راهنمای انتخاب سبک مبلمان و کاناپه

  • شناسه خبر: 161806
راهنمای انتخاب سبک مبلمان و کاناپه

اگر شما نیز در زمره افرادی قرار دارید که برای خرید مبلمان منزل یا مبلمان اداری و یا انتخاب کاناپه‌ای با سبک و مدل مناسب برای اتاق نشیمن خود کاملا سردرگم شده‌اند، شاید بهتر باشد پیش از هر چیز ادامه این مطلب را مطالعه کرده و با سبک‌ها و مدل‌های مختلف آشنا شوید:

خانه » اجتماعی » راهنمای انتخاب سبک مبلمان و کاناپه

کاناپه مدل دو تکه

این کاناپه‌ها قابلیت جدا شدن و تبدیل به بخش‌های مختلف را دارند. از طرفی می‌توانید بخشهای مختلف را با توجه به دکوراسیون منزل و طبق سلیقه شخصی در اشکال مختلفی در کنار یکدیگر قرار دهید. در برخی مدل‌ها این بخش‌ها برای اهداف مشخصی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، مثلا برای استراحت کردن یا دراز کشیدن، و اغلب این بخش‌ها از یکدیگر جدا نمی‌شوند؛ این مدل به مبل ال (L) معروف است. از این سبک مبلمان برای ایجاد صمیمت در اتاق‌های بزرگ استفاده می‌شود. علاوه براین این نوع کاناپه‌ها فضای کمتری را اشغال کرده و به راحتی گوشه اتاق نشیمن جای می‌گیرند.

بسیاری از این کاناپه‌ها، درحقیقت همان کاناپه ال هستند و در گوشه اتاق جای می‌گیرند اما لزوما تمامی کاناپه‌های چند بخشی اینطور نیستند. مبل‌های ال به فضای داخلی، حس راحتی زیادی می‌دهند.

مبل و کاناپه مدل چسترفیلد

این مدل، کاناپه‌ای بزرگ با دسته‌های برجسته و بلند است که اغلب برای روکش و کاور مبل از چرم استفاده می‌شود. رنگ اکثر این مدل‌ها شبیه به پارچه جین است و این روزها به یکی از مبلمان متداول در اماکن و فضاهای عمومی و نیز یکی از نمونه‌های محبوب مبلمان اداری تبدیل شده است.

مبل راحتی

نوعی صندلی که طول محل نشیمن آن به اندازه‌ای است که به راحتی می‌توان پاها را روی آن دراز کرد. برخی از سرویس‌های مبلمان ال نیز دارای دارای بخش‌هایی شبیه به این نوع صندلی هستند. اغلب این نوع مبل راحتی، در فضاهای کوچک جایگزین مبل چند نفره می‌شود و همین امر فضا را برای چیدن دیگر مبلمان و اثاثیه باز می‌کند.

مبل تاکسیدو

در کاناپه تاکسیدو، دسته‌ها اغلب صاف و به ارتفاع پشتی مبل هستند. خطوط روی یک کاناپه تاکسیدو باید صاف مستقیم، تمیز و شیک باشد و همین امر باعث می‌شود این نوع مبل به یکی از گزینه‌های برای فضاهای زاویه‌ای و شیک و رسمی تبدیل شود. اکثر کسانی که به دنبال یک دکوراسیون مینیمالیستی برای محل کار یا زندگی خود هستند، مبلمان مدل تاکسیدو را انتخاب می‌کنند. چنانچه از این مدل در منزل استفاده می‌کنید می‌توان برای ایجاد حس راحتی تعدادی کوسن اضافی روی مبل قرار دهید اما چنانچه به عنوان مبلمان اداری انتخاب می‌کنید، نیازی به این کار نیست.

مبل انگلیسی (آکا)

مبلی با پشتی گرد و دسته‌های برجسته، دو پایه و کمی گرد که به کاناپه یا مبل انگلیسی معروف است.

این نوع کاناپه بیشتر مناسب فضاهایی با کفپوش چوبی است و به نوعی نوع راحتی مبل چسترفیلد به حساب می‌آید و اغلب کاور مبل از جنس چرم است و ظاهری شبیه به مبلمان آنتیک و گران‌قیمت را دارند.

مدل لاوسون

دسته‌های مربعی یا گرد که اغلب پایین‌تر از پشتی مربعی شکل کاناپه قرار دارد. این مدل کاناپه برای اولین بار توسط توماس دبلیو. لاوسون به عنوان یک مبل راحتی، طراحی و ساخته شد.

بریجواتر

طراحان داخلی از مبلمان بریجواتر برای ایجاد محیط و فضایی عادی، دوستانه و صمیمی استفاده می‌کنند. با وجود اینکه این مدل کاناپه فوق‌العاده راحت هستند اما با تکیه بر دسته‌هایی که در ارتفاع پایین قرار گرفته و پشتی کمی گرد، می‌توانند ظاهر بسیار شیک و شکیلی داشته باشند.

مدل نول

مبلمان نول برای اولین بار در منزل خانواده نول، در شهر کنت در قرن هفدهم میلادی دیده شد. دسته‌های این صندلی قابل تنظیم بوده و درست به ارتفاع پشتی کاناپه هستند و محل نشیمنگاه مبل به میزان قابل ملاحظه‌ای عمیق است. این مدل دارای وجه اشتراک‌های زیادی با تخت پادشاهی دارند و در گذشته فرد ارشد و صاحب خانه در هنگام پذیرش میهمانان رسمی روی آن می‌نشسته است. در زمان حال نیز می‌توان از این مدل به عنوان بخشی از مبلمان اداری در هنگام برگزاری قرار ملاقات‌های رسمی استفاده کرد.

پس از آشنایی مختصر با مدل‌های مختلف مبلمان و کاناپه، شاید راحت‌تر بتوانید سبک و مدل مورد نظر خود را پیدا کنید. مدلی که با دیگر اسباب و اثاثیه ، کف‌پوش و سبک معماری منزل یا شرکت شما هماهنگ بوده و با سلائق و نیازهای شما نیز همخوانی داشته باشد.

 

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

 

برچسب ها:
ایرانگان راهنمای انتخاب سبک مبلمان کاناپه مبل ال مبلمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان