دکتر هادوی نژاد در گفت و گو با خانه خشتی:

تأکید بر ساماندهی گروه های فرهنگی انقلابی و اسلامی، تلنگری برای مدیران فرهنگ کنونی

  • شناسه خبر: 36471
تأکید بر ساماندهی گروه های فرهنگی انقلابی و اسلامی، تلنگری برای مدیران فرهنگ کنونی

به گزارش خانه خشتی، معاون فرهنگی دانشگاه ولی عصر (عج) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، به دو رکن اساسی و سازنده هر جامعه ای در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در صحبت های خود و نامگذاری سال جدید، فرهنگ و اقتصاد را با دو رفتاری که وظیفه ملت […]

خانه » آخرین اخبار » تأکید بر ساماندهی گروه های فرهنگی انقلابی و اسلامی، تلنگری برای مدیران فرهنگ کنونی

به گزارش خانه خشتی، معاون فرهنگی دانشگاه ولی عصر (عج) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، به دو رکن اساسی و سازنده هر جامعه ای در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در صحبت های خود و نامگذاری سال جدید، فرهنگ و اقتصاد را با دو رفتاری که وظیفه ملت و مسئولین است، عجین کردند.

دکتر مصطفی هادوی نژاد عزم ملی را همراهی کردن ملت با این جریان و حضور میدانی آنان بیان داشت و گفت: وظیفه مسئولین نیز مدیریت جهادی است و آنچه مطلوب مقام معظم رهبری است، یعنی بسنده نکردن به وضع موجود و فعل مدیریت کنونی، مانند دوران دفاع مقدس و درک شرایط فوق العاده ای که وجود دارد.

وی عزم ملی را تأکید خاص رهبر به حضور مردم در صحنه عنوان کرد و گفت: شاید کمتر کسی تا به حال از این منظر به مقوله اقتصاد و فرهنگ نگاه کرده بود.

هادوی نژاد ادامه داد: عموماً نگاه مردم نگاه دولتی به این مقوله هاست و نقش آفرینی در زمینه فرهنگی و اقتصاد را تکلیف مسئولین کشور می دانند؛ در حالی که تأکید مقام معظم رهبری بر این است که مردم عملاً وارد عرصه شوند و اقتصاد را به دست گیرند؛ ضمن اینکه به نقش مسئولین در برنامه ریزی و ساماندهی منابع ، امکانات، نیروها و نظارت مستمر قانونی تأکید شده است.

وی به اقتصاد دانش بنیان مورد توجه رهبری تأکید کرد و گفت: ضمن ارج نهادن به تجارب، بایستی به طور ویژه به مقوله علم و اقتصاد هم توجه شود.

این فعال فرهنگی در ادامه ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد در میان دانشجویان و دانش آموختگان را برای انجام کار تیمی و جمعی در قالب شرکت های دانش بنیان را بسیار مهم برشمرد و افزود: دولت نیز با مدیریت جهادی دانش را از دانشجویان اخذ و از دانشگاه ها به شرکت های دانش بنیان بیاورد و وراد عرصه صنعت کند.

دکتر هادوی نژاد حضور گروه های خودجوش جوانان در زمینه فرهنگ ناب انقلاب و فرهنگ اسلامی را از نکات جالب توجه رهبری بیان کرد و اظهار داشت: تأکید بر ساماندهی بهتر این گروه ها به منظور اینکه بتوانند بازوی توانای دولت باشند، به زعم من تلنگری برای مدیران عرصه فرهنگ کنونی است.

وی افزود: تأکید رهبری این است که حرکت خودجوش برای پر کردن شکاف ها و خلأ ها آمده است و باید مستمراً پیش رود.

هادوی نژآد اظهار داشت: من به عنوان مخاطب صحبت های رهبری و به عنوان کسی که تولیت فرهنگی در جامعه دارد، وظیفه دارم اگر تا دیروز تلاش می کردم، امروز بیش از پیش در صحنه باشم و به عنوان مدیر فرهنگی و کسی که رشته اش مدیریت است، در عرصه اقتصاد نقش پر رنگ تری داشته باشم و ان شاء ا… بتوانیم دانشجویانی به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی پرورش دهیم که با خودباری در صحنه اقتصاد نقش بهتری در قالب شرکت های دانش بنیان ایفا کنند.

برچسب ها:
اسلامی اقتصادی رفسنجان رهبری فرهنگ انقلابی فرهنگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان