افتتاح بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر رئیس جمهور به استان کرمان

  • شناسه خبر: 138205
افتتاح بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر رئیس جمهور به استان کرمان

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد: همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به استان کرمان، ۱۳ پروژه شرکت ملی صنایع مس ایران در سرچشمه، خاتون آباد و سیرجان با سرمایه‌ای بالغ بر سه هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

خانه » اقتصادی » افتتاح بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر رئیس جمهور به استان کرمان

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی مس سرچشمه، احمد مرادعلیزاده با اعلام این خبر گفت: در سفر دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری به کرمان، ۱۳ پروژۀ معدنی، صنعتی و عمرانی شرکت مس در استان کرمان با حضور دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.
وی با تشریح این پروژه‌ها بیان داشت: پروژه راه اندازی کوره فلاش (تغییر تکنولوژی ذوب مجتمع سرچشمه از فرآیند ریورب به فلش) به ظرفیت ۲۸۲ هزار تن مس آندی در سال به همراه چرخ ریخته گری وکوره های آند با ۱۸۲ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۲۴۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع ۹۷۴ میلیارد تومان هزینه در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: کارخانه پالایشگاه خاتون آباد به ظرفیت سالانۀ ۲۰۰ هزار تن مس کاتدی با ۱۴۳ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۶۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع ۶۳۶ میلیارد تومان در این سفر به بهره برداری می‌رسد.
مرادعلیزاده عنوان کرد: فاز اول و دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سیرجان با ۲۸۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع یک هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان نیز با حضور وزیر محترم نیرو آغاز به‌کار می‌کند.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه طراحی، ساخت و نصب سیستم جدید انتقال گاز خروجی کوره های کنورتر سرچشمه پروژه دیگری است که در این سفر بهره برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: برای طراحی، ساخت و نصب این سیستم ۱۹ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۱۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموعا ۲۳۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.
مرادعلیزاده از افتتاح رسمی باند دوم محور سرچشمه – شهربابک خبر داد و بیان کرد: برای احداث باند دوم این مسیر به طول ۸۰ کیلومتر در مجموع ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است. پیش از این باند دوم جادۀ رفسنجان به سرچشمه یه طول ۶۵ کیلومتر و باهزینۀ ۱۳۶ میلیارد تومان توسط شرکت مس راه‌اندازی شده بود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: پروژه احداث انبار کنسانتره جدید خاتون آباد به ظرفیت ۶۰ هزار تن کنسانتره مس و پروژه احداث کارخانه آبگیری و بشکه پرکنی مولیبدن به ظرفیت خشک کنی ۲۷۰۰ تن کنسانتره مولیبدن در ماه از دیگر طرح‌های آمادۀ بهره‌برداری مس در استان کرمان است. برای این دو پروژه مجموعاً ۷۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
وی پروژه نصب و راه اندازی ماشین کاتدشویی پالایشگاه سرچشمه (CSM) را از دیگر طرح‌های آمادۀ بهره برداری بر شمرد و گفت: برای اجرای این پروژه در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
مرادعلیزاده ابراز داشت: پروژه ارتقاء و افزایش ظرفیت پذیرش و انبارش آهک پخته به میزان ۱۲۵۰ تن با هزینه ۱۱ میلیارد تومان و کارخانه مواد ناریه سرچشمه به ظرفیت تولید ۱۲۰۰۰ تن امولایت با هزینه ۱۲ میلیارد تومان نیز در سفر رئیس جمهور بهره برداری می‌شوند.
توسعه کارخانه اسید سرچشمه از ۱۰۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن دیگر پروژه‌هایی بود که مرادعلیزاده به آن اشاره کرد و گفت: این پروژه با ۳ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۵۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع ۷۰ میلیارد تومان مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به احداث پست ۱۳۲/۴۰۰ میمند- شهربابک، خاطرنشان کرد: در این پروژه که در این سفر بهره برداری از آن رسماً آغاز می‌شود، ۱۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و در مجموع ۷۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است.
مرادعلیزاده همچنین پروژه احداث پست‌های نه گانه تغذیه کننده فلش، کارخانجات اسید و اکسیژن و مولیبدن همراه با مرکز توزیع را از دیگر پروژه های قابل بهره برداری دانست و اضافه کرد: برای اجرای این پروژه در مجموع ۴۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

برچسب ها:
افتتاح شرکت ملی صنایع مس ایران مراد علیزاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان