابله با کرونا در محل فرمانداری اظهار کرد: بعد از تعطیلات  ۱۵ خرداد  و عید فطر که حجم زیادی از مسافرت ها اتفاق افتاد و مشاغل زیادی شروع به فعالیت کردند و مردم هم تصور کردند که کرونا تمام شده با تصور اشتباه اینکه در فصل گرما کرونا نباشد تجمعات شکل گرفت.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: علی رغم تذکراتی که مسئولین بهداشتی و درمانی دادند بی تفاوتی مردم باعث شد موارد شیوع کرونا افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع مجدد کرونا ابتدا از استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان بلوچستان، کرمانشاه و خراسان جنوبی شروع شده است ،بیان کرد: استان کرمان هم درگیر این بیماری شد و  در حال حاضر بیشتر نقاط استان در وضعیت قرمز است.

جمالزاده با اشاره به اینکه وضعیت رفسنجان نسبت به شهرهای استان  و کشور شرایط بهتری دارد و نباید به این موضوع خوش بین باشیم، گفت: استان کرمان بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته داشته است و ثبت ۱۲ مورد مرگ در استان کرمان در یک روز  ناشی از غفلت های مردم در یک ماه گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک ماه در رفسنجان مرگ و میر ناشی از کرونا ثبت نشده ولی در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد مرگ کرونایی ثبت گردیده است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: هر گونه اقدام در راستای مقابله با کرونا تا دو هفته بعد به نتیجه می رسد، اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود باید منتظر بدتر شدن وضعیت شهرستان باشیم و اگر با برنامه های مقابله با کرونا توسط دستگاه ها و ادارات پیش رویم  تا مدتی می توانیم این وضعیت را ثابت نگه داریم و به سمت کاهش موارد بستری پیش برویم.

وی ادامه داد: تا کنون بیش ۳۵۰۰ نمونه آزمایشگاهی از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که ۸۸۰ نفر از این موارد در انار و رفسنجان مثبت اعلام شده است.

جمالزاده عنوان کرد: تا قبل از ظهر امروز ۳۲ بیمار، کرونا مثبت در بیمارستان بستری بودند و در حال حاضر چهار بیمار کرونایی بدحال در آی سی یو به سر می برند ولی در کل عمده بستری های ما با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص می شوند.

وی با اشاره به اینکه کلیه رده های سنی از بیمار ۱۴ ماهه تا ۹۲ ساله مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند، گفت: عمده انتقال بیماری کرونا از طریق ارتباط با افراد آلوده به این بیماری صورت گرفته است و به صورت زنجیره وار این بیماری منتقل شده است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا زدن ماسک، پرهیز از تجمعات و محیط های بسته و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است.

جمالزاده با تاکید بر اینکه پیشگیری بهترین راه درمان کروناست به شرطی که آن را جدی بگیرند، بیان کرد: مردم از تجمعات غیر ضروری خودداری کنند.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان ستاد واکنش سریع بیماری کرونا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان