امام جمعه رفسنجان:

دید و بازدید خوب است اما توجه به ایام فاطمیه را مراعات کنیم

  • شناسه خبر: 36394
دید و بازدید خوب است اما توجه به ایام فاطمیه را مراعات کنیم

امام جمعه رفسنجان گفت: صله رحم و دید و بازدید در این ایام خوب است، اما با توجه به ایام فاطمیه باید مراعات کنیم و جشن‌های افراطی برپا نکنیم. به گزارش “خانه خشتی”، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۹۳ با تأکید بر رعایت تقوا و مقررات، اظهار داشت: با شروع […]

خانه » آخرین اخبار » دید و بازدید خوب است اما توجه به ایام فاطمیه را مراعات کنیم

امام جمعه رفسنجان گفت: صله رحم و دید و بازدید در این ایام خوب است، اما با توجه به ایام فاطمیه باید مراعات کنیم و جشن‌های افراطی برپا نکنیم.

به گزارش “خانه خشتی”، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۹۳ با تأکید بر رعایت تقوا و مقررات، اظهار داشت: با شروع سال نو باید کاری کنیم تا از گناهانی که موجب فاصله افتادن از خداوند می‌شود، پرهیز کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: ایشان تقوا را سه گونه بیان کردند و فرمودند «جلب رضایت خداوند، پرهیز از شبهات به خاطر ترس از خدا و ترس از کیفر و عقوبت الهی با ترک حرام» از نشانه‌های تقوای الهی است.

رمضانی‌پور به روایتی از امامان در مورد نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: تغییرات روحی و رفتاری و جلب رضای خداوند از نکاتی است که باید با آغاز سال جدید مد نظر قرار دهیم.

این مسئول بیان داشت: امام صادق (ع) فرمودند «هر روزی که در آن معصیت نباشد و خشم و غضب خداوند را فراهم نکند آن روز عید واقعی است».

خطیب جمعه رفسنجان ابراز داشت: صله رحم و دید و بازدید در این ایام خوب است، اما با توجه به ایام فاطمیه باید مراعات کنیم و جشن‌های افراطی برپا نکنیم.

رمضانی‌پور با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری در این ایام، خاطرنشان کرد: اگر زیاد ضروری نیست با توجه به این ایام و شلوغی در جاده‌ها از مسافرت‌ها پرهیز شود و طی سال که خلوت است به سفر بروید.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به فرمان رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد: ایشان با اظهار رضایتمندی از تحقق حماسه سیاسی در سال گذشته و حضور مردم در صحنه از تحقق نیافتن حماسه اقتصادی ناراضی بودند، لذا بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

رمضانی‌پور اذعان داشت: باید مانند کشورهای پیشرفته فرزندانمان را از کودکی با اقتصاد و روش‌های اقتصاد مقاومتی آشنا کنیم و این امر مهم تبدیل به گفتمان محافل شود.

وی ابراز داشت: کشور ما کشور مصرفی شده است و بیش از کشورهایی که جمعیتشان از کشور ما بیشتر است، انرژی مصرف می‌کنیم و نسبت به مسائل باید اساسی برخورد کنیم و انرژی را بیهوده مصرف نکنیم.

خطیب جمعه رفسنجان، مسئله اقتصاد مملکت را یک امر مهم دانست و ابراز داشت: مدیریت جهادی باید تکلیف شود و مسئولان نسبت به آن اعتقاد راسخ داشته باشند.

وی با اشاره به انتقال آب به رفسنجان این مهم را یکی از نیازهای ضروری شهرمان دانست و خاطرنشان کرد: دو سال پیش زمانی که در بدترین شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بردیم، ۵۰ میلیارد ریال از مردم پول جمع کردند تا آب را انتقال دهند اما بنا به کارشکنی‌های برخی افراد این امر میسر نشد، اما باید از همین داشته‌های آب موجود به خوبی استفاده کنیم و با صرفه‌جویی کردن به کم آبی مفرط دچار نشویم.

رمضانی‌پور عنوان داشت: بنیان اقتصاد ما باید سالم و پویا باشد تا هم برای کشورمان مفید و هم برای سایر ملت‌ها الگو باشد.

وی با اشاره به ساخت مصلای بزرگ امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در رفسنجان تصریح کرد: شما نمازگزاران هر جمعه شاهد تغییر و تحولات خوبی در ساخت مصلا هستید و باید همچنان در این امر مهم سهیم باشید، زیرا مصلاها هیچ بودجه‌ای از جایی دریافت نمی‌کنند.

برچسب ها:
خانه خشتی نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان