هلیکوپتر ناظر پلیس تگزاس و سقوط در اولین پرواز

  • شناسه خبر: 1412
هلیکوپتر ناظر پلیس تگزاس و سقوط در اولین پرواز

پلیس تگزاس در آمریکا مشغول طراحی و توسعه یک هلیکوپتر کنترل از راه دور بدون سرنشین پیشرفته است تا از آن در عملیات مختلف استفاده کند و احتمالا تا چند سال دیگر می توان این هلیکوپترهای کوچک را هم به عنوان دستیاران ناظر پلیس، در شهر ها ببینیم. اما فعلا این هلیکوپتر در آزمایش اولیه […]

خانه » اقتصادی » هلیکوپتر ناظر پلیس تگزاس و سقوط در اولین پرواز

پلیس تگزاس در آمریکا مشغول طراحی و توسعه یک هلیکوپتر کنترل از راه دور بدون سرنشین پیشرفته است تا از آن در عملیات مختلف استفاده کند و احتمالا تا چند سال دیگر می توان این هلیکوپترهای کوچک را هم به عنوان دستیاران ناظر پلیس، در شهر ها ببینیم.

اما فعلا این هلیکوپتر در آزمایش اولیه ناموفق از کار در آمده است. پلیس تگزاس برای ساخت نمونه ابتدایی این هلیکوپتر ۳۰۰ هزار دلار هزینه کرده اما پرواز آزمایشی اول برای این هلیکوپتر تبدیل به یک تراژدی شده است.

 

بعد از اینکه هلیکوپتر ۳۰۰ هزار دلاری، ۶ متر از زمین ارتفاع گرفته، ارتباط خودش را با دستگاه کنترل مرکزی از دست داده. البته این هلیکوپتر به گونه ای طراحی شده بود که در چنین مواقعی روی خلبان خودکار قرار بگیرد و فرود بیاید اما به جای آن هلیکوپتر روی یکی از خودروهای تیم علمیات ویژه پلیس سقوط کرده است!

البته آنها می گویند این اتفاق خسارت زیادی به بار نیاورده، اما از آنجایی که برنامه های گسترده ای برای استفاده از پرنده های بدون سرنشین توسط پلیس وجود دارد، این موضوع نگرانی های مختلفی را ایجاد کرده است.

با وجود سقوط این هلیکوپتر، نمی توانید انتظار آمدن آنها را نداشته باشید. هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان یک ابزار نظارت و جاسوسی به صورت گسترده توسط کشورهای مختلف استفاده می شود و حالا کم کم این فناوری توسط نیروهای پلیس نیز در حال استفاده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان