رئیس کل دادگستری کرمان:

تصویب قانون امر به معروف گام بزرگی محسوب می‌شود

  • شناسه خبر: 49238
تصویب قانون امر به معروف گام بزرگی محسوب می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در طرح و تبیین برخی مباحث هنوز بسیاری از افراد از مسائل امر به معروف و نهی از منکر بی‌اطلاع هستند و اقدام مجلس در تصویب قانون در این زمینه گام بزرگی محسوب می‌شود.

خانه » آخرین اخبار » تصویب قانون امر به معروف گام بزرگی محسوب می‌شود

به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس، یدالله موحد صبح امروز در جلسه شورای معاونان دادگستری کل کرمان به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مطابق آیات متعدد در کلام الهی و روایاتی که بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد این فریضه الهی از ضروریات دین و جزو بالاترین فرایض است.

وی در تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ و دو فرع از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام محسوب می‌شوند که در حدود ۳۰ آیه از آیات قرآن کریم با الفاظ و عبارات مختلف در مورد آنها نازل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با توجه به ضرورت نقش امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح جامعه و فرد گفت: طرح بحث از این دو واجب بزرگ الهی بر کسی پوشیده نیست، اگر این حقیقت را باور کنیم که امر به معروف سبب احیای دین و ضامن اجرای قوانین و دستورات اسلام است، لازم است با طرح این مباحث مردم را با این وظیفه مهم آشنا کرد.

وی در ادامه افزود: در طرح و تبیین این مباحث هنوز بسیاری از افراد از مسائل امر به معروف و نهی از منکر بی‌اطلاع هستند و اقدام مجلس در تصویب قانون در این زمینه گام بزرگی محسوب می‌شود.

موحد گفت: برای تشویق دیگران بر امر به معروف و نهی از منکر نخست باید اهمیت این دو همچنین شرایط و سایر خصوصیات آنها برای مردم بیان شود تا با آگاهی کامل به این وظیفه مهم اقدام کنند، زیرا شرط موفقیت در هر کاری آگاهی و بینش کافی نسبت به آن کار است، در غیر این صورت انسان به هدف نمی‌رسد بلکه از هدف و مقصد دور می‌شود.

وی بیان داشت: در چارچوب تفکر دینی اصول امر به معروف و نهی از منکر دارای سلسله مراتبی است و باید در انجام آن ترتیب رعایت شود.

موحد گفت: برای ورود مقولات دینی از جمله فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در عرصه اجتماع از چارچوب قانونی وارد شویم تا حرمت افراد حفظ شود، این فریضه باید طبق مراتب، با علم به شرایط و با زبان دوستانه و آرام انجام پذیرد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان امربه معروف خانه خشتی رفسنجان فریضتین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان