امام جمعه رفسنجان:

خداباوری و خودباوری مهم ترین درس آزاد سازی خرمشهر

  • شناسه خبر: 39365
خداباوری و خودباوری مهم ترین درس آزاد سازی خرمشهر

امام جمعه رفسنجان درس خداباوری وخودباوری را از آزاد سازی خرمشهر مهم ترین درس ها عنوان کرد وگفت: این روز به حق روز ملی مقاومت و روز چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول نامیده شد. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، حجت الاسلام عباس رمضانی پور ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه رفسنجان با […]

خانه » آخرین اخبار » خداباوری و خودباوری مهم ترین درس آزاد سازی خرمشهر

امام جمعه رفسنجان درس خداباوری وخودباوری را از آزاد سازی خرمشهر مهم ترین درس ها عنوان کرد وگفت: این روز به حق روز ملی مقاومت و روز چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول نامیده شد.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، حجت الاسلام عباس رمضانی پور ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه تقوا از حقوق خداوند بر بندگان است اظهار داشت:قطع رابطه با والدین موجب نزول عذاب می شود.
وی تصریح کرد:پیامبر (ص)در مورد حق پدر وفرزند فرمودند”فرزند نباید در سخن گفتن با پدر همچون دیگران باشند وباید با الفاظ محبت آمیز با آن ها سخن بگویند ،جلوتر از پدر راه نرود وقبل از او ننشیند وکاری که موجب لعن ونفرین بر پدر می شود انجام ندهد”.
وی افزود:گفتن کلمه اف به پدر ومادر پایین ترین مرتبه بی احترامی است که عذابی سخت در پی دارد.
رمضانی پور به کلام ائمه اطهار در مورد احترام به پدر ومادر اشاره وخاطر نشان کرد:امام باقر (ع)فرمودند”اگر کسی در زندگی وحیات پدر ومادرش به او خدمت کند اما زمانی که از دنیا رفت بدهی پدر را نپردازد وبرای او طلب مغفرت نکند هم آق والدین می شود.
وی گفت:امام رضا (ع)نیز دعا نکردن فرزند پس از مرگ پدر ومادربر آن ها  را موجب آق والدین دانستند.
خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به سیاست های کلی جمعیت که از سوی رهبری به تمام دستگاهها ابلاغ شد اشاره وبیان داشت:موانع باید برطرف شود وتشویقی ایجاد شود که پدر ومادرها به داشتن فرزند بیشتر اهتمام بورزند.
رمضانی پور یکی از موانع افت جمعیت کشور را بالا رفتن سن ازدواج عنوان کرد وافزود:تاخیر زوجین در فرزند دار شدن هم عواقبی دارد.
وی اذعان داشت:پدر ومادرانی که اقدام به سقط جنین می کنند در صورتی که علت آن در خطر بودن جان مادر نباشد، هم آن ها وهم پزشک جنایت بزرگی مرتکب شده اند .
وی خاطر نشان کرد:خانواده ها از مهریه ها وجهیزیه های سنگین پرهیز کنند ونگذارند فرزندانشان به گناه آلوده شوند وازدواجشان به تاخیر بیافتد.
وی با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع)ابراز داشت:ایشان نیز همانند جدشان امام حسین سه روز بدن مبارکشان روی زمین ماند وباید شب وروز شهادت آن حضرت را به عزاداری بپردازیم.
امام جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر خاطر نشان کرد:سال ۶۱رزمندگان ما تصمیم گرفتند خرمشهر را آزاد کنند واین مهم در شرایط سختی به وجود آمد که امام راحل فرمودند:خرمشهر را خدا آزاد کرد ولذا ما نیز باید در شرایط سخت خود را برای هر کاری آماده کنیم.
وی درس خداباوری وخودباوری را از آزاد سازی خرمشهر مهم ترین درس ها عنوان کرد وگفت:این روز به حق روز ملی مقاومت وروز چهارم خرداد روز مقاومت وپایداری مردم دزفول نامیده شد.
رمضانی پور مبعث رسول گرامی اسلام را سرآغاز نجات نهایی بشریت دانست.
وی به مذاکرات اخیر اشاره کرد وبیان داشت:ما چماق بدبینی را بر سر مذاکره کنندگان نمی کوبیم اما در واقع دشمنان ما با زیاده خواهی های خود نمی گذارند نتیجه مطلوب به دست آید واگر بر فرض در این مذاکرات نتیجه گرفتیم دشمن از هر بهانه دیگری استفاده می کند واین خاصیت دشمن است ولذا ما از تیم مذاکره کننده به واسطه حفظ حیثیت وارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی قدردانی می کنیم.
رمضانی پور با بیان اینکه ۹۰۰نفر از جوانان در سال ۹۰برای استخدام در ادارات استان قبول شده اند اما هنوز سرکار نرفتند اظهار داشت:عده ای از این جوانان که قبل از قبولی به کاری مشغول شدند به امید استخدام حتی کار خود را هم از دست داده اند ،نباید با آبرو ی جوانان اینگونه بازی شود.
وی افزود:پاسخ خون دل های آن ها وخانواده شان را چه کسی باید بدهد واز استاندار می خواهیم پیگیر کار این افراد باشد .
وی افزود:در کل کشور ۳۰هزار نفر از این قبیل هستند که متاسفانه هنوز به نتیجه ای نرسیده اند واگر دولت می خواهد کاری برای آن ها انجام دهد همت کند.
خطیب جمعه رفسنجان به حمایت از خانواده زندانیان تاکید کرد وافزود:فردی که به زندان می افتد خانواده او باید زیر چتر حمایتی قرار گیرند وانجمن حمایت از زندانیان پیگیر مشکلات آن ها باشد.
رمضانی پور با تاکید بر به میدان آمدن همه اقشار برای نجات از تهدید ها وتحریم ها خاطر نشان کرد:شهرستان رفسنجان ظرفیت های بسیار خوبی دارد  وسرمایه گذاران باید به میدان بیایند  و از طریق اتاق سرمایه گذاری که در فرمانداری است پیگیر باشند تا در صنعت وایجاد اشتغال وتولید همت کنند.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان، عکس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان