شب های قدر کجا برویم؟/ اعلام برنامه های هیئت های مذهبی رفسنجان در لیالی قدر

  • شناسه خبر: 69184
شب های قدر کجا برویم؟/ اعلام برنامه های هیئت های مذهبی رفسنجان در لیالی قدر

ویژه برنامه های برخی مساجد و هیئت های مذهبی رفسنجان در شب های پر فضیلت قدر

خانه » آخرین اخبار » شب های قدر کجا برویم؟/ اعلام برنامه های هیئت های مذهبی رفسنجان در لیالی قدر

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، شب قدر  از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

در ادامه برنامه برخی مساجد و هیئت های مذهبی رفسنجان در این شب های پر فضیلت آمده است:

** مصلی امام خامنه ای (مدظله العالی) رفسنجان در شب های قدر میزبان هیئت کربلا خواهد بود؛ ویژه برنامه های این هیئت از ساعت ۲۲ آغاز می شود و مجتبی رمضانی مداح این مراسم است.

مصلی امام خامنه ای (مد ظله العالی) رفسنجان در بلوار بسیج واقع شده است.

** ویژه برنامه های شب های قدر در مسجد الزهراء (س) نیز از ساعت ۲۲:۱۵ شروع شده و تا ساعت ۳ بامداد ادامه خواهد داشت؛ قرائت دعای افتتاح، دعای جوشن کبیر، برپایی نماز و اعمال مخصوص شب های قدر، زیارت امام حسین (ع)، قرائت قرآن، دعای کمیل، سخنرانی و عزاداری از جمله برنامه های این شب ها در این مسجد می باشد.

مسجد الزهراء (س) رفسنجان در بلوار جانبازان واقع شده است.

** مسجد امام خمینی (ره) نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ویژه برنامه های لیالی قدر را برگزار می کند؛ سخنرانی حجت الاسلام میرشفیعی و اجرای برنامه شهدا توسط راوی شهدا حجت الاسلام نجفی مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه ولی عصر (عج) از جمله این برنامه هاست.

مسجد امام (ره) در خیابان شهید بهشتی واقع شده است.

** مراسم احیاء شب های قدر در گلزار شهدای عباس آباد رفسنجان نیز به همت هیئت میثاق با شهدا، هیئت نینوا، بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) و مجمع عاشورایی راهیان نور روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۲۲ آغاز می شود.

این مراسم با سخنرانی سعید درکی و مداحی علی سلطانی برگزار می گردد.

گلزار شهدای عباس آباد در خیابان حجت واقع شده است.

** به همت هیات فرهنگی عاشقان بقیع مراسم احیای شب قدر در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان شهدای روستای هرمز آباد با مداحی مهدی جباری و مهدی حسینی و سخنرانی حجت الاسلام شفیعی برگزار می گردد.

پایگاه اطلاع رسانی “خانه خشتی” آماده دریافت ویژه برنامه های مساجد و هیئت های مذهبی رفسنجان در لیالی قدر جهت انعکاس در این پایگاه می باشد.

 

برچسب ها:
احیا خانه خشتی رفسنجان شب های قدر شهادت گلزار شهدا مسجد الزهرا مسجد امام مصلی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان