فرهنگسرای مس در شهر رفسنجان راه اندازی شد

  • شناسه خبر: 175276
فرهنگسرای مس در شهر رفسنجان راه اندازی شد

در ادامه حمایت های مجتمع مس سرچشمه از حوزه فرهنگ و هنر، این بار فرهنگسرای مس در شهر رفسنجان راه اندازی شد.

خانه » اجتماعی » فرهنگسرای مس در شهر رفسنجان راه اندازی شد

به گزارش خانه خشتی، آیین افتتاح فرهنگسرای مس در شهر رفسنجان با حضور مجید فصیحی هرندی فرماندار، محمد رضا رجب پور مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، سید علی میرافضلی مدیر سابق روابط عمومی و پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر و جمعی از دیگر مسئولان برگزار شد.

این فرهنگسرا در منزل مرحوم سید مهدی نعمت الله زاده ماهانی در خیابان شهید نخعی رفسنجان واقع شده است که از سوی خانواده نعمت الله زاده اهدا و توسط مجموعه مس تجهیز شده است.

محمدرضا رجب‌پور مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه در این مراسم اظهار کرد: فرهنگسرای مس در شهر سرچشمه خدمات فرهنگی هنری به این جامعه ارائه می‌کند و کارکنان مس در شهر رفسنجان متقاضی دایرشدن شعبه فرهنگسرا در رفسنجان بودند.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای پنج ساله با خانواده پیشکسوت فرهنگ و هنر استان مرحوم نعمت‌الله‌زاده ماهانی امضا شد که منزل وی در اختیار مس قرار گیرد و کار فرهنگی خیلی خوبی است که مکانی که سال‌ها محل زندگی یکی از پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان بوده به‌عنوان فرهنگسرا مورد استفاده قرار گیرد.

رجب پور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به کمک مسئولان به‌ویژه فرماندار، فرهنگسرایی به وسعت فرهنگ مردم رفسنجان داشته باشیم و در این خصوص مس پای کار است و هر کمکی باشد در این زمینه انجام می‌دهد.

مدیر روابط عمومی مجتمع مس خاطر نشان کرد: ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تعمیر و تجهیز این ساختمان شده و با توجه به محدودیت فضا امکان برگزاری همه کلاس‌ها نیست و فعلا آموزش تنبک، سنتور نی نقاشی تئاتر داستان و شعر برای پرسنل و افراد تحت تکفل مس است.

وی متذکر شد: شهریه این کلاس‌ها مشابه شهریه فرهنگسرای مس در سرچشمه دریافت می‌شود و تعاملاتی با اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر مؤسسات اموزشی انجام می‌دهیم که در کار آنها خللی ایجاد نشود.

سیدضیا نعمت‌الله‌زاده ماهانی فرزند مرحوم نعمت الله زاده نیز بیان کرد: پدر من نیت پاکی داشت و آرزو داشت تنها ثروتی که برایش مانده نگه دارد و به‌عنوان فرهنگسرا یا کتابخانه یا کار خیر دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: مرحوم پدر از سال ۳۵ روزنامه نور عرفان را منتشر می‌کرد امروز هم این روزنامه با نام استقامت در سطح استان توزیع می‌شود.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و تقدیر از خانواده مرحوم ماهانی افزود: باید هر امکانی فراهم شود تا نیت خیر افراد انجام شود و این فضایی که با کمک مس ایجاد شده در اختیار جامعه فرهنگی هنری شهرستان قرار گرفته را به فال نیک می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان محتاج شنیدن سرگذشت این پیشکسوتان است تا از آنها درس بگیرند شهرستان ما انسان‌های بزرگی دارد که از قبل از انقلاب تاکنون همواره یار و یاور دولت‌ها بودند و در کارهای خیر پیشقدم هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
فرهنگسرای مس در رفسنجان مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان