ریس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی در گفت و گوی اختصاصی با خانه خشتی:

ارزش های فرهنگی را در سطح فرا ملی معرفی خواهیم کرد / اجرای بازی های بومی در مقطع ابتدایی

  • شناسه خبر: 39327
ارزش های فرهنگی را در سطح فرا ملی معرفی خواهیم کرد / اجرای بازی های بومی در مقطع ابتدایی

به گزارش “خانه خشتی”، رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی ها ی بومی و محلی کشور در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن اعلام برگزاری جشنواره بازی های روستایی و عشایری در روز عید مبعث، افزود: این جشنواره با حضور بیش از ۱۰ قوم کشوری برای معرفی بازی های محلی هر منطقه، در […]

خانه » آخرین اخبار » ارزش های فرهنگی را در سطح فرا ملی معرفی خواهیم کرد / اجرای بازی های بومی در مقطع ابتدایی

به گزارش “خانه خشتی”، رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی ها ی بومی و محلی کشور در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن اعلام برگزاری جشنواره بازی های روستایی و عشایری در روز عید مبعث، افزود: این جشنواره با حضور بیش از ۱۰ قوم کشوری برای معرفی بازی های محلی هر منطقه، در شهرستان گرمسار برگزار می شود.
غلامرضا جعفری افزود : اجرای این بازی ها انسجام ملت ایران و اقتدار ملی کشور کمک می کند.
جعفری هم چنین از برگزاری ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی در هفته دولت خبر داد و گفت: این مراسم با حضور کلیه اقوام و اقشار در تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسابقات کشتی مازندرانی نیز به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی در قائم شهر برپا می شود.
وی هدف از برگزاری جشنواره های ورزشی روستایی و عشایری را حفظ و صیانت از ارزش های آن ها برشمرد و گفت : رویکرد این فعالیت ها انتقال این میراث فرهنگی به نسل های آینده است.
جعفری افزود : نسل های آینده اگر امروز با این بازیها آشنا شوند و این فعالیت های نشاط  آور را در زندگی فردی و اجتماعی وارد کنند به یقین جامعه ای پویا و سالم خواهیم داشت؛ ضمن اینکه این بازی ها می توانند یک راهکار و راهبردی در مقابله با آسیب های اجتماعی باشند و به نوعی توانمندسازی جامعه و تربیت مدیران آینده کشور را نیز در بر دارد.

وی افزود : قصد داریم در دانشگاه ها بازی های بومی و محلی را معرفی کنیم تا با انتقال و تربیت آن ها نیروی انسانی متخصص به جامعه وارد شوند.
جعفری با اشاره به اینکه بازیهای بومی و روستایی در جهت کشف استعدادها و توانمندسازی به ما کمک می کند گفت : از آنجایی که در سیاست های اموزش و پرورش برای هر مقطعی یک پایلوت تعریف شده  برای بهره گیری از مواهب آموزشی و تربیتی این بازیها ،  سعی داریم در مقطع ابتدایی این بازیهای بومی را به عنوان پایلوت اجرا کنیم.
او مطرح کرد : ارزش های فرهنگی را در سطح فرا ملی معرفی خواهیم کرد و بهتراست بپذیریم که زندگی بازی نیست، اما بازی زندگی است؛ لذا بازی و سلامت تن، این میراث معنوی و روحیه نشاط لازمه رشد در ابعاد مختلف زندگی است چرا که فرد سالم می تواند در پیشبرد اهداف متعالی خود و جامعه گام بردارد.

برچسب ها:
خانه خشتی غلامرضا جعفری فدراسیون ورزش های روستایی گرمسار هفته دولت ورزش های بومی ورزش های سنتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان