موارد مثبت بستری بیماران کرونایی در رفسنجان کاهش یافت / کنترل کانون های انتقال ویروس در انار

  • شناسه خبر: 176943
موارد مثبت بستری بیماران کرونایی در رفسنجان کاهش یافت / کنترل کانون های انتقال ویروس در انار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: موارد بستری بیماران کرونایی از اوایل اردیبهشت سال جاری در رفسنجان کم و فوق العاده کاهش یافت.

خانه » آخرین اخبار » موارد مثبت بستری بیماران کرونایی در رفسنجان کاهش یافت / کنترل کانون های انتقال ویروس در انار

به گزارش خانه خشتی؛ جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی رفسنجان امروز با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.
علی اسماعیلی ندیمی در این جلسه اظهار داشت: شرایط بسیار سختی در اسفند ماه سال گذشته پشت سرگذاشته شد با هماهنگی و مشارکت بسیار گسترده ای که در شهرستان رفسنجان و انار صورت گرفت و همچنین با حضور خیرین و ادارات مختلف شهرستان توانستیم وضعیت نسبتا خوبی داشته باشیم و از شرایط حاد خارج شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن تقدیر از کمک رسانی بسیج، موکب ها، هیئت ها و همچنین خیرین در راستای مقابله با کرونا بیان داشت: راه اندازی آزمایشگاه سلولی و مولکولی در ۲۴ فروردین ماه سال جاری با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طرف شهرداری و شورای شهر و به همت مجتمع مس سرچشمه یکی از اتفاقات خوب و مهم بود.
وی افزود: قبل از راه اندازی این آزمایشگاه، نمونه ها می بایست به تهران و بعد به کرمان فرستاده شوند و زمان طولانی صرف می شد که با راه اندازی این آزمایشگاه مشکل رفع گردید و دست ما در تشخیص ویروس کرونا باز شد به طوریکه در یک روز توانستیم ۵۰ نمونه تست انجام دهیم.
اسماعیلی از آماده سازی یک بیمارستان ۵۰ تختخوابی و افتتاح آن در ۱۲ خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: این بیمارستان دارای تخت آی سی یو ،ا تاق ایزوله است همچنین برق ،آب و اکسیژن‌ساز مستقل دارد؛ این بیمارستان برای بحران‌های احتمالی و عدم درگیر شدن بیمارستان های شهرستان در صورت برروز مشکل احداث شده است.
وی با بیان اینکه در رفسنجان موارد بستری از اوایل اردیبهشت کاهش یافت و فوق العاده کم شد گفت: در دو، سه هفته قبل در شهرستان انار با کانون‌هایی مواجه شدیم، تمام افراد ناقل این بیماری را شناسایی و چک کردیم و تا آخرین مورد مثبت را پیدا نکردیم دست نکشیدیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پیش رفتن استراتژی در کل کشور به سمت نمونه‌یابی و بیماریابی از دلایل تغییر نمونه ها دانست و گفت: بیماری کووید ۱۹ فعلا با ما خواهد بود رعایت نکات بهداشتی پرهیز از حضور در تجمعات غیر ضروری، مهمانی‌ها و جاهایی که می‌تواند امکان انتقال را بالا ببرد از راه های پیشگیری از این بیماری است.
وی عنوان داشت: به هیچ عنوان میزان سرایت پذیری ویروس کرونا از بین نرفته است احتمالا پیک بعدی را در پاییز خواهیم داشت.
در این جلسه مشکلات کارگاه ذوب مس مات در شهرک هزار واحدی، تعیین تکلیف دامداری های منطقه اسد آباد، معضلات سگ های ولگرد و بی صاحب، عدم تبلیغ کالاهای آسیب رسان و پیشگیری از بیماری های آب و غذا در فصل تابستان و …مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان کارگروه سلامت و امنیت غذایی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان