پایگاه اطلاع‌رسانی دولت خبر داد

احضار احمدی‌نژاد به دادگاه با شکایت لاریجانی/ سایت دولت: قبلا هم احضاریه آمده بود

  • شناسه خبر: 21962
احضار احمدی‌نژاد به دادگاه با شکایت لاریجانی/ سایت دولت: قبلا هم احضاریه آمده بود

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت می گوید که شعبه ۷۶دادگاه کیفری استان تهران، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور را با شکایت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دادگاه احضار کرد. به گزارش خانه خشتی ، پایگاه اطلاع رسانی دولت می گوید که احضار احمدی نژاد به دادگاه، بر خلاف اصول مطرح قانون اساسی است. بنا بر این گزارش، این احضاریه بدنبال […]

خانه » آخرین اخبار » احضار احمدی‌نژاد به دادگاه با شکایت لاریجانی/ سایت دولت: قبلا هم احضاریه آمده بود

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت می گوید که شعبه ۷۶دادگاه کیفری استان تهران، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور را با شکایت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دادگاه احضار کرد.

به گزارش خانه خشتی ، پایگاه اطلاع رسانی دولت می گوید که احضار احمدی نژاد به دادگاه، بر خلاف اصول مطرح قانون اساسی است.

بنا بر این گزارش، این احضاریه بدنبال شکایت علی لاریجانی و همچنین رئیس کمیسیون اصل  ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نیز یعقوب خلیل نژاد علیه رئیس جمهور ارسال شده است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت با مرور اصل ۱۴۰ قانون اساسی متذکر شده که برای  این احضار، تشریفات قانونی بر اساس قانون اساسی انجام نشده است و بر اساس بند ۱۰ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، رسیدگی به تخلف رئیس جمهور بر عهده دیوان عالی کشور است.

 

 

این پایگاه اطلاع رسانی در ادامه خبر خود با اشاره به اینکه موضوع اتهام در این احضاریه مشخص نشده است در حالی که طبق قانون اساسی افراد عادی هم باید از اتهام خود آگاه باشند اینچنین ذکر کرده است که دادگاه های کیفری وظیفه و صلاحیت رسیدگی به شکایاتی که موضوع و ماهیت آنها حقوقی است را ندارند.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی دولت با ادعای اینکه ارسال احضاریه دادگاه کیفری استان تهران در حالی انجام شده است که هیچ تحقیق مقدماتی صورت نگرفته و از اساس ماهیت شکایت و دلایل آن معلوم نیست، تاریخ رسیدگی به شکایت از رئیس جمهور را ۵ آذر ۱۳۹۲ حدود ۶ ماه بعد از ابلاغ آن و چهارماه پس از پایان مسئولیت هشت ساله دکتر احمدی نژاد ذکر کرده است.

در این خبر همچنین تاکید شده که پیش از این نیز احضاریه هایی برای رئیس جمهور ارسال شده است.

منبع: فارس

برچسب ها:
احضار احمدی‌نژاد به دادگاه با شکایت لاریجانی/ سایت دولت: قبلا هم احضاریه آمده بود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان