دکتر افشین بختیار یکی از عکاسان کشوری در گفت و گو با "خانه خشتی"؛

من از هر چیز که دلم بخواهد عکاسی می کنم/ سایت خانه خشتی رفسنجان نام زیبایی دارد

  • شناسه خبر: 74944
من از هر چیز که دلم بخواهد عکاسی می کنم/ سایت خانه خشتی رفسنجان نام زیبایی دارد

من از همه چیز عکس میگیرم و از هر چیز که دلم بخواهد عکس میگیرم؛ چون آنقدر عرضه دارم و راه و رسم آن را بلدم که از چیزی مدنظرم است عکاسی کنم.

خانه » آخرین اخبار » من از هر چیز که دلم بخواهد عکاسی می کنم/ سایت خانه خشتی رفسنجان نام زیبایی دارد

دکترافشین بختیار عکاسی را از زمانی که در پاریس بوده تاکنون که ۶۴ سال از بهار زندگی خود را می گذراند ادامه داده است و در طول این سال ها ۶۴ جلد کتاب عکاسی چاپ کرده؛ رشته تحصیلی وی برق است؛ اما از ابتدا به عکاسی علاقه مند بوده است.

بختیار در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، یکی از اصلی ترین دل مشغولی های خود را طبیعت ایران و محیط زیست عنوان کرد و افزود: عیب شهر رفسنجان در این است که هیچ چیز سر جای خود قرار ندارد و بزرگترین و بدترین اتفاقی که برای طبیعت ایران افتاده انبوه زباله در هر گوشه از شهر است؛ درختان به مرور زمان از بین می روند و به خاطر چاه های غیر قانونی در این شهر مردم باید حرف از کمبود آب بزنند. آیا واقعاً با این شرایط ما می توانیم ادعا کنیم که ملت با فرهنگی هستیم و فرهنگ مان را دوست داریم.

وی در ادامه افزود: واقعیت ها را ببینید و ثبت کنید؛ من از همه چیز عکس میگیرم و از هر چیز که دلم بخواهد عکس میگیرم چون آنقدر عرضه دارم و راه و رسم آن را بلدم که از چیزی مدنظرم است عکاسی کنم.

images

این عکاس کشوری دلش برای این مملکت می سوزد چرا که عاشق ایران است و همدلی و اتحاد را تنها راه ساختن این مملکت می داند.

وی گفت: قرار بر این است برای ایام عید نوروز یک تور عکاسی در رفسنجان گذاشته شود و برای عید که مردم به این شهر سفر میکنند با دل خوش بروند.

افشین بختیار از زیبایی بادگیر ها در رفسنجان گفت و افزود: در شهر رفسنجان عکاسان علاقمندی وجود دارد که نگاه و ایده های آنان به هنر عکاسی بسیار زیباست.

وی مجموعه گلستان امین را مهد هنر ایران دانست و گفت: در این مجموعه هنرمند، عکاس، تصویر گر ، سفال گر و … حضور می یابند و تنها چیزی که باقی می ماند هنرو حضور این افراد است ولی جای ناراحتی دارد که چرا این چنین مجموعه هایی در ایران کم است.

افشین بختیار عکاسی را گوشه ای کوچک از هنر ایران عنوان کرد و افزود: سایت خانه خشتی نام زیبایی دارد چرا که از آن بزرگترین خانه خشتی جهان اقتباس شده است.

وی خاطر نشان کرد: من ایرانی هستم و خوبی ها را می بینم؛ با توریست ها مصاحبه کنید که جذب رفسنجان شوند.

وی افزود: به کشورهای بسیاری سفر کرده ام ولی این مهمانوازی، عشق و علاقه ای که مردم به مملکت، دین و نظامشان دارند در هیچ جای دنیا وجود ندارد و من نیز دوست دارم دینی که به این مملکت بر گردنم نهاده شده به خوبی انجام دهم.

گزارش: مهناز شریفی

برچسب ها:
اخباررفسنجان افشین بختیار خانه خشتی رفسنجان عکاس عکس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمدی

    مصاحبه مفصل با ایشان این هفته در مهراور
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان