پرچم سفید امارات در جدیدترین نشست ابوظبی بالا رفت

  • شناسه خبر: 4546
پرچم سفید امارات در جدیدترین نشست ابوظبی بالا رفت

به گزارش “خانه خشتی” کارشناسان از فروکش کردن «توهم سیاسی» امارات می گویند. هیات دولت امارات در جدیدترین نشست خود در ابوظبی که به ریاست محمود بن راشد آل مکتوم ،نخست وزیر امارات،برگزار شد بر ضرورت حل مساله جزایر سه گانه از راه دیپلماتیک اشاره کرده وبیان داشته که تنها راه حل این موضوع از طریق […]

خانه » آخرین اخبار » پرچم سفید امارات در جدیدترین نشست ابوظبی بالا رفت

به گزارش “خانه خشتی” کارشناسان از فروکش کردن «توهم سیاسی» امارات می گویند.

هیات دولت امارات در جدیدترین نشست خود در ابوظبی که به ریاست محمود بن راشد آل مکتوم ،نخست وزیر امارات،برگزار شد بر ضرورت حل مساله جزایر سه گانه از راه دیپلماتیک اشاره کرده وبیان داشته که تنها راه حل این موضوع از طریق تعامل میان دو همسایه است.

صحبتهای این مقام ارشد اماراتی در حالی صورت پذیرفته که بسیاری از کارشناسان سیاسی دنیا، این صحبتها را مصداق بارز عقب نشینی مقامات اماراتی از گفته های قبلی خود می دانند واین نوع موضع گیری جدید را به دلیل محاسباتی دانسته اند که اماراتی ها در هنگام بیان اولین مواضع تند خود به آن توجهی نداشته اند.

دراین بین سوالی که مطرح می شود این است که این محاسبات چه چیزهایی بوده که امارات تا چند روز پیش آن را در نظر نگرفته بود وبا توجه به این غفلت محاسباتی، گفته های خود را مطرح کرد؟

به نظر می رسد برای پاسخ دادن به این سوال باید به این موضوع توجه داشت که امارات در همان اول کار روی کمک غرب وبه ویژه آمریکا حساب کرده بود که دراین بین خیلی زود متوجه شد که غرب در حال حاضر به هیچ نه می تواند دراین مسئله دخالت کند ونه تمایلی به این کار دارد.آن چنان که آمریکا وانگلستان،در چند روز اخیر به یک توصیه معمولی برمبنای تعامل دوستانه دو همسایه اکتفا کرده وهمین مساله شوک ناگهانی به اماراتی ها وارد آورده است.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان براین موضوع تاکید می کنند که امارات از همان لحظه اول دچار «توهم سیاسی» شده بود که با توجه به گذشت زمان خیلی زود این توهم فروکش کرده و اماراتی ها متوجه تبعات این گونه ادعاهای بدون مدرک سند خود در مقابل کشور ایران  شدند.

این دست از کارشناسان براین مسئله تاکید می کنند که امارات برای بهبود روابط خود با تهران وکم کردن از آسیبهای احتمالی اقتصادی وسیاسی ادعای خود ،باید راه رفته را دقیقا بازگردند تا بتوانند رضایت دیپلماتیک تهران را به دست آورند.

این بازگشت احتمالی امارات در حالی خواهد بود که هزینه این رفتار غیر منطقی امارات به پای عربستان نوشته خواهد شد.چرا که برخی شواهد موجود نشان از دخالت وتحریک آشکار عربستان دراین ماجرا دارد.یعنی به تعبیری شفاف تر، عربستان با تحریک امارات وسوق دادن او به سمت یک حرکت غیر منطقی هزینه این رفتار غیر دیپلماتیک را در راستای منافع خود در دامن امارات گذاشت وحالا این امارات است که برای جبران این خطا،هزینه های سنگین می پردازد.

دراین میان وبا توجه به این موضوع به نظر می رسد که برنده این بازی که ابتدا عربستان آن را با مهره قرار دادن امارات شروع کرد ایران است.با توجه به همین مساله برخی از صاحب نظران ماجرای جزایر سه گانه را یک برد بدون هزینه برای ایران می دانند که عربستان آن را با محاسبات غلط دیپلماتیک به ایران تقدیم کرد.

برچسب ها:
پرچم سفید امارات در جدیدترین نشست ابوظبی بالا رفت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نعیم

    خیلی خوب بود.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان