طرح پساب رفسنجان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • شناسه خبر: 207843
طرح پساب رفسنجان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: برای اجرای طرح پساب رفسنجان که ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد سرمایه گذاری خواهیم کرد.

خانه » اسلاید شو » طرح پساب رفسنجان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خانه خشتی؛ امیر خرمی شاد در آئین افتتاحیه بیمارستان صحرایی (سیار) در رفسنجان اظهار کرد: پهنه معدنی مس در کشور در سه نقطه سرچشمه رفسنجان، شهربابک و سونگون است که از نظر وسعت، مجتمع مس سرچشمه با ۱۳ هزار نیروی کار بزرگترین معدن ایران محسوب می شود.

وی افزود: یکی از کارهای ویژه ای که قرار است در رفسنجان انجام دهیم اجرای طرح پساب است که سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و برای ۷۰۰ کیلومتر انشعابات آب این طرح اجرا می شود.

خرمی شاد در ادامه با اشاره به اینکه پروژه تصفیه خانه آب شرب رفسنجان را با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در دست اقدام داریم تصریح کرد: امسال برای اجرای بخشی از این پروژه ۹ میلیارد تومان از سوی شرکت مس هزینه شد ضمن اینکه برای ساماندهی جاده های گل گهر، شهربابک و سرچشمه امسال ۶۵ میلیارد تومان از سوی این شرکت هزینه صرف شد.

میزان مسئولیت اجتماعی شرکت مس هزار میلیارد تومان است

وی بیان کرد: امسال شرکت ملی صنایع مس ایران میزان رقمی که برای انجام مسئولیت های اجتماعی در کشور در نظر گرفته هزار میلیارد تومان است که تقسیم بندی و مدیریت آن سخت است لذا از مسئولان رفسنجان می خواهیم تا با اعلام اولویت های این شهرستان در بخش های مختلف، بتوانیم بودجه را در اختیار آن ها قرار دهیم.

وی با اعتقاد به اینکه با توسعه و تولید، بحث انجام مسئولیت های اجتماعی هم افزایش میابد افزود: معدن مس سریدون اگر افتتاح شود به یقین می‌توان کمک های بسیار زیادی در حوزه مسئولیت های اجتماعی ارایه کرد لذا اینجا کمک مسئولین رفسنجان را از جمله تسریع در صدور مجوزهای پایان کار و بروکراسی های اداری را می طلبیم تا در حوزه افزایش اشتغال و انجام مسئولیت های اجتماعی بتوانیم خدمات ارزنده ای ارایه کنیم.

خرمی شاد بیان کرد: در روزهای آینده قرار است آزمون استخدامی و جذب هزار نفر بین نیروهای شرکت های پیمانکاری برگزار شود که جذب بالای ۷۰ درصد از این نیروها بومی شهرستان رفسنجان خواهند بود.

وی ادامه داد: مجتمع مس سرچشمه، دولت جمهوری اسلامی نیست یعنی اگر همه توقعات را از مس بخواهیم مقدور و شدنی نیست.

خرمی شاد تصریح کرد: باید بحث مسئولیت های اجتماعی را که از رسالت های مهم شرکت مس است اولویت بندی و رسیدگی کنیم در صورت بهره وری بیشتر می توان به این مهم دست پیدا کرد.

وی اظهار کرد: شرکت مس دارای ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سهامدار است و بخش عمده آن سهامداران عدالت هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش دیگر از سخنانش گفت: باید مسیری را طی کنیم که هیچگونه آلایندگی ایجاد نشود لذا بنا داریم در مجموعه مس سرچشمه حتماً آلایندگی را در حد مجاز برسانیم و برای این کار هم هزینه خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رسالت های شرکت مس فعال کردن معادن در جنوب استان و رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم این منطقه است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: در رفسنجان ورزشگاهی با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان احداث کردیم لذا مردم جنوب استان کرمان هم نیاز به حمایت و اشتغالزایی دارند که باید در آنجا هم حمایت های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ذوالفقاری

    این همه ثروت ایران رو خدا در اختیار شرکت مس قرار داده وظیفه اش است که خیلی بیشتر از اینها ثروت بیت المال را به بیت المال برگرداند .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان