مدیر پایگاه اطلاع رسانی «راه دانا» در گفت و گو با "خانه خشتی"؛

بسیاری از رسانه ها حامل شعارهایی خلاف منافع اصل نظام جمهوری اسلامی ایران هستند/ چرایی تبدیل «دانا» به «راه دانا»

  • شناسه خبر: 54695
بسیاری از رسانه ها حامل شعارهایی خلاف منافع اصل نظام جمهوری اسلامی ایران هستند/ چرایی تبدیل «دانا» به «راه دانا»

ذکی زاده احساس خلأ در عرصه رسانه را موجب عدم عملکرد برخی رسانه ها در موارد ضروری و تاکتیکی عنوان کرد.

خانه » آخرین اخبار » بسیاری از رسانه ها حامل شعارهایی خلاف منافع اصل نظام جمهوری اسلامی ایران هستند/ چرایی تبدیل «دانا» به «راه دانا»

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، به دنبال افتتاح پایگاه شهید صارمی به عنوان اولین پایگاه بسیج رسانه در تهران و انتخاب مقداد ذکی زاده مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی «راه دانا» به عنوان مسئول این پایگاه، بر آن شدیم تا گفت و گویی با وی انجام دهیم؛

ذکی زاده احساس خلأ در عرصه رسانه را موجب عدم عملکرد برخی رسانه ها در موارد ضروری و تاکتیکی عنوان کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از رسانه ها حامل شعارهایی هستند که نه تنها در راستای منافع اصل نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند، بلکه حرکتی ضد آن را داشته اند.

مسئول پایگاه شهید صارمی استفاده از بسیج رسانه را در آزادسازی ظرفیت های جبهه انقلاب مؤثر خواند و افزود: با حضور بسیج می توان در شبکه سازی های رسانه ای مثمر ثمر بود.

مقداد ذکی زاده با اشاره به فعالیت این پایگاه در دو سال اخیر گفت: خوشبختانه «راه دانا» در عرصه فضای مجازی و سایت ها و خبرگزاری ها با وجود تمام کم لطفی ها و بی مهری هایی که از سوی بسیاری از دوستان دیده، توانسته جریان سازی های موفقی در سطح کشور داشته باشد و بسیاری از معادلات را تغییر دهد.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی «راه دانا» از ارتباط مناسب این پایگاه با مسئولین، نمایندگان مجلس در سطح شهرستان ها و استان ها خبر داد و افزود: الحمدالله رویکرد خیلی خوبی به اخبار «راه دانا» وجود دارد و این پایگاه هم اکنون از سر خبر عبور کرده و نرم خبرهای خیلی خوبی کار کرده است.

ذکی زاده با اشاره به اینکه راه دانا تاکنون تجربه دو فیلتر را گذرانده است، اظهار داشت: یک بار از سوی دستگاه قضایی فیلتر شدیم که با بررسی پرونده و سیر مراحل قانونی رفع فیلتر شدیم؛ بار دیگر نیز با اقدام غیر قانونی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد فیلتر شدیم که از طریق مبادی زیربط و شکایت به دیوان عدالت اداری دستور موقتی مبنی بر اینکه ارشاد حق فیلتر نمودن هیچ سایتی را ندارد، مجوز شبکه اطلاع رسانی راه دانا را دریافت کردیم.

زکی زاده مدیر خبرگزاری راه دانا در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتیوی هم چنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تغییر عنوان این پایگاه از دانا به راه دانا، تصریح کرد: جهت دریافت مجوز دانا تلاش کردیم و هم اکنون نیز مجوز dana.ir نزد ماست، و چندین بار هم از مراجع ذیربط اقدام کردیم، اما از آنجایی که آنچه به جایی نرسد فریاد است، لذا به جای جنگیدن بر سر موضوعی که شاید سودی هم برای ما ندارد، پذیرفتیم.

ذکی زاده از تخصیص مجوز معاونت مطبوعاتی ارشاد به پایگاه دیگری با عنوان دانا نیز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه قبلاً مجوز دانا توسط ما ثبت شده بود و دامنه dana.ir نیز سال ها دست ما بود، و به دنبال اعتراضات مختلف در این خصوص شاهد آغاز به کار پایگاه دیگری با همین نام بودیم.

وی از این ناهماهنگی ابراز گلایه کرد و گفت: ما به جای جنگیدن سر این موضوع، با افزودن کلید واژه «راه» به دانا، و سیر مسیر قانونی آن، و ضمن تأکید بر تعامل و همکاری با آنان فعالیتمان را ادامه دادیم.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی «راه دانا» به گسترش این شبکه در سطح استان ها اشاره کرد و گفت: در سطح استان ها نمایندگی خاصی نداریم اما با شناسایی افرادی در شهرها و استان ها و با استفاده از اعتبار دانا به برخی پایگاه های محلی وجاهت دادیم و آن ها را در لیست پیوندهای خود وارد نمودیم تا از این رو ضمن ارتباط معنوی با آن ها، در انعکاس اخبار با آن ها تعامل برقرار کنیم.

ذکی زاده تبدیل این پایگاه به خبرگزاری و برپایی برنامه های آموزشی را از اهداف آتی این پایگاه عنوان کرد.

وی هم چنین پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خانه خشتی را از رسانه های موفق شهرستان رفسنجان بیان کرد و افزود: این سایت توفیقات خیلی خوبی داشته و در سطح شهر جریان سازی های موفقی انجام داده است و به عنوان منبع رسمی و قابل قبول برای شهروندان تبدیل شده است.

برچسب ها:
خانه خشتی دانا راه دانا رفسنجان مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی دانا مقداد ذکی زاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان