با همکاری موسسه خیریه خیرین گمنام و شرکت بازرگانی خوش چین

کارگاه تولید پته صادراتی در رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 52103
کارگاه تولید پته صادراتی در رفسنجان راه اندازی می شود

بعد از کارگاه خیاطی شماره ۱ خیریه خیرین گمنام در خیابان امام و کارگاه مشاغل خانگی شماره ۲ در خیابان امام حسن مجتبی(ع) این سومین کارگاه این خیریه است که در رفسنجان راه اندازی شده است.

خانه » آخرین اخبار » کارگاه تولید پته صادراتی در رفسنجان راه اندازی می شود

به گزارش “خانه خشتی”، با خبر شدیم موسسه خیریه خیرین گمنام و شرکت بازرگانی خوش چین در یک اقدام مشترک اقدام به راه اندازی یک کارگاه تولید پته صادراتی در شهرستان رفسنجان نموده اند. بدین ترتیب، بعد از کارگاه خیاطی شماره ۱ خیریه خیرین گمنام در خیابان امام و کارگاه مشاغل خانگی شماره ۲ در خیابان امام حسن مجتبی(ع) این سومین کارگاه این خیریه است که در رفسنجان راه اندازی شده است. اما هدف از راه اندازی این کارگاه چیست و چه کسانی را و به چه صورت جذب بازار کار می کند؟ علی پور حسینی مدیر شرکت بازرگانی خوش چین در گفتگو با خبرنگار هفته نامه رفسنحان، به این سوالات و یکی دو سوال دیگر در این زمینه پاسخ می دهد:

بفرمایید هدف از راه اندازی این شرکت چیست؟

بنام خدا. کارگاهی که ما به کمک دوستانمان در موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان قصد راه اندازی آن را داریم کارگاه تولید صنعتی پته صادراتی می باشد البته این که می گویم صنعتی صرفاً نه به این معنا که تولیدات ما مکانیزه و بدون دخالت دست است، ما همان شکل سنتی کار را حفظ کرده ایم. و هدف از راه اندازی این کارگاه نیز ایجاد اشتغال می باشد و بیشترین گروههای هدف ما طبقه متوسط و رو به پایین جامعه می باشند.

در خصوص این که می گویید تولید صنعتی اما به همان شکل و سیاق سنتی، بیشتر توضیح می دهید؟

باید عرض کنم همیشه بعضی ایرادات در تولید پته آن هم پته ای که به صورت خانگی تولید می شود در استان کرمان وجود داشته است که این ایرادات، علیرغم زحمت زیادی نیز که در این خصوص از طرف بافندگان کشیده می شود، به کیفیت کار لطمه زده است. چرا که این شغل، یک شغل خانگی و گاهاً تفننی محسوب شده و دوخت آن به زمان و مکان خاصی منحصر نمی شده و همین امر ممکن بوده آن تمرکز و دقت لازم را از بافنده سلب و از طرفی استفاده از مواد فاقد کیفیت و نامرغوب که از عدم مهارت بافندگان در تشخیص جنس خوب ناشی می شده است، این مشکل را مضاعف کرده است اما هدف ما این است که این کار در قالب یک فعالیت هدفمند با شرایط و ضوابط خاص خودش و البته استفاده از مواد مرغوب و تأیید شده در کارگاه ارائه نماییم.

از طرفی شاید کسی که از این نوع کارها در خانه یا جای دیگر انجام می دهد چندان به بازار کار آشنایی نداشته باشد اما وقتی کار در قالب کارگاه ارائه شد مطمئناً قبل از شروع ما بازارهای کار را بررسی کرده و شکل و نوع پته ای را که بازار کار در داخل و خارج به آن نیاز دارد را مشخص می کنیم و به عبارتی کار هدفمند می شود.

انتخاب افرادی که می خواهید از آنها در این کارگاه استفاده کنید به چه شکل می باشد؟

ما طی یک فراخوان که یکی از آنها همین نشریه شما می باشد افراد متقاضی کار را که سابقه دوخت پته و آشنایی با مهارت های این هنر را داشته داشته باشند فراخوان می کنیم. این افراد می توانند از تاریخ ۱۵ آذرماه تا ۱۹ آذر ماه با به همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی به محل کارگاه واقع در خیابان معراج شمالی کوچه شماره۲۷ مراجعه نمایند. آن چه مسلم است این افراد مورد گزینش و آزمون قرار می گیرند و باید شرایط و ضوابطی را که از سوی ما و مسوولین محترم خیریه مد نظر می باشد دارا باشند.

دلیل این که فعالیت خود را با موسسه خیریه خیرین گمنام تلفیق نمودید چه می باشد؟

با توجه به این که ایجاد کار تولیدی و اشتغالزا در حال حاضر ارزشمندترین خدمت و بزرگترین کار خیر است و با توجه به این که خیریه خیرین گمنام نیز در این خصوص تجارب موفقی داشته است و بنده نیز از نزدیک در جریان فعالیت های آنها بوده ام تصمیم گرفتم با همکاری این خیریه زمینه اشتغال تعدادی از افراد جویای کار را در محیطی سالم و مطمئن فراهم نماییم.

و صحبت آخر؟

از هیأت مدیره محترم موسسه خیریه خیرین گمنام رفسنجان بویژه آقایان دره کردی و عباداللهی که مقدمات اجرایی این کار را فراهم نموده اند تشکر می کنم و جا دارد هم از طرف خودم و هم هیأت مدیره محترم موسسه از خیّر نیکوکاری که منزل خود را در خیابان معراج شمالی جهت راه اندازی این کارگاه در اختیار ما قرار داده است تقدیر و تشکر نمایم. این نوید را هم به همشهریان محترم بدهم که ما حدود ۸ طرح اشتغالزایی دیگر هم داریم که به با فراهم شدن مقدمات کار، آنها را نیز اجرایی می کنیم.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان پته صادراتی رفسنجان خانه خشتی خیاطی خیریه خیرین گمنام رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان