گزارش؛
فرش قرمز شهرداری رفسنجان برای مسافران نوروزی

  • شناسه خبر: 212785
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>گزارش؛</span><br/>فرش قرمز شهرداری رفسنجان برای مسافران نوروزی

از یک ماه قبل از نوروز امسال، شهرداری رفسنجان با فراهم کردن زیر ساخت لازم در این خطه از شمال استان کرمان، برای پذیرایی گسترده از مسافران نوروزی از سراسر کشور آماده شد به طوری که این روزها آنچه می بینیم مناطق مختلف شهر رفسنجان به مناسبت فرارسیدن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، حال و هوایی دیگری به خود گرفته و کلگاری میادین، نصب نمادهای شهری که تلفیقی از نمادهای نوروزی و ماه مبارک رمضان است، رنگ آمیزی و شست و شوی جداول سیمای متفاوتی به شهر داده است.

خانه » گزارش » فرش قرمز شهرداری رفسنجان برای مسافران نوروزی

به گزارش خانه خشتی؛ با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، برنامه ریزی ها برای مسافرت های خانوادگی آغاز شده و بی شک جای جای ایران اسلامی در ایام نوروز، سهمی از میزبان مسافران را دارد، ایام نوروز، اوج شکوفایی مسافرت ایرانیان است که شهرها و روستاهای مختلف به عنوان مقصد تعطیلات بهاری انتخاب می شود و در این میان هر فرد و یا دستگاهی به نوبه خود می کوشد با معرفی بهینه جاذبه ها و فراهم کردن بستر خدمات رفاهی در جذب گردشگر، گوی سبقت را از دیگران برباید.

در این میان انتخاب مقصد برای سفر نوروزی اولین و مهمترین گام برای گردشگران است زیرا که تجربه ثابت کرده انتخاب منطقه ای بکر و زیبا ارزش و لذت سفر را دوچندان و روزهایی فراموش نشدنی در آرشیو خاطرات ثبت می کند.

آمادگی شهر رفسنجان در استقبال از مسافران نوروزی

بوی نوروز در شهر پیچیده و مدیریت شهری رفسنجان به استقبال بهاری رفته که امسال با بهار قرآن همراه شده است.

گویند نوروز تحول طبیعت است و یکی از مظاهر آن تازگی و نویی است؛ همه رخت نو بر تن می کنند و شادی و شادمانی محصول این تازه شدن است.

این نویی و جشن تنها به خانواده و مردم ختم نمی ‌شود و شهر هم که موجودی زنده و پویا است به استقبال نوروز می‌ رود، با کاشت گل های فصلی رنگارنگ و نصب المان های رنگی نوروزی و امسال که ماه میهمانی خدا را هم داریم و المان های ماه ضیافت الهی هم توس سازمان سیما منظر شهرداری رفسنجان در اقصی نقاط شهر رفسنجان نصب شد و لذت و امید در شهر تزریق شده است.

و رفسنجان هم که سال های قبل در نوروز میزبان مسافران از اقصی نقاط کشور بوده، امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای هرچه بهتر برگزار شدن این رسم دیرین ایرانیان دارد.

حال و هوای مسافران نوروزی در رفسنجان

قبل از ارائه گزارش مدیرعامل سازمان سیما منظر شهرداری رفسنجان بشنویم سخنانی زیبا از مسافران و گردشگرانی که رفسنجان شهر پسته و مس را برای بیرون کردن خستگی از تن را در این ایام انتخاب کردند تا با خاطر ای خوش رفسنجان را به سمت زادگاهشان ترک کنند.

فردی که صدها کیلومتر از لرستان قصد سفر را به سمت رفسنجان آغاز کرده و چند روزی با خانواده اش میهمان این شهر است می گوید: زیباسازی و نظافت عمومی شهر، نظافت پارک ها و بوستان های کوچک و بزرگ محلی و شهری، تجهیز و نظافت سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی جداول، هرس درختان، نورپردازی سطح شهر به طور خاص از اقدامات برنامه ریزی شده شهرداری رفسنجان بسیار عالی است و برای استقبال از ما میهمانان نوروز بسیار شایسته است و قدردان این زحمات هستیم.

هم وطنی دیگر که از استان اصفهان میهمان رفسنجان شده هم می گوید: زیبایی فضای شهر رفسنجان در ایام نوروز امسال برای ما بسیار خاطره انگیز است و لحظاتی را که با خانواده و دوستان در کنار المان های نوروزی و ماه رمضان، سفره های هفت سین و گل کاری ها در قاب عکس ها به ثبت می رسانیم یادگارهایی است که به شهرمان می بریم تا با یک نگاه؛ کلی خاطره های زیبا از رفسنجان را در ذهمان زنده کنیم.

جذابیت شهر رفسنجان سوغاتی که به مازندران می بریم

پیرمردی است با چهره ای پر چین و چروک اما خندان، که کلی انسان های با سن و سال های متفاوت دورش را گرفته اند و بگو بخند دارند از لهجه شان فهمیدم رفسنجانی نیستند، می پرسم اهل کجایید با زبان گیلکی می گویند مازندران.

اینکه این پیرمرد با سن ۹۰ سالگی با خانواده اش که حدود ۴۰ نفری می رسند فرسنگ ها را چطور طاقت آورده تا به اینجا رسیده برام سوال بود؟ چون افراد سالمند کمتر دیار گردشگری با فاصله دور را انتخاب می کنند.

با او که همکلام می شوم متوجه می شوم که او به سلامتی جسم خیلی اهمیت می دهد و سلامتی روح هم به دنبال سلامتی جسم برایش رقم می خورد.
او می گوید سال هاست نوروز ها را قصد سفر به اماکن دور و دراز تاریخی و گردشگری ایران می کند و به همراه خانواده اش سفر را با هدفی خاص آغاز می کند.

در کلامش می گوید: هدفم از این کار این است که خانواده ام بتوانند میراث های ماندگار از شهرهای دور و دراز را در زادگاهشان مازندران بازگو کنند و مردم ان خطه را به این شهرها دعوت نمایند.

می پرسم میزبانی شهر رفسنجان را چطور می بینید؟ پاسخ می دهد: البته شهر رفسنجان علاوه بر داشتن میراث های به جای مانده از دوران کهن که مقصد بسیاری از گردشگران است؛ امسال با گل آرایی و نصب مجسمه های عمونوروز، تنگ ماهی، شخص سورنازن، مجسمه خانواده های شاد در پارک ها، سفره های هفت سین، نمادهای ما مبارک رمضان، آب نما و غیره که به انسان آرامش می دهد جذابیت خاصی پیدا کرده و همگان را از سراسر کشور به این شهر دعوت می کنیم.

این خانواده خونگرم که در پارک لاله نشسته اند و از بهار امسال لذت می برند از اینکه شهرداری رفسنجان فضای شهر را طوری آذین بندی و گل آرایی کرده و در تلاقی با ماه مبارک رمضان نیز ضمن نصب المان های سفره هفت سین، المان های مخصوص ماه رمضان هم نصب کرده و توانسته لذت و امید را در این شهر جاری و ساری کند تا مسافران شادمان از این سفر به محل زندگی خود برگردند قدردانی کردند.

نصب ۱۵۴ المان نوروی و ماه رمضان، کاشت۱۳ میلیون گل، ده ها آب نما و دیگر اقدامات مهندس جوان کارمند شهرداری رفسنجان و همکارانش را از زبان وی بشنوید:

سعید سلطانی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان هم در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان به اقداماتی که برای استقبال از مسافران نوروزی توسط این سازمان انجام شده اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که شهرداری رفسنجان در استقبال از مسافران و پذیرش آنان در این شهر زیبا داشته و دارد توجه به تسهیل در عبور و مرورهای درون شهری و زیباسازی مسیرهای ورودی مسافران است بویژه از سمت میدان خاتم الانبیاء که پذیرای مسافرانی از مرکز و شمال کشور است.

وی افزود: اجرای عملیات پیرایش، هرس، بیل زدن و آفت زدایی درختان و بوستانها یکی از اصلی ترین ماموریت های ما با هدف تداوم زیبایی بصری شهر و حفظ و نگهداری درختان می باشد که قبل از شروع فصل بهار با تلاش همکاران خدوم و زحمت کش این سازمان در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی گردید .

سلطانی در ادامه به تشریح اقدامات در راستای طرح استقبال از بهار و حلول ماه مبارک رمضان در سطح شهر رفسنجان پرداخت و گفت: اجرای بیش از کشت ۱۳ میلیون گل کاری فصلی با تولیدات داخلی انجام شد که از لحاظ تولید گل و نشاء هم در جنوب شرق کشور تنها شهر هستیم.

مدیر عامل جوان خاطرنشان کرد: در بحث گل آرایی هم نسبت به جغرافیا و جمعیت توانستیم رتبه یک کشور را به دست اوریم.

سلطانی به نصب ۱۵۴ المان های ویژه ماه رمضان و نوروز در ۵۰ نقطه از شهر اشار و بیان کرد: همچنین بازسازی و رنگ آمیزی نیمکت ها و مبلمان در پارک های سطح شهر، بازسازی و نقاشی و جانمایی سه ست سفره هفت سین در میادین قدس و علی ابن ابی طالب(ع) و نیز گذر بنفشه هم انجام شد.

این مهندس جوان تصریح کرد: در ادامه فعالیت های استقبال نوروزی ما در سطح شهر بیش از ۳ هزار متر ریسه کشی و چراغانی انجام دادیم؛ نصب المان سال نو، المان مرد قالی باف، المان والدین و فرزندانشان، المان های دو مرد شاد و سُرنازن، رنگ آمیزی جداول بلوارها، افزایش روشنایی در بوستان های شهر، نصب ۱۵۰ ست و وسایل بازی و ورزشی در پارک ها هم بخشی از اقدامات در همین راستا انجام شد.

گزارش از: مریم رضایی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان