خبر خوش سردار چناریان به بهبودیافتگان اعتیاد؛

بهبودیافتگان اعتیاد از بیمه خدمات درمانی برخوردار می شوند

  • شناسه خبر: 63410
بهبودیافتگان اعتیاد از بیمه خدمات درمانی برخوردار می شوند

سردار چناریان از حل مشکل بیمه معتادین و بهبودیافتگان خبر داد و افزود: مشکل قانونی بیمه این افراد برطرف شده و به زودی آیین نامه آن اجرایی می شود.

خانه » آخرین اخبار » بهبودیافتگان اعتیاد از بیمه خدمات درمانی برخوردار می شوند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، سردار چناریان فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رفسنجان با بیان اینکه نخبگان، دلسوزان و خیرین باید نسبت به واقعیت های جامعه دقت داشته و احساس مسئولیت کنند، گفت: جامعه ای سالم است و رو به شکوفایی می رود که آسیب های اجتماعی در آن نباشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در هیچ دین و شریعتی به اندازه اسلام بر روح اجتماعی تأکید نشده است، افزود: نگاه ما به اطراف باید اجتماعی باشد تا جامعه نجات یابد.

وی با اشاره به هفته سلامت، به شعار استراتژیک حوزه نیروی انتظامی و پلیس اشاره نمود و افزود: منفعت طلبی و جامعه گریزی موجب سرازیر شدن آسیب ها به جامعه می شود و تمام تلاش آسیب های اجتماعی نیز گرفتن اعتماد به نفس از کودکان و نوجوانان است.

سردار حسین چناریان ادامه داد:غرب برای بی هویت نشان دادن جوانان ما تلاش می کند و در همین راستا رفتار غربی را ترویج می دهد که شناخت نقش والدین، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این امر بسیار راهگشاست.

وی خواستار کارآمدی افراد جامعه شد و افزود: نباید از نقش مشاوره و تجربیات کهنسالان غافل شد؛ و فاصله میان دو نسل جوانان و کهنسالان را باید از بین برد.

سردار چناریان روحیه مشارکت جویی و انسجام اجتماعی را در کاهش مشکلات مربوط به آسیب ها مؤثر دانست و افزود: بیکاری و نبود فعالیت های هیجان آور از بیشترین دلایل گرایش جوانان و دانشجویان به استفاده از مواد مخدر گزارش شده است که باید در رفع آن کوشید.

سردار چناریان_ رفسنجان_خانه خشتی (۲)

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان در ادامه رفسنجان را از لحاظ امور خیر الگویی در سطح استان دانست و گفت: شهرستان رفسنجان به دلیل دارا بودن ویژگی های خاص فرهنگی و اقتصادی، نسبت به ورود آسیب های اجتماعی آسیب پذیرتر است؛ لذا تصمیم گیرندگان سلامت آینده شهر به آن توجه کنند.

سردار حسین چناریان اولویت نیروی انتظامی در سال جاری را در حوزه های دانش آموزی، خانواده، دانشگاهی، زنان و کارگران بیان کرد و گفت: متأسفانه تحقیقات گسترده و متعدد نشان می دهد شیوع مصرف مواد مخدر در استان رو به افزایش است و حتی نسبت به کشور نیز بالاست.

وی کاهش سن اعتیاد و افزایش میزان جمعیت زنان معتاد را از دیگر عوامل هشدار اعلام کرد و ادامه داد: راه مبارزه با این پدیده های اجتماعی آموزش می باشد که رسانه ها باید نیروی انتظامی را در این امر همراهی کنند.

سردار چناریان_ رفسنجان_خانه خشتی (۱)

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خواستار افزایش مراکز درمانی و کمپ های اعتیاد در رفسنجان شد و گفت: این مراکز باید در نقاط آسیب پذیر تشکیل شوند و در آن ها به مسائل آموزشی توجه شود.

سردار چناریان تشکیل مرکز ماده ۱۶ در رفسنجان را در جمع آوری معتادان پر خطر در رفسنجان ضروری عنوان کرد و گفت: حضور معتادین پر خطر در سطح شهر علاوه بر زشت نمودن جلوه شهری، در ایجاد الگوی سالم مشکل می آفریند.

وی هم چنین از حل مشکل بیمه معتادین و بهبودیافتگان خبر داد و افزود: مشکل قانونی بیمه این افراد برطرف شده و در ردیف اعتبارات دولتی قرار گرفته و به زودی آیین نامه آن اجرایی می شود تا این افراد از خدمات بیمه درمانی برخوردار شوند.

برچسب ها:
آسیب های اجتماعی اعتیاد خانه خشتی رفسنجان سردار چناریان مبارزه با مواد مخدر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان