کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی:

مهدی شناختی، نقش امام زمان(عج) در عالم هستی و جایگاه ایشان در زندگی ماست

  • شناسه خبر: 44085
مهدی شناختی، نقش امام زمان(عج) در عالم هستی و جایگاه ایشان در زندگی ماست

هادی حسین پور گفت: سبک زندگی ما باید سبک زندگی مهدوی باشد اما جامعه امروزی سبک زندگی غربی را رواج داده و رابطه مردم یک نوع رابطه غربی است.

خانه » آخرین اخبار » مهدی شناختی، نقش امام زمان(عج) در عالم هستی و جایگاه ایشان در زندگی ماست

به گزارش “خانه خشتی”، کارگاه آموزشی دوره عمومی مهدویت با حضور کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در سالن زکریا رفسنجان برگزار شد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به دوره عمومی مهدویت که شامل دو دوره مقدماتی و تکمیلی است اظهار داشت: در این دوره دو جلد کتاب نگین آفرینش که جلد اول آن شامل ۱۷ درس و ۱۷ موضوع درباره امام زمان(عج) و جلد دوم ۱۲ موضوع می باشد تدریس می شود.

وی در ادامه گفت: این مباحث در یک لوح فشره ۱۶ جلسه ای به بیش از ۱۰۰ نفر از خواهران رفسنجانی تعلیم داده می شود که با محتوای آن آشنا شوند.

هادی حسین پور افزود: عده ای از آنان که محتوا را فراگرفته و در این زمینه سابقه دارند در کلاس های کارگاهی روش کار با کودک شرکت کرده و از اول مهرماه مربی کودک امام زمان(عج) می شوند.

وی در خصوص مبحث بصیرت و مهدویت به خبرنگار ما گفت: بحث مهدویت از زمان حضرت آدم بوده و نزدیک به ۳۰۰ آیه قرآن و ۲۰۰۰ حدیث در خصوص آن وجود دارد که این فقط قطره ای از آن را در بر می گیرد.

حسین پور سیره امام زمان (عج) را همان سیره امیرالمؤمنین و پیغمبر عنوان کرد و افزود: ایشان فقط امام شیعیان نیست بلکه امام تک تک مردم است و نه تنها از گذشته ما آگاهی دارد حتی آینده ما را نیز می داند.

وی طبق سخن امام رضا(ع) که فرمودند امام زمان(ع) پدر مهربانی است، خاطر نشان کرد: کسانی که به سمت امام زمان(عج) نمی روند بعلت این است که ایشان را به خوبی نمی شناسند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با تأکید به استفاده از روش ها و بحث های جذاب برای شرکت جوانان در سخنرانی ها گفت: چون به دنبال آنان نمی رویم و امام زمان (عج) را خوب معرفی نمی کنیم که اگر آنان بدانند چه می گوییم تبعیت می کنند.

وی مهدوی شناسی، مهدی باوری، مهدی زیستی و مهدی یاوری گام های مهمی در بحث مهدویت دانست و یادآور شد: کل رویکرد جامعه شیعه است، اما همه ما در این چند سال که بحث مهدویت صورت گرفته در گام اول مانده ایم و به باور که گام مهمی است نرسیده ایم.

هادی حسین پور سبک زندگی مهدوی را مهدی زیستی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی ما باید سبک زندگی مهدوی باشد اما جامعه امروزی سبک زندگی غربی را رواج داده و رابطه مردم یک نوع رابطه غربی است.

وی با اشاره به مهدی شناختی که نقش امام زمان در عالم هستی و جایگاه امام در زندگی ماست خاطر نشان کرد: بر اساس شناخت برای خودمان باور بسازیم و این باور محور زندگی ما شود.

 

 

 

 

برچسب ها:
امام زمان بصیرت خانه خشتی رفسنجان سبک زندگی کارشناس مرکز تخصصی مهدویت مهدویت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان