مدیر کل فن آوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان عنوان کرد:

درخواست کپی کارت ملی و شناسنامه از ارباب رجوع در ادارات تخلف است

  • شناسه خبر: 154702
درخواست کپی کارت ملی و شناسنامه از ارباب رجوع در ادارات تخلف است

مدیر کل فن آوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان گفت: دستگاه و اداره ای نباید از مردم کارت ملی یا شناسنامه بگیرد و اگر بگیرد این دستگاه تخلف کرده است و باید از طریق سامانه احراز هویت، هویت آن شخص را استعلام کند.

خانه » اجتماعی » درخواست کپی کارت ملی و شناسنامه از ارباب رجوع در ادارات تخلف است

به گزارش خانه خشتی ، مصطفی رحمتی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: متاسفانه دولت الکترونیک آنطور شاید و باید در سالهای اخیر پیشرفتی در کشور نداشته است که قسمتی از کار به خودم و شما دوستانی که مدیر هستید و مسئولیت دارید مربوط است.
وی افزود: کشور ما در دنیا بین ۱۹۳ کشور رتبه ۱۰۶ را برای دولت الکترونیک دارد و در آسیا رتبه ۱۷ را داراست.
رحمتی با بیان شاخصه های دولت الکترونیک عنوان داشت: در توسعه دولت الکترونیک سه شاخص خدمات آنلاین,زیر ساخت های مخابراتی و سرمایه انسانی مدنظرست ما در دو شاخصِ خدمات آنلاین و زیرساخت های مخابراتی به میانگین متوسط دنیا نرسیده ایم.
وی افزود:در بحث سرمایه انسانی ما از میانگین دنیا مقداری جلوتر هستیم و نتیجه میگیریم در بحث نیروی انسانی که مردم هستند و در توسعه الکترونیک که بخاطر مردم است ما از میانگین دنیا جلوتر هستیم بنابراین آنچه که اتفاق افتاده و ما عقب ماندگی داریم برمیگردد به ما مدیران.
مدیر ارتباطات استان در خصوص عدم ایجاد توسعه ی دولت الکترونیک بیان کرد: باید همتی داشته باشیم برای توسعه دولت الکترونیک چرا که با توسعه دولت الکترونیک در اقصی نقاط کشور میتوانیم باعث جلوگیری برای مثال مهاجرت روستائیان به شهر شویم.
وی با اشاره به مزایای دولت الکترونیک اظهار داشت:آنچه که در کشور ما اتفاق افتاده روزانه ۱۰ میلیون برگه کاغذ مصرف میشود که سهم استان کرمان حدود ۳۰۰ هزار برگه کاغذ است ، یک مزیت دولت الکترونیک جلوگیری از همین مصرف کاغذ است ولیکن اگر بحث دولت الکترونیک در دولت خوب پیش برود از اسراف اینهمه کاغذ جلوگیری و صرفه جویی میشود.
رحمتی شفاف سازی و کوچک کردن دولت را از دیگر مزایای دولت الکترونیک خواند و گفت:مردم باید بیست و چهار ساعتِ هر روزِ هفته به دولت الکترونیک دسترسی داشته باشند و این باعث شفافیت میشود.

وی به بخش های مختلف دولت الکترونیک اشاره و عنوان کرد: دولت الکترونیک دارای سه بخش عمده ی ارتباط دولت با مردم، ارتباط صنعت با دولت و ارتباط مردم با مردم است کهآنچه را که اکنون میخواهیم پیش ببریم ارتباط دولت با مردم است که درحال پیگیری است که اتفاق بیفتد.

مدیر ارتباطات استان یکی از زیرشاخه های توسعه های دولت الکترونیک را توسعه شبکه دولت نامید و مطرح کرد: شهرستان رفسنجان بالاترین آمار را در شهرستان های استان دارد که در توزیع شبکه های دولت ۵۰ درصد و یا بیشتر ضریب نفوذ داشته است .

وی افزود:توسعه شبکه دولت به این خاطر است که دستگا ه های دولتی در سطح کشور به آسانی و به راحتی قابل انجام باشند همچنین در توسعه شبکه دولت هزینه ها را پایین اورده ایم؛ درسال گذشته برای وصل شدن به شبکه دولت چیزی حدود ۳ میلیون تومان هزینه بوده اما اکنون چیزی حدود ۱۰۰هزار تومان است.
رحمتی خاطر نشان کرد: اگر دستگاهی به شبکه دولت وصل نشود به خودش و مردم خیانت کرده است و همچنین اجباری هم وجود دارد که باید وصل شوید و زیرساخت دولت همه جا را دربرگیرد.

وی بیان کرد:روی شبکه دولت اکنون ۳۵ سامانه قابل دسترس است؛ یکی از سامانه هایی که عمومیت دارد سامانه سیما و مکاتبات اداری است یعنی از طریق این سامانه میتوانید با تمام مجموعه خود و تمام دستگاهای هم تراز خود مکاتبه داشته باشید.
رحمتی افزود:سامانه بعدی که قابل اهمیت است سامانه احراز هویت است؛ دستگاه و اداره ای نباید از مردم کارت ملی یا شناسنامه بگیرد و اگر بگیرد این دستگاه تخلف کرده است و باید از طریق سامانه احراز هویت، هویت آن شخص را استعلام کند و اگر بخواهد مدرکی را کپی بگیرد باید خودش از طریق همان سامانه کپی بگیرد.
مدیر ارتباطات استان در خصوص ارتباط با شبکه دولت اظهار داشت:ارتباط با شبکه دولت هم بسیار ساده است یعنی اگر کسی بخواهد به شبکه دولت وصل شود کافی است یک درخواست به مخابرات شهرستان بدهد و با هماهنگی فرمانداری یوزرنیم و پسورد شبکه دولت را برایش تعریف میکنیم و از فرمانداری تحویل میگیرد و به شبکه دولت وصل میشود.

تنظیم از محدثه زمانی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان