زندانی ۳۰۰ فلسطینی بدون اتهام

  • شناسه خبر: 8067
زندانی ۳۰۰ فلسطینی بدون اتهام

به گزارش ” خانه خشتی” : ریچارد فالک ،گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در سرزمین های فلسطینی اشغالی از ۱۹۶۷ گفت : مطابق با نظر کمیسر عالی حقوق بشر اکنون تقریبا ۳۰۰ زندانی فلسطینی بدون اتهام در زندان هستند . کارشناس مستقل سازمان ملل در زمینه حقوق بشر همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد […]

خانه » آخرین اخبار » زندانی ۳۰۰ فلسطینی بدون اتهام

به گزارش ” خانه خشتی” : ریچارد فالک ،گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در سرزمین های فلسطینی اشغالی از ۱۹۶۷ گفت : مطابق با نظر کمیسر عالی حقوق بشر اکنون تقریبا ۳۰۰ زندانی فلسطینی بدون اتهام در زندان هستند .
کارشناس مستقل سازمان ملل در زمینه حقوق بشر همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد سرنوشت دو زندانی فلسطینی که بدون اتهام به وسیله اسرائیل زندانی شده اند بیان کرد و خواستار آزادی سریع آنها شد .
ریچارد فالک در یک مصاحبه خبری گفت: این افراد به حبس بدون اتهامشان معترض هستند و از آن رنج می برند. دلیل قابل قبولی برای ادامه نگهداری این اشخاص وجود ندارد و اسرائیل مسئول هر نوع عواقب و نتایج زیان بار این حبس ها می باشد.
دو نفر زندانیMahmoud Sarsak که ۸۲ روز و Akram Rikhawi که ۵۸ روز است اعتصاب غذا کرده اندهستند.
آقای Sarsak یک سوم وزن بدنش را از دست داده و آقای Rikhawi از دیابت شدید و آسم رنج می برد . آقای فالک گفت :اگر مقامات اسرائیلی دلیلی برای حمایت از اتهاماتی که علیه این مردان مطرح شده است ندارند پس باید آنان را سریعا آزاد کنند.
گزارشگر ویژه افزود :اسرائیل باید به رفتار ناعادلانه و دهشتناک خود علیه زندانیان فلسطینی پایان دهد و جامعه جهانی به برداشتن گامهایی برای پایان دادن به بازداشت های موقت طولانی مدت نیاز دارد .
آقای فالک گفت:در دسامبر سال گذشته زندانیان فلسطینی به یک سری اعتصاب غذا دست زدند. او افزود اعتصاب غذا توجه را به بازداشت های موقت طولانی و رعایت نشدن استانداردهای حقوقی حقوق بشردوستانه برای بیش از ۴۰۰۰ هزار زندانی فلسطینی جلب می کند.

برچسب ها:
زندانی 300 فلسطيني بدون اتهام
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان