مردم رفسنجان از مهمانی شهدای گمنام می‌گویند

  • شناسه خبر: 209367
مردم رفسنجان از مهمانی شهدای گمنام می‌گویند

در مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، به میان مردم آمدیم و نظرات آنها را از حضور شهدا در شهر جویا شدیم.

خانه » آخرین اخبار » مردم رفسنجان از مهمانی شهدای گمنام می‌گویند

به گزارش خانه خشتی؛ در مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد به میان مردم آمدیم و نظرات آنها را در این خصوص جویا شدیم.

یک خانم ۳۴ ساله در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی در مراسم تشیع شهدا گفت: من وظیفه خودم دانستم که در مراسم شهیدان گمنام شرکت کنیم و یاد و خاطر آنها را گرامی بداریم. شهدا بر حجاب تاکید داشتند و من با حجاب خود در پوشش و عمل به راه آنها ادامه خواهم داد.این روزها حضور شهدا حس حال خوبی و رنگ لعاب ویژه یی به قامت شهرمان بخشیدند.

این خانم جوان گفت: مکان بسیاری خوبی برای دفن مقدس شهدا در پارک انتخاب کردند چراکه علاوه برمکان تفریحی به مکان فرهنگی برای جوانان ما تبدیل میشود و باعث میشه جوانان به راه شهدا بیشتر هدایت شوند.

پسرجوان ۱۸ ساله ای که دانشجو بود، اینچنین گفت: :ما باید قدر شهدایی که برای دفاع از ما از ناموس و کشورمان رفتند را بدونیم و به نظر من کمترین کاری که برای آنها در این زمان میتوانم انجام دهیم به استقبال شهدا بیایم و راهشان را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: حال و هوای شهر بسیار دیدنی، شور شوقی عجیب به خود گرفته پوستر ها نصب شده با عنوان مهمان داریم حالی عجیب به شهر بخشیدند.

این پسر جوان از تشییع و دفن شهدا در محل پارک استقبال کرد و افزود: این کار فرهنگی میتواند باعث جذب جوانان به شهدا شود

خانم ۵۰ ساله ای در حالی که اشک از چشمانش جاری بود، اظهار می کند: من آمده ام با شهدا پیمان ببندم بگم تا آخرین لحظه ای که زنده هستم ادامه دهنده راه آنها هستم.

وی بیان کرد: ما به گفته خود شهدا که فرمودند پیرو رهبر باشیم و مقام معظم رهبری را تنها نگذاریم میتوانیم با عمل به گفته های ولایت فقیه در خط شهدا باشیم.

وی گفت: تشییع و دفن شهدا در محل پارک منجر به آشنایی خانواده به خصوص جوانان ما با آنها می شود.

آقای ۵۵ ساله ای می گوید: ما تمامی دارایمان از شهیدان است و آمدیم تشکر کنیم؛ آمدیم قدردانی کنیم. این نعمتی است برای ما که شهدا در سالروز شهادت مادرشان فاطمه زهرا سلام الله علیها آمدند و فضای کشور را معطر کردند به نور فاطمی، ما باید قدردان آنها باشیم.

وی ضمن اشاره به این که راه شهدا راه خداست، گفت: با وجود غبار آلود بودن راه و جنگ روانی دشمن که دل و مغز ما مورد هدف قرار گرفته، آمدیم بگوییم زنده هستیم آگاهیم به راه و در راه شهدائیم و فریب نیرنگ و دسیسه ها را نخواهیم خورد و شرکت در مجالسی که خود شهدا دعوت کننده آن بودند یعنی ادامه دهنده راه شهداست.

وی تصریح کرد :این روزها عطر شهدا در همه جا پیچیده است و حس و حال خوبی را ایجاد کرده است. ما آمدیم بگوییم در این مراسم که ما در کنار خانواده شهدا هستیم به قصد شفاعت در آن دنیا آمدیم.

آقای ۳۵ ساله ای گفت: ما به شهدا ارادت داریم و پایند راه آنها هستیم آنها بودند که ما به اینجا رسیدیم

وی گفت: من با تمامی قلب روح جسم به استقبال آنها آمده ام  امیدوارم که استقبال مرا بپذیرند.

دختر جوان ۲۰ ساله ای گفت: امروز آمده ام به همه بگوییم ما راه شهدا را ادامه می‌دهیم  آنها به خاطر ما جنگیدند. امروز حس نابی دارم و در این مراسم  احساس می کنم که گویی اربعین کربلا هستم.

وی عنوان کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی در پارک  و این مکان بهترین نقطه برای دفن شهدا و گرامیداشت یاد آنهاست و باعث ایجاد حس معنوی در جوانان که نور امید جامعه و کشور هستند، می شود.

مژده عباس پور

 

 

برچسب ها:
تشییع شهدای گمنام رفسنجان نظرات مردمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • زینب

    سلام بر شهیدان خدا
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان