گزارش؛
با بانوی ۲۲ ساله هنرمند در عرصه کالیگرافی در رفسنجان آشنا شوید

  • شناسه خبر: 209499
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>گزارش؛</span><br/>با بانوی ۲۲ ساله هنرمند در عرصه کالیگرافی در رفسنجان آشنا شوید

زهرا رحمانی اهل رفسنجان و متولد دی ماه ۱۳۷۹ سال های اخیر به واسطه علاقه ای که در هنر خطاطی دارد درآموزشگاه های رفسنجان و کاشان هنر کالیگرافی خوشنویسی (آزادی هنرمند در خلق اثر) را فراگرفته و اکنون نمایشگاهی از آثار تولیدی خود در این زمینه دایر کرد.

خانه » فرهنگی مذهبی » با بانوی ۲۲ ساله هنرمند در عرصه کالیگرافی در رفسنجان آشنا شوید

به گزارش خانه خشتی؛ هنر کالیگرافی هنری است که آزادی هنرمند در خلق ۲۲ اثر را به همراه دارد و خلاقیت هنرمند را نشان می دهد کالیگرافی صرفا خوشنویسی نیست، بلکه کالیگرافی شامل هر نوع کشیدن خط است که با دست انجام شود؛ ترکیبات رنگی که در آن انجام شود و سایر حرکاتی که در چهارچوب ‌های خاص خوشنویسی نیستند.

با جوانی در این عرصه که اخیراً نمایشگاهی با اثر کالیگرافی دایر کرد و از استقبال خوبی هم برخوردار بود هم صحبت شدم که عشق وعلاقه اش به این هنر را در او وافر دیدم.

با او مصاحبه ای انجام دادم و در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد که از نظر می گذرانید:

خود را معرفی کنید.

زهرا رحمانی هستم، اهل رفسنجان و متولد دی ماه ۱۳۷۹ و در حال حاضر مشغول به تحصیل رشته روانشناسی هستم.

رشته کالیگرافی را توضیح می دهید؟

کالیگرافی یک نوع خطی است، در کنار آنکه که زیبایی خودش را می‌تواند ارائه بدهد خطی هست که به راحتی شخص می تواند با قلمش ارائه کند و به راحتی ایده های ذهن را روی بوم بیاورد.

چه شد که سمت این هنر رفتید؟

از سر کار خانم اکبری مدیریت آموزشگاه ایده پردازان رفسنجان تشکر می کنم که باعث شد من به سمت هنر علاقه پیدا کنم، من از سر علاقه با قلمم خطوطی می نوشتم و ایشان وقتی این علاقه من را دید مرا راهنمایی کرد و به مرور زمان علاقه پیدا کردم و توانستم خطوطی که در ذهن داشتم و پیاده می کردم به سمت هنر کالیگرافی هدایت کنم و به سمت این هنر سوق داده شدم. 

این هنر را ابتدا در رفسنجان در آموزشگاه ایده پردازان و بعد در کاشان توسط خانم بیتا طالبیان آموزش های گسترده و پیشرفته را فراگرفتم.

آینده کاری خود را در این حوزه کجا می‌بینید و چه برنامه‌ای دارید؟

آینده کاری خودم را میتوانم بگویم که دوست دارم سال آینده نمایشگاهی با هنرجوهای خودم برگزار کنم و دوست دارم در این زمینه این هنر را به نوجوان ها و جوان های شهرم آموزش بدهم. 

این نخستین نمایشگاه شماست؟

بله اولین بار است که نمایشگاه انفرادی  را برگزار کردم و سال پیش در نمایشگاه کالیگرافی گروهی آموزشگاه ایده پردازان شرکت کردم.

این هنر مناسب افرادی از سن ۱۵ سال به بالا است. نیاز به هیچ پیش زمینه قبلی ندارد و افراد علاقمند به راحتی و با تمرین و پشتکار زیاد می توانند این هنر را یاد بگیرند.

مدرس کالیگرافی هم هستید؟

تا به حال مدرس نبودم، به لطف استادم و دوره هایی که دیدم از بهمن ماه شروع کلاس ها و آموزش هایم آغاز می شود. 

حرف پایانی شما؟

از آموزشگاه های نقاشی و هنری تقاضا دارم که اگر مایل هستند این آموزش را در آموزشگاه های خود ارایه دهند.

و در آخر تشکر می کنم از جناب آقای سیدمحسن سجادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که مجوز راه اندازی این نمایشگاه را صادر کرد و نیز از خانواده ام و خانم ها بهشته بهشتی و ریحانه اکبری که در این عرصه حمایتگرم بودند قدردان هستم.


گزارش از: بهرخ امیری
انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رسول

    مردم نون شب ندارند بخورند خبر چی میذارید !! از مشکلات مردم بیچاره و بدبخت خبر بگذارید .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان