استاندار کرمان عنوان کرد؛

خانه خشتی ثروتی ماندگار خواهد شد

  • شناسه خبر: 75975
خانه خشتی ثروتی ماندگار خواهد شد

رزم حسینی گفت: مجموعه حاج آقا علی (بزرگترین خانه خشتی جهان) ثروت پنهان و خفته ای است که باید به ثروت ماندگار تبدیل شود.

خانه » آخرین اخبار » خانه خشتی ثروتی ماندگار خواهد شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، استاندار کرمان صبح امروز در آئین آغاز عملیات مرمت و بازسازی خانه حاج‌ آقا علی قاسم آباد رفسنجان اظهار داشت: این مجموعه نشان دهنده هوش و ذکاوت مردی است که در راستای تجارت خود بنا نموده است و بازسازی این بنای قدیمی در آینده باعث به وجود آمدن فرصت بزرگ اقتصادی در رفسنجان خواهد بود.

وی با اشاره به بازسازی مراکز تاریخی و گردشگری که جزء برنامه های استان کرمان قرار گرفته است، گفت: میراث فرهنگی چندین سال این مجموعه را حفظ نموده و امیدواریم این بنا در ظرف مدت ۶ ماه سال آینده باسازی و کامل شود.

استاندار کرمان- رفسنجان-خانه خشتی (۴)

رزم حسینی تقویت اقتصاد موقوفات را در راستای اینگونه مراکز دانست و افزود: در دوره ای که مشکلات اقتصادی وجود دارد احیاء این مجموعه فرصتی است تا علاوه بر ایجاد اشتغال و اقامت گاه مدرن و بروز ، تولید ثروت کند.

وی با تأکید به گسترش حریم گردشگری در این مکان تاریخی، یادآور شد: معاونین میراث فرهنگی فعالند و و این حرکت جدیدی در جهت سربلندی نام میراث فرهنگی است که باید تسریع و گسترش یابد.

استاندار کرمان ایجاد اشتغال و افزایش درآمد را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: مجموعه حاج آقا علی ثروت پنهان و خفته ای در اختیار ماست که باید به ثروت ماندگار تبدیل شود.

وی با تأکید به روحیه جهادی در مدیران برای ساخت این بنای قدیمی، تصریح کرد: خدمات بازسازی بناهای تاریخی بعلت وجود نظام جمهوری اسلامی ایران است و به لطف شهدا، مدیران و ائمه جماعات دوران خوبی در استان خواهیم داشت.

 

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی خانه خشتی ثروتی ماندگار خواهد شد رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان