اهالی روستاهای اطراف حادثه‌خیزترین محور رفسنجان مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند

  • شناسه خبر: 209443
اهالی روستاهای اطراف حادثه‌خیزترین محور رفسنجان مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند

وضعیت اسف‌بار جاده داوران اهالی روستاهای اطراف این جاده را به فرمانداری کشاند.

خانه » اجتماعی » اهالی روستاهای اطراف حادثه‌خیزترین محور رفسنجان مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند

به گزارش خانه‌خشتی؛ محور رفسنجان به زرند محور ترانزیتی و بین‌المللی است که یکی از حادثه‌خیزترین محورهای شهرستان رفسنجان به شمار می‌آید، از ابتدای امسال تا کنون به گفته فرماندار ۸ نفر نیروی جوان و کارآمد در این جاده بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

امروز اهالی روستاهایی که در حاشیه این محور زندگی می کنند و نگران رفت و آمدهای عزیزانشان هستند و هر روز دلهره این را دارند که امکان تصادف و بروز حادثه و از دست دادن پدر، مادر، فرزند و همسر وجود دارد و داغ سنگین بر دلشان بگذارد.

حوادث در این محور اگرچه خطای انسانی را در آن نمی‌توان نادیده گرفت اما آمار تلفات این جاده داستان دیگری را روایت می کند؛ روزهای آخر هفته هم موج گردشگر به سبب نعمت طبیعت بکر منطقه داوران، اودرج و ده تک؛ در این جاده سرازیر می شوند جاده ای با عرض و شانه کم که کنترل وسایل نقلیه را به شدت دشوار می کند.

در این محور که یکی از محورهای مواصلاتی و ترانزیتی کشور است اتوبوس های مسافربری به مشهد مقدس، کامیون ها و تریلی‌های حمل و نقل، نفت کش ها و خودروهای جابجایی دانش آموزی تردد دارند و ساماندهی این محور از ضروریات است.

فرماندار رفسنجان در این جمع حاضر شد و با اظهار تأسف از بروز تصادفات منجر به فوت در این محور و با اشاره به اینکه ساماندهی، تعریض و احداث باند دوم این محور از ابتدای شهر رفسنجان تا ۳۵ کیلومتر بعد از آن که به محور زرند وصل می شود نیاز به بیش از ۶ هزار میلیارد ریال بودجه دارد اظهار کرد: از طریق استانداری کرمان پیگیر مکاتبات با وزارت راه و شهرسازی و جذب این بودجه از محل اعتبارات اداره راه و شهرسازی، راهداری و شرکت مس هستیم تا ساماندهی آن صورت گیرد زیرا قربانی گرفتن این محور غصه انگیز است.

رضایی در جمع معترضین به محور حادثه آفرین رفسنجان به زرند اظهار کرد: این محور بین المللی است و تردد در این محور با وجود مسکن سازی و ویلاسازی ها در مناطق گردشگری طبیعی روستای اودرج، ده تک و داوران افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: مجدانه پیگیر جذب اعتبارات هستیم تا حوادث ترافیکی در این محور کاهش یابد.

جاده بین‌المللی که همچنان جاده روستایی است

محمدی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان رفسنجان گفت: این جاده سال‌ها قبل از انقلاب با هدف تردد بین شهر تا روستای داوران به طول ۲۰ کیلومتر به عنوان جاده روستایی احداث شد و روستای داوران در بن بست این محور قرار داشت که بعدها با احداث تونل و احداث ادامه جاده به شهرستان زرند ترددها در این جاده افزایش یافت.

وی افزود: اکنون عرض این جاده به همان مقیاس قبل جاده روستایی یعنی ۶ تا ۷ متر و یک بانده است و باید برای سهولت تردد ها و کاهش یافتن تصادفات منجر به فوت تعریض و دوبانده سازی انجام شود.

محمدی بیان کرد: بهسازی، تعریض و دوبانده سازی این محور هم نیاز به بودجه بالایی دارد که باید از طریق راه و شهرسازی، شرکت مس و راهداری جذب و عملیات تعریض و دوبانده سازی آغاز شود.

وی توضیح داد: علائم راهنمایی و رانندگی هم در این محور نصب می کنیم اما به سرقت می روند که در این خصوص هم به سمت نصب تابلوهای کامپوزیتی رفتیم تا مورد سرقت قرار نگیرند.

۲۷ میلیارد تومان هزینه هر کیلومتر تعریض باند موجود و احداث باند دوم جاده داوران

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان هم دراین خصوص گفت: استانداری و اداره کل راه و شهرسازی کرمان باید به استناد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان در سال گذشته، نسبت به تخصیص و جذب اعتبار دولتی این محور پیگیری های لازم را انجام دهد.

مهدی فاتحی بیان کرد: طبق ماده ۲۳ وزارت راه و شهرسازی، نیاز است مکاتبات استانی صورت گیرد تا این موضوع در وزارتخانه راه و شهرسازی مطرح و جزو ردیف و بودجه دولتی قرار گیردتا بتوان این مسیر ۳۵ کیلومتر را به طور کامل ساماندهی و دوبانده سازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تعریض باند موجود و احداث هر کیلومتر باند دوم، نیاز به ۲۵ تا ۲۷ میلیارد تومان اعتبار است و در مجموع ۶ هزار میلیارد ریال نیاز است تا محور ترانزیتی و بین المللی رفسنجان به زرند ساماندهی شود و کاهش تصادفات و تلفات را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان