مراسم نمادین پیاده روی اربعین در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 166904
مراسم نمادین پیاده روی اربعین در رفسنجان برگزار می شود

پنجمین مراسم نمادین پیاده رویی اربعین در رفسنجان عصر روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه از میدان قدس به سمت سقاخانه ابوالفضل واقع در میدان امام حسین (ع) برگزار می شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » مراسم نمادین پیاده روی اربعین در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی؛ جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نمادین پیاده روی اربعین در رفسنجان صبح امروز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در این جلسه اظهار داشت: مراسم راهپیمایی اربعین علاوه بر ایجاد وحدت و یکپارچگی بین مردم باعث ایجاد ارزش های معنوی خواهد شد.

وی بیان داشت: پنجمین سال مراسم نمادین پیاده رویی اربعین در رفسنجان به مسافت ۵ کیلومتر از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه، از میدان قدس به سمت سقاخانه ابوالفضل واقع در میدان امام حسین (ع) برگزار می شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در برهه ی زمانی حساس و تاریخی قرار داریم و برگزاری این مراسم و تجمعات اربعین در تاریح آینده ایران و جهان تاثیرگذار است و نمادی از حق است؛ نظر کارشناسان بر این است که قدرت بلامنازع منطقه ای ایران در فعالیت های نظامی و  دپیلماسی قرار گرفته است.

وی افزود: پیاده رویی اربعین جنبه مردمی دارد و مسئولین باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

فصیحی هرندی عنوان داشت: در این مسیر باید از کمک های مردمی در راستای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: کمک های مربوط به ائمه اطهار (ع) هرچه مردمی باشد، بهتر است و مردم از نیت قلبی و با رضایت کامل کمک های خود را ارائه می دهند.

هرندی افزود: بین دستگاه ها و مسئولین متولی در خصوص ایجاد نظم و امنیت و دیگر مسائل مربوطه از جمله مجوز تبلیغات و … در برگزاری مراسم اربعین باید هماهنگی وجود داشته باشند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: درست نیست که از بودجه های ملی که بیت المال است در مسائل دیگر استفاده شود و این خلاف قانون است، به همین منظور نباید به دستگاه ها فشار آورد، اگر بودجه های مراسمات معنوی، مردمی باشد بهتر است.

حجت صاحب الزمانی عضو ستاد برگزای همایش اربعین نیز در این جلسه بیان داشت: هدف از برگزاری همایش نمادین پیاده روی اربعین، ترویج فرهنگ حسینی است، سال گذشته در این مراسم در رفسنجان، ۱۸ موکب فعالیت داشتند.

وی پیشنهاد داد به ۴۰ نفر که تاکنون توفیق زیارت کربلا نداشتند، در مسیر پیاده روی امسال به قید قرعه هدیه اعزام به کربلا اهداء شود و همچنین در مسیر پیاده رویی صندوق هایی ایجاد شود و کمک های جمع آوری صرف آزاد سازی جرائم غیر عمد شهرستان شود.

این مسئول به مشکلات کمبود بودجه در سیستم صوتی، تبلیغات و ایستگاه زدن در مسیر راهپیمایی اربعین اشاره ای داشت و گفت: این مراسم مردمی است، مردم به هر نحو به این همایش کمک می کنند و مشکلاتی از جمله سیستم صدا، مداح و سکو بستن وجود دارد که باید رفع شود .

غلامرضا اباذری مسئول انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیز بیان داشت: هر حرکت بزرگی که در شهر اتفاق می افتد باید قانونمند باشد، در شهرستان زندانیان جرائم غیرعمدی وجود دارد که حتی با یک میلیون یا دو میلیون می توانند آزاد شوند، جمع آوری کمک های مردمی در مراسمات حسینی می تواند در زمینه راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: راهپیمایی یک بازسازی از مراسم اربعین است، مسئولین و مردم در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم همکاری نمایند.

محمدرضا صفری هم در این مراسم با تشکر از اصحاب رسانه در زمینه تبلیغ نمادین راهپیمایی اربعین در سال گذشته اظهار داشت: امسال خادمین جمکران در رفسنجان بسیج، راهنمایی و رانندگی و سایر ارگان ها همکاری دارند و امسال ۲۰ موکب در مسیر راهپیمایی ایجاد شده و خدمات رسانی می کنند.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

برچسب ها:
پیاده روی اربعین پیاده روی اربعین در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان