سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" در گفتگو با "خانه خشتی":

افسران جنگ نرم فرهنگی وظیفه شناس باشند

  • شناسه خبر: 52149
افسران جنگ نرم فرهنگی وظیفه شناس باشند

امروز کسانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، باید باور کنند که افسر جنگ نرم هستند و باید به وظیفه شان عمل کنند، وگرنه، زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده اند.

خانه » آخرین اخبار » افسران جنگ نرم فرهنگی وظیفه شناس باشند

سید ناصر حسینی پور، روایتگر کتاب «پایی که جا ماند» با حضوردر یادواره شهدای گمنام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار “خانه خشتی” دانشجویان را افسران جنگ نرم فرهنگی دانست.

وی جانباز شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و با ذکر بیش از یکصد خاطره از ۸۰۸ روز اسارتش در کتاب «پایی که جا ماند» به ذکر وقایع آن زمان پرداخته است.

سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب پایی که جا ماند(خانه خشتی)

کتاب «پایی که جا ماند» هم اکنون از چاپ بیستم عبور کرده و خاطرات سید ناصر حسینی پور ۱۴ ساله را از زبان خودش بازگو می کند.

دلم برای خصلت های بچه های زندان عراق تنگ می شود

سید ناصر حسینی پور که هنوز دلش برای اسارت می تپد، دل تنگی برای اسارت را به واسطه خصلت ها، منش ها، خلق و خوها و ارزش های انسانی و اخلاقی و تقوایی بین بچه ها بیان کرد و اظهار داشت: زندان سختی ها و مصائب خودش را دارد، اما همین زندان محل خلق یک سری ارزش های انسانی ست که در جامعه ما دیده نمی شود یا بسیار کمرنگ است؛ هر جا که این ارزش ها ظهور و بروز داشته باشد و بر افراد حاکم شود، انسان برایش دل تنگ می شود؛ که در زندان عراق بیشتر از ایران بود.

دانشجویان افسران جنگ نرم فرهنگی وظیفه شناس باشند

روایتگر کتاب «پایی که جا ماند» دانشجویان امروز را افسران جنگ نرم فرهنگی دانست و افزود: ما افسر جنگ سخت بودیم و سعی کردیم در جنگ افسر وظیفه شناسی باشیم تا جامعه نمره لازم را به ما بدهد؛ امروز کسانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، باید باور کنند که افسر جنگ نرم هستند و باید به وظیفه شان عمل کنند، که اگر چنین نکنند، زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده اند.

سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب پایی که جا ماند(خانه خشتی)1

هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد

استاد ادبیات مقاومت در پاسخ به سوال خبرنگار “خانه خشتی” مبنی بر اهمیت کتاب در عصر حاضر اظهار داشت: هر چه دنیا پیشرفت کند و تکنولوژی و صنعت در دنیا با داد و ستد اطلاعات بخشی از فضای جامعه را بگیرد، جای کتاب را پر نمی کند و کتاب تا دنیا دنیاست خواهد ماند و ارزش و جایگاه خودش را نزد افراد خواهد داشت.

باید در فرهنگ کتب پایداری اسیر شد

حسینی پور با برقراری ارتباط میان کتاب، فرهنگ و اسارت، به خبرنگار “خانه خشتی” گفت: فرهنگ همان سبک زندگی ایرانی اسلامی و تمدن اصیل اسلامی است که شما می توانید در چهار هزار و اندی کتابی که در حوزه ادبیات پایداری بیرون آمده است، ببینید و هر زمان جامعه بتواند به این سرچشمه برسد و از این زلال معرفت در سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی درس بگیرد، در آن اسیر شده است.

این جانباز شیمیایی که برای اولین بار به رفسنجان سفر کرده بود، محفل شهدای گمنام دانشگاه ولی عصر (عج) را از محافل یکتایی عنوان کرد که فضای آن و جوانان ولایتمدارش نعمتی الاهی است و باید آن را قدر دانست.

گزارش و تنظیم: بهناز شریفی

برچسب ها:
افسران جنگ نرم دانشگاه ولیعصررفسنجان روز دانشجو سید ناصر حسینی پور شهدای گمنام یادوار شهدای گمنام
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان