جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد:

عملیات سایبری دشمن در شبکه‌های اجتماعی با پمپاژ شایعه/ موج ایثار و فداکاری در کشور لازم است

  • شناسه خبر: 148308
عملیات سایبری دشمن در شبکه‌های اجتماعی با پمپاژ شایعه/ موج ایثار و فداکاری در کشور لازم است

جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: در حال حاضر دو تهدید جدی داریم که عبارتند از تحریم و عملیات سایبری در شبکه‌های اجتماعی با پمپاژ شایعه، دشمن به این دو ابزار دل بسته و معتقد است اگر به ایران فشار بیاوریم، می‌توانیم موفق شویم.

خانه » سیاسی » عملیات سایبری دشمن در شبکه‌های اجتماعی با پمپاژ شایعه/ موج ایثار و فداکاری در کشور لازم است

به گزارش خانه خشتی ، علی‌اصغر زارعی عصر روز گذشته جمعه ۲۹ تیرماه در سلسله نشست‌های بصیرتی و تحلیلی گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع «انقلابیون در بوته آزمایش و چرایی مقاومت در برابر دشمن» در محل رفسنجان، ضمن گرامیداشت دهه‌ کرامت اظهار داشت: در تاریخ کشورمان از گذشته با حوادث بزرگی مواجه بوده‌ایم، در تاریخ صدر اسلام هم حوادث و امتحانات بزرگی پشت سر گذاشته شده و این دین و شریعتی که امروز در اختیار ماست حاصل زحمات، شهادت‌ها و تلاش‌های بسیاری از شخصیت‌ها در طول تاریخ از ائمه معصومین گرفته تا علما و بزرگان و مجاهدین این مسیر است.

جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: وقتی که این حوادث را بررسی و به عنوان امتحان الهی به آن نگاه می‌کنیم، مهم‌ترین نکته، بررسی تاریخ گذشتگان و راز و رمز موفقیت و یا مردود شدن آن‌هاست.

رئیس سابق سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اگر ما در شرایط مشابه قرار بگیریم باید از تجربه گذشته استفاده کنیم و این شاید مهم‌ترین فلسفه‌ مطالعه تاریخ است که در قرآن کریم هم خداوند سرگذشت حضرت ابراهیم و قوم بنی‌اسرائیل و اقوام مختلف را یبان می‌فرماید تا ما درس بیاموزیم.

زارعی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که در مطالعه تاریخ به آن برخورد می‌کنیم، بحث دشمن‌شناسی است، در حوادثی که پیش آمده هر کجا در تاریخ ملت ما و مبارزین، دشمن را گم کرده‌، تحلیل‌شان از دشمن اشتباه بوده و درست تشخیص نداده‌اند، ما شکست خورده‌ایم و خسارت‌های بزرگی به کشور وارد شده است.

وی تاریخ مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت را مورد بازخوانی قرار داد و افزود: مشروطیت یک نهضت آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی به پیشگامی علما در واکنش به ضعف شاه قاجار در اداره کشور بزرگ ایران بود که خیلی از شخصیت‌ها در این مسیر به شهادت رسیدند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همزمان با نهضت مشروطیت در ایران، در غرب هم تحولاتی بود و ما همپای تحولات دنیا بودیم و در برخی از زمینه‌ها جلوتر قرار داشتیم چرا که در مشروطیت ما به اسلام به عنوان دین اداره جامعه بر اساس احکام الهی و بهترین مسیر برای زندگی جمعی معتقد بودیم.

آبی که از مسیر خارج شد به مسیر بر نمی‌گردد

زارعی افزود: بعد از مدت‌ها شیخ فضل الله نوری از علمای تراز اول اعلام کرد، مشروطیت باید بر اساس اسلام باشد ولی این که شما می‌بینید با توجیهات انگلیسی‌ها در حال انجام است، برخی به ایشان ایراد گرفتند و گفتند تندروی میکنید، بگذارید مشروطیت به نتیجه برسد سپس آن را اسلامی کنیم ولی شیخ فضل‌الله مقاومت کرد و گفت آبی که از مسیر خارج شد دیگر نمی‌شود به مسیر بازگرداند.

وی ابراز کرد: کار به جایی رسید که شیخ فضل‌الله نوری محکوم به اعدام می‌شود و بعد از مدتی کوتاه مخالفان او اعتراف کردند که شیخ درست می‌گفت و کار به دست انگلیسی‌ها افتاده است و رضاخان که تیشه به ریشه اسلام زد از داخل مشروطیت به وجود آمد.

انگلیس پشت صحنه مشروطیت

زارعی گم کردن دشمن را عامل شکست مشروطه دانست و ضمن تاکید بر استفاده از تجربه‌های گذشته افزود: انگلیس پشت صحنه مشروطیت قرار گرفت و هزینه‌ها یسنگینی به کشور تحمیل کرد.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در ماجرای ملی شدن صنعت نفت هم انگلیسی‌ها حدود ۱۱۰ سال قبل، زمانی که در آمریکا و اروپا از زغال‌سنگ به عنوان سوخت استفاده می‌شد، در مسجد سلیمان به نفت رسیدند و با منبع انرژی که از کشور ما با قرارداد ۶۰ ساله به دست آورده بودند، پیشرفت کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های مضاعف آیت‌الله کاشانی برای ملی شدن صنعت نفت افزود: رضا شاه که توسط انگلیسی‌ها روی کار آمده بود، قراردادی بدتر از آن قرارداد را با انگلیس امضا کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی آمریکا‌یی‌ها را که در صنعت نفت ما سهیم شده بودند، بیرون کردیم، ۸ سال جنگ تاسیسات نفتی ما را هم مورد هجوم قرار داد که کارکنان صنعت نفت بعد از جنگ به بازسازی آن پرداختند و تا امروز هم آن را اداره کردند و معلوم شد ما می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

اعتماد مصدق به آمریکایی‌ها

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن زمان مصدق برای بیرون راندن انگلیسی‌ها از صنعت نفت کشور، به آمریکا‌یی‌ها اعتماد کرد و آن‌ها با ورودشان در اولین اقدام مصدق را ساقط کردند، لذا در نهضت ملی شدن صنعت نفت باز هم اشتباه کردیم و بین انگلیس و آمریکا تفاوت قائل شدیم و هر کجا در تاریخ دشمن را گم کردیم، آسیب دیدیم.

زارعی در ادامه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم و توطئه، شاهد دشمنی آمریکا و انگلیس با ملت و انقلاب شدیم، کاری کردند اولین کشوری که باید پیروزی انقلاب را به عنوان یک کشور دوست، همسایه، مسلمان و شیعه به ما تبریک بگوید، به ما حمله کرد.

دشمن شناسی در دفاع مقدس

وی علت موفقیت ما در دفاع مقدس را دشمن شناسی امام دانست و افزود: ملت از امام تبعیت کردند و تمام انرژی را برای شکست دشمن به کار گرفتند، پس از آن آمریکایی‌ها به جنگ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با ملت ایران رو آوردند و تا امروز هم ادامه داده‌اند.

زارعی به سندی اشاره کرد که آمریکا ارائه داده و در آن اعتراف می‌کند نتوانسته نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورد و به ارائه راهکار برای رسیدن به هدف می‌پردازد.

وی افزود: با آمدن ترامپ برخی در ایران دچار اشتباه شدند و گفتند آقای اوباما با ما خوب بود و ترامپ با ما بد است، این هم اشتباه است چرا که سند مورد بحث من مربوط به زمان اوباما است و نشان می‌دهد این دو تفاوتی با هم ندارند، طبق این سند که خبرگزاری جمهوری اسلامی هم آن را منتشر کرد، آمریکا اعتراف می‌کند که در موقعیتی نیستیم که با ایران جنگ نظامی بکنیم و باید قدرت اعمال فشار را بالا ببریم.

زارعی گفت: در این سند ایران، روسیه و چین را سه دشمن آمریکا عنوان کرده و می‌گوید راهبرد اعمال فشار، جایی میان قدرت نرم و قدرت سخت قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند جایگزین گزینه نظامی شود، این سند از مطالعه نقاط ضعف ایران، چین و روسیه صحبت می‌کند و ابزارهای مختلفی را برای فشار بر این سه کشور در زمینه‌های مالی، بانکی، اقتصادی، سایبری و غیره مطرح می‌کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از موانعی هم که بر سر راه خود دارند گله‌مندند و مزیت‌های این راهبرد را بازدهی بالا و هزینه کم می‌دانند، آن‌ها در ارزیابی‌های خود اعلام می‌کنند در ایران تحریم اثر جدی گذاشته، حمایت از نیروهای اپوزوسیون و حملات سایبری در ایران امیدوارکننده است.

تحریم و عملیات سایبری دو تهدید جدی از سوی دشمن

زارعی گفت: در حال حاضر دو تهدید جدی داریم که عبارتند از تحریم و عملیات سایبری در شبکه‌های اجتماعی با پمپاژ شایعه، دشمن به این دو ابزار دل بسته و معتقد است اگر به ایران فشار بیاوریم، می‌توانیم موفق شویم.

وی به سوء استفاده آمریکا و ایجاد فتنه در دی ماه سال گذشته از مشکلات مردم در موسسات مالی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دشمن به نتیجه نرسید و این مهم بیانگر این است که ما نقطه ضعف‌های جدی داریم.

زارعی تاکید کرد: دشمن را نباید گم کنیم و بدانیم اوباما و ترامپ و انگلیس در دشمنی با ما فرقی با هم ندارند، ۱۵۰ سال قبل در عربستان وهابیت و در ایران بهائیت را برای مبارزه با ما راه‌اندازی کردند و امروز هم فرقه‌های گوناگون درست می‌کنند و در شرایط حاضرهم آمریکایی‌ها قصد دارند با ضعف‌هایی که در کشور داریم به ما آسیب جدی بزنند.

دشمن را گم نکنیم

جانشین سازمان پدافند غیرعامل در ادامه با طرح این سوال که وظیفه ما چیست؟ گفت: باید هوشیار باشیم دشمن را گم نکنیم، در زمان امام حسن (ع) یاران نزدیک امام دچار اشتباه شدند و فریب معاویه را خوردند در این زمان هم بودند آدم‌هایی مثل بنی‌صدر که می‌گفتند، نمی‌توانیم بجنگیم و بعدا اسناد لانه جاسوسی نشان داد که به سازمان سیا وابستگی دارند.

وی افزود: آدم‌هایی بودند که تا دو سال پیش می‌گفتند چرا ما به سوریه می‌رویم و شهید می‌دهیم ولی الان معلوم شده که شهدای مدافع حرم چه کار بزرگی کردند و داعش را در مرزهای اسرائیل نابود کردند که اگر این کار را نکرده بودند امروز باید در مرزهای خودمان با آن‌ها درگیر می‌شدیم.

زارعی خاطرنشان کرد: همان طور که در زمان امام به انگشت اشاره امام توجه کردیم و دشمن را گم نکردیم امروز هم باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنیم که به اعتراف دوست و دشمن، دشمن شناس‌ترین، با اراده‌ترین و مومن‌ترین فرد در تشخیص دشمن است.

در برجام به دشمن اعتماد شد

وی ابراز کرد: رهبری بیش از ۱۰ سال است بحث تحریم اقتصادی را مطرح کرده‌اند و الان معلوم شد مشکل ما در همین زمینه است ولی مسؤولان ما این را باور نکردند، برخی آقایان در بحث برجام به دشمن اعتماد کردند و امروز باید در مقابل فشار دشمن بر مردم ایستادگی کنیم که آن‌ها به هدفشان نرسند چرا که اگر مردم احساس کنند این مسؤولان نمی‌توانند مشکلات را حل کنند، اعتماد خود را به نظام از دست می‌دهند.

زارعی تاکید کرد: هر کسی در هر کجا که هست باید خدمت به مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهد تا دشمن را شکست دهیم، مثل زمان جنگ ایثار و فداکاری در کشور موج بزند؛ ما بر خلاف تصور دشمن، قدرت فوق‌العاده‌ای داریم که توانایی حل مشکلات داخلی را دارا هستیم هرچند مسؤولان باید به وظایف خود درست عمل کنند.

ما فرصت‌های بزرگی هم داریم

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها معتقدند اگر به مردم فشار بیاوریم آن‌ها اعتمادشان به نظام را از دست می‌دهند و ما به هدف‌مان می‌رسیم ولی اگر ظرف یک سال آینده نتوانیم نظام ایران را از پای درآوریم دیگر هرگز نخواهیم توانست.

وی افزود: شکست دشمن در عدم موفقیت آن‌ها در برنامه‌های یک سال آینده است، امروز آمریکا در منطقه زمین‌گیر و رژیم صهیونیستی در مخمصه گرفتار است، در یمن سعودی‌ها و اماراتی‌ها در قالب ۶ لشکر به بندر الحدیده حمله کردند و یمنی مسلح پابرهنه را نتوانستند به زانو درآورند، داعش را به افغانستان منتقل کردند تا برای ما دردسر درست کنند ولی تصورشان غلط است چرا که افغانی که در قالب تیپ فاطمیون به سوریه می‌رود در افغانستان به داعش اجازه تحرک نمی‌دهد.

زارعی تصریح کرد: فرصت‌های ما بسیار زیاد و ما در قدرت هستیم اگر مواردی را رعایت کنیم پوزه دشمن را به خاک می‌مالیم، لذا ضمن کمک به مسؤولان برای حل مشکلات، مسؤولان هم همت کنند و قبل از بروز مشکلات آن‌ها را حل کنند.

وی گفت: ما در جنگ هستیم و صدای آتش دشمن به گوش می‌رسد مبادا سست و ناامید شویم، باید مانند یک زنجیره بزرگ که سر سلسله آن ولی فقیه است به هم متصل باشیم و ما باید در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کنیم، مشکلات باعث رشد و خلاقیت ما شود.

زارعی اظهار کرد: امروز دشمن از شهرک‌های موشکی زیرزمینی ما می‌ترسد و با توکل به خدا از دشمن نترسیم و با تبعیت از مقام معظم رهبری، دشمن را گم نکنیم و بدانیم که انقلاب اسلامی در دنیا در حال گسترش است.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان