عباس بلوچي مدير دفتر انجمن سینمای جوانان رفسنجان:

موفقیت «کودکان ابری» موجی از امید در فیلم‌سازان رفسنجان ایجاد کرد

  • شناسه خبر: 68619
موفقیت «کودکان ابری» موجی از امید در فیلم‌سازان رفسنجان ایجاد کرد

عباس بلوچی گفت: سطح کیفی فیلم های انجمن در حال حاضر به درجه‌ای از کیفیت رسیده که قابلیت ارائه در جشنواره های معتبر جهانی از جمله اسکار را دارد.

خانه » آخرین اخبار » موفقیت «کودکان ابری» موجی از امید در فیلم‌سازان رفسنجان ایجاد کرد

به گزارش “خانه خشتی“، عباس بلوچی مدیر دفتر رفسنجان درباره برنامه‌های اجرا شده برای گسترش فیلم‌سازی گفت: سال گذشته در هر دو زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت‌های خودمان را شروع کردیم و تجهیزات خوبی خریدیم و کارگاه برگزار کردیم. به‌طورکلی همدلی بین بچه‌ها از زمان گذشته بهتر شده است.

بلوچی ادامه داد: سال گذشته ۱۸ فیلم کوتاه در رفسنجان تولید شد که حدود ۸ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و ۱۰ فیلم مستند و داستانی بود. «کودکان ابری»  رضا فهیمی نیز ازجمله همین فیلم‌ها بود. تنها چند نفر از اعضای این فیلم تهرانی بودند و بقیه جزو هنرجویان کلاس کارگردانی رضا فهیمی بودند.

مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان دفتر رفسنجان درباره جشنواره‌های منطقه‌ای رفسنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته می‌خواستیم با همکاری مس سرچشمه که علاقه زیادی به فعالیت های فرهنگی دارند، یک جشنواره منطقه‌ای برگزار کنیم اما شرایط فراهم نشد. اگر امسال هم بتوانیم رایزنی‌هایی برای برگزاری این جشنواره داشته باشیم، می‌توانیم از مس سرچشمه حمایت‌های مناسبی برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره دریافت کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه کرمان برای برگزاری جشنواره توضیح داد: شهر رفسنجان آثار ابنیه قابل‌توجهی دارد که یکی از آن‌ها بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان است. کشاورزی، پسته و مس سرچشمه ظرفیت خوبی برای حمایت از فیلم‌سازی دارند و مسئولان در مواردی که خواسته ای مطرح بوده، کوتاهی نکرده‌اند.

بلوچی در خصوص فعالیت عکاسی انجمن یادآور شد: از دو سال پیش انجمن عکاسان را راه‌اندازی کردیم و حضور سیامک جعفری به‌عنوان استاد بومی و تحصیل‌کرده استان تأثیرگذار بود. ما هر هفته اردوی عکاسی داریم و دو هفته یک‌بار هم‌نشست عکاسی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته دو نمایشگاه عکس داشتیم و نسبت به سال‌های قبل پیشرفت‌ها درزمینه عکس خوب بوده است. اگر همدلی، هم‌زبانی و مشورت وجود داشته باشد، اتفاقات خوبی می‌افتد. امسال با کمک فرمانداری یک مسابقه عکاسی برگزار کردیم. اگر این موضوع بررسی شود که چه نهادی می‌تواند حمایت کند، اتفاقات بهتری در فضای فرهنگی رفسنجان رقم می‌خورد. همچنین مدیران فرهنگ دوست شهرداری هم درزمینه عکاسی علاقه فراوانی به حمایت و همکاری با انجمن سینمای جوانان رفسنجان دارد.

مدیر انجمن سینمای جوانان رفسنجان درباره اینکه چه راهکار یا پیشنهادی برای جذب گروه سنی پایین‌تر دارید، گفت: سال گذشته به مدارس رفتیم و مسابقه عکس برگزار کردیم و استعدادهای خوبی در دبیرستان کشف شد. همکاری با کانون پرورش فکری نوجوانان و آموزش‌وپرورش به امکان جذب گروه سنی پایین‌تر کمک می‌کند.

بلوچی درباره رضا فهیمی و تجربه ساخت «کودکان ابری» گفت: فهیمی ازجمله فیلم‌سازانی بود که در انجمن آموزش ندیده بود و به‌عنوان عضو آزاد همکاری‌اش با دفتر رفسنجان را آغاز کرد. با توجه به استعدادی که داشت  و چند فیلم کوتاهی که با بچه‌های رفسنجان بانام‌های «خاله‌بازی» و «اتوبوس کرمان» را کار کرد خیلی سریع به یکی از اعضای ثابت انجمن سینمای جوانان رفسنجان بدل شد. بعدها که برای تحصیل رشته سینما به تهران رفت و برگشت به‌عنوان مربی با انجمن همکاری کرد. درهای انجمن سینمای جوانان به روی هیچ علاقه‌مندی بسته نیست و همواره از استعدادهای جوان حمایت کرده‌ایم.

وی در خصوص کمک‌هایی که به فیلم «کودکان ابری» در آغاز ساخت کرده است، عنوان کرد: ما بیشتر ازلحاظ تجهیزات به آقای فهیمی کمک کردیم و قبل از ساخت این فیلم نیز او بیشتر همکاری‌اش را با بچه‌های رفسنجان انجام می‌داد.

مدیر انجمن سینمای جوان رفسنجان درباره همکاری‌های صورت گرفته در اداره ارشاد برای «کودکان ابری» گفت: وقتی می‌خواستند فیلم کودکان ابری را بسازند، اداره ارشاد سعی کرد که به بچه‌هایی که از تهران آمدند، کمک کند و حامی آن‌ها باشد. طی آخرین روزهای سال گذشته با همکاری مس سرچشمه و اداره ارشاد اسلامی رفسنجان و انجمن سینمای جوانان ایران مراسم تقدیری برای این فیلم برگزار شد.

وی با اشاره به موفقیت فیلم «کودکان ابری» افزود: موفقیت «کودکان ابری» در حال حاضر موجی از امید در بچه‌ها به وجود آورد که بیایند و فیلم بسازند. موفقیت‌های این فیلم باعث شده نام انجمن سر زبان بیفتد و بیشتر معرفی شود. سطح کیفی فیلم‌های انجمن در حال حاضر با موفقیت«کودکان ابری» به درجه‌ای رسیده که قابلیت ارائه در جشنواره‌های معتبر جهانی ازجمله اسکار را دارد.

بلوچی عنوان کرد: نشست‌های فرهنگی که برنامه‌ریزی‌شده با نویسندگان، محققان و پژوهشگران داریم که محمدعلی علومی نویسنده و ادیب یکی از آن‌ها بود. در هفته‌های آینده قرار است نشستی با محمد شریفی نویسنده کتاب «باغ اناری» داشته باشیم. ما با انجمن ادبیات داستانی شهر رفسنجان جلسات مشترکی داشتیم و این همکاری ادامه دارد و از مؤلفان کتاب‌ها دعوت می‌کنیم.

وی در خصوص سالن‌های سینمای شهر رفسنجان گفت: ما دو سینمای دیجیتال در جنوب شهر داریم و یک سال جشنواره فجر و عمار را در رفسنجان برگزار کردیم. فضای خیلی خوبی ایجاد شده بود و مردم از فیلم‌ها استقبال می‌کنند. امیدوار هستیم در آینده نیز با فراهم کرده بیشتر وقوع چنین رخدادهای فرهنگی در رفسنجان شور و نشاط فرهنگی ایجاد کنیم.

منبع: انجمن سینمای جوانان ایران

برچسب ها:
"کودکان ابری" خانه خشتی رفسنجان عباس بلوچی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان