توسعه شبکه ریلی هزینه حمل محصولات واحدهای تولیدی را کاهش می‌دهد

  • شناسه خبر: 208979
توسعه شبکه ریلی هزینه حمل محصولات واحدهای تولیدی را کاهش می‌دهد

در دیدار مدیرعامل منطقه ویژه افتصادی رفسنجان با معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مورد کاهش هزینه‌های حمل محصولات واحدهای تولیدی با توسعه شبکه ریلی بحث و تبادل نظر شد.

خانه » اقتصادی » توسعه شبکه ریلی هزینه حمل محصولات واحدهای تولیدی را کاهش می‌دهد

به گزارش خانه‌خشتی؛ روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل این منطقه در سفر اخیر خود به تهران با معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و دیدار کرد.

در دیدار با حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص گسترش همکاری به‌منظور ارتقای حمل‌ونقل ریلی و استفاده از ظرفیت‌ها با همکاری شستا و راه‌آهن بحث و تبادل نظر شد.

توسعه شبکه ریلی هزینه حمل محصولات واحدهای تولیدی از قبیل صنایع پتروشیمی، فولاد، مس و سایر تولیدات انبوه را کاهش می دهد. دولت می‌بایست بهر طریق ممکن جذابیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیرساختهای ریلی را افزایش دهد و جذابیت لازم را برای جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد و بهره وری شبکه ریلی را از وضعیت اسفناک کنونی خارج نماید.

در دیدار با امید رضایی‌فر مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود مطرح شد که در این راستا منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان می‌تواند با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران در قالب اعتبار مالیاتی درزمینه پروژه‌های تحقیق، توسعه و سرمایه‌گذاری در زیرساخت دانش بنیان مشارکت نماید.

همچنین در زمینه تشکیل هلدینگ سرمایه‌گذاری دانش بنیان با مشارکت برخی شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های تابعه شرکت ملی صنایع مس ایران و صندوق بازنشستگی مس در قالب الگوی صندوق در صندوق می باشد.

در دیدار با میثم جاهدی مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، در زمینه لزوم شناسایی، معرفی و ایجاد مزیت‌های استفاده از خدمات انبارداری و گمرکی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای صادرکنندگان و بازرگانان تاکید شد.

در دیدار با احمد خانی نوذری معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، در زمینه درخواست اخذ برخی مجوزهای بازرگانی توسط یکی از شرکت‌های حوزه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان طرح مسئله و مذاکره شد.

همچنین در زمینه فعال سازی انبارداری و استفاده بیشتر از خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مبتنی بر ظرفیت‌های بازرگانی آن وزارتخانه مذاکراتی صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان