برای اولین بار در کشور:

زنگ برداشت پسته در رفسنجان نواخته می شود

  • شناسه خبر: 45926
زنگ برداشت پسته در رفسنجان نواخته می شود

فرماندار ویژه رفسنجان گفت: آیین نامه برداشت محصول پسته در حال تدوین است و با آغاز برداشت محصول پسته اجرا می شود.

خانه » آخرین اخبار » زنگ برداشت پسته در رفسنجان نواخته می شود

به گزارش “خانه خشتی”، فرماندار ویژه رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به وجود ۹۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان، گفت: به لطف خداوند، نعمت بسیار بزرگی به مردم شهرستان عطا شده است که با تلاش و سخت کوشی مردم به عنوان کالایی ارزآور و صادراتی بعد از نفت قرار گرفته است.

حمید ملانوری در ادامه پسته را محور تأمین کننده اقتصاد شهرستان عنوان کرد و افزود: این محصول باعث و بانی توسعه و پیشرفت رفسنجان در طول سالیان بوده و بسیاری از امکانات آموزشی، بهداشتی و مذهبی ما نیز از طریق کمک های مردمی به واسطه درآمدزایی این محصول ایجاد شده است.

معاون استاندار ایجاد خشکسالی های متعدد و کمبود کیفیت آب را از مسائلی بیان کرد که به کاهش تولید پسته در سال های اخیر منجر گشته است و گفت: انتظار مردم نزول باران رحمت است تا همانطور که سال ها این نعمت در اختیار ما قرار گرفته، نسل های بعدی نیز از آن بهره مند شوند.

ملانوری افزود: باید شکرگزار خداوند باشیم و اعتقاداتمان را به او وصل کنیم تا شاهد نزول خیرات و برکات فراوان خداوند باشیم.

وی زنده نگه داشتن آیین ها و سنت های دیرینه در کشاورزی را ضروری دانست و گفت: کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول پسته با آیین های مذهبی همراه بوده که اکنون به فراموشی سپرده شده اند.

فرماندار ویژه رفسنجان با اعلام اینکه آیین نامه برداشت محصول پسته در حال تدوین است، گفت: این آیین نامه که با آغاز برداشت محصول پسته انجام می شود، با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و مناجات و ذبح قربانی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: متن آیین نامه به زودی به همه بخش ها ارسال می شود تا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به باغات پسته برای برداشت محصول گسترده همراه با شکرگزاری آغاز شود و از خداوند بخواهیم خیر و برکات خود را نازل کند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان برداشت پسته خانه خشتی رفسنجان زنگ برداشت پسته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان