درج تصاویر آزادگان رفسنجان در معابر شهر برای نخستین بار

  • شناسه خبر: 206553
درج تصاویر آزادگان رفسنجان در معابر شهر برای نخستین بار

تصاویر آزادگان رفسنجان در معابر شهری برای نخستین بار درج شد.

خانه » آخرین اخبار » درج تصاویر آزادگان رفسنجان در معابر شهر برای نخستین بار

به گزارش خانه خشتی؛ سید محسن سجادی با اشاره به پیشنهاد این اداره در شورای ترویج ایثار و شهادت شهرستان، اظهار کرد: بنده در این جلسه پیشنهاد دادم که تصاویر آزادگان عزیز در سطح شهر اکران شود چرا که به‌نسبت شهدای گرانقدر و جانبازان ارزشمند، آزادگان کمتر دیده شده‌اند و صحبتی از آنها نیست.

وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، که آزادگان آبروی این مملکت هستند و با سختی‌هایی که در زمان رژیم بعث عراق کشیدند باید بیشتر از این عزیزان یاد گردد و فراموش نشوند.

وی ادامه داد: در این جلسه از بین ۱۸۵ نفر از آزادگان شهرستان، ۶۰ نفر با مشورت هیات آزادگان و بنیاد شهید برای عکاسی انتخاب شدند. با اضافه شدن یکسری امتیازها و عوامل و وجوهات شخصیتی و این‌که بر اساس این الگو و امتیازات افراد انتخاب شوند، در نهایت ۲۲ نفر انتخاب شدند و با توجه به عدم حضور برخی در شهرستان یا عدم امکان برخی برای عکس، از این تعداد با ۱۶ نفر هماهنگ شد که طی دو روز کامل از ۸ صبح تا ۸ شب از این افراد در منزلشان عکاسی کردیم.

سجادی گفت: در بین این آزادگان گرانقدر، کشاورز، کسبه بازار، کارآفرین، پزشک، تحصیلات عالیه، اولین اسیر شهرستان رفسنجان و کوچکترین اسیر شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان عنوان کرد: در منزل هر عزیزی که رفتیم کنشگری و کاوشی از زندگی، شخصیت و اتفاقات زمان اسارت او نیز انجام دادیم و آن‌ها قصه اسارت خود را تعریف کردند.

سجادی تصریح کرد: پوستر و بنرهای این آزادگان عزیز، شامل وضعیت فعلی و شغلی و عکسی در زمان اسارت آن‌ها، مدت اسارت و خصوصیاتی که برای انتخاب شدن آن‌ها وجود داشته آماده شده که با همت روابط‌عمومی شهرداری و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و هیئت فرهنگی مذهبی آزادگان رفسنجان در معابر شهری نصب و رونمایی شد.

وی در ادامه گفت: در جلسه شورای ایثار و شهادت، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و هنری پیشنهاد شد جدا از این‌که هیأت آزادگان هر ساله آزادگان عزیز را جمع کرده و دورهمی و همایش برگزار می‌کند، پیشنهاد این بود که امسال گسترده‌تر به این موضوع دیده شود و هنرمندان را درگیر کنیم.

سجادی بیان کرد: پیشنهادی که در این جلسه مطرح شد، این بود که صحنه ورود آزادگان به رفسنجان بازسازی شود. بر اساس تجربه‌ای که در باسازی دو موضوع در شهرداری رفسنجان داشتیم، هنرمندان را فراخوان و چارچوب کلی مراسم را بازگو کردیم.

وی ادامه داد: قرار شد پنج اتوبوس از ۵ محور به سمت شهر حرکت کنند و آذین بندی، گل‌آرایی و پلاکارد شوند تا کل شهر این فضا را درک کند و از چهارراه مسجدجامع تا میدان ابراهیم رویداد بازسازی ورود ازادگان به مردم به نمایش گذاشته شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان درباره لغو این مراسم نیز توضیح داد: از کلیه ازادگان درخواست کردیم لباس دوران اسارت را بپوشند و سوار اتوبوس شوند و خانواده‌های خودشان به استقبال آن‌ها بیایند. گروهی ثبت نام کردند اما پنجشنبه با توجه به برنامه‌های پرحجم شهرداری و فرمانداری، تعطیلات پایان هفته و کمبود اتوبوس ترجیح دادیم زمان بازسازی را به چهارشنبه آینده موکول کنیم.

به گفته وی، ساخت سرودی با مضمونی عاشقانه و راز و نیاز با خداوند مرتبط با دوستان آزاده نیز انجام شده است و هم چنین پروژه عکاسی از آزادگان ادامه پیدا خواهد کرد تا دایره المعارف از این عزیزان جمع آوری شود.

 

برچسب ها:
آزادگان تصاویر آزادگان رئیس اداره ارشاد معابر شهر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان