مراسم یادبود حاج محمد فروتنی برگزار شد

  • شناسه خبر: 206061
مراسم یادبود حاج محمد فروتنی برگزار شد

خیر محمد فروتنی علی آباد متولد سال ۱۳۱۲ در روستای احمدیه نوق شهرستان رفسنجان چشم به جهان گشود و در تاریخ ۹ تیر ۱۴۰۲ دار فانی را وداع گفت.

خانه » رفسنجان » مراسم یادبود حاج محمد فروتنی برگزار شد

به گزارش خانه خشتی؛ وحید محمدی شاهرخی در مراسم یادبود مرحوم فروتنی گفت: مرحوم فروتنی کمک‌ شایانی کردند که‌یکی از این کارها کمک هزینه ۷۰۰ میلیون تومانی به سایت دانشگاه و دانشکده پزشکی است.

وی ادامه داد: کمک‌های ایشان غیر از مسائل فنی و عمرانی در راستای پژوهش دانشگاهی نیز بوده است. ایشان در پژوهشاتی که در مورد هپاتیت C و کمک به بیماران این بیماری بود تلاش و کمک بسیاری کردند.

 

محمدی شاهرخی ادامه داد: مرحوم فروتنی در مراسمات مختلف دانشجویی سهم به‌سزایی داشتند، این اتفاقاتی که ما شاهد هستیم و می‌بینیم مسئولیت مارا سنگین تر می‌کند.

رضا رنجبر کریمی رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در این آئین گفت مرحوم فروتنی یکی از پیشگامان خیریه و همچنین از پیشگامان گسترش علم و دانش نیز در شهرستان رفسنجان بودند.

رنجبر کریمی ادامه داد: سال ۱۳۸۴ این مرد بزرگ پایه گذار دانشکده فنی و مهندسی شد و امروزه قریب سه‌هزار مهندس از این دانشکده فارالتحصیل شدند. ایشان همچنین دانشکده علوم انسانی را نیز پایه گذاری کرد.

 

حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز گفت: خیر یعنی کسی که کار خیر و خوبی می‌کند و کامل ترین خوبی در این دنیا خدا است. اینکه خیر ماندگار می‌شود به این دلیل است که قطره‌ای است وصل به دریا و هر که وصل به خدا شد جاودانه می‌شود.

 

جلالی ادامه داد: خیرین شهر ما آبروی شهر ما هستند. در دانشگاه ولیعصر بر سر در هر دانشکده که نگاه میکنیم نام یک خیر میدرخشد و مرحوم فروتنی با این کارهای ارزنده‌ای که انجام داده‌اند خودشان را جاودانه کردند و فروزان شدند.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این مراسم گفت: نام رفسنجان اگر در دنیا و ایران درخشان است به دلیل وجود این انسان‌های بزرگ است. چیزی که می‌تواند این مال را زیاد کند همین کارهای انسان دوستانه و خدماتی که طی این چند سال از خودشان به جا گذاشتند است.

رضایی ادامه داد: نکته‌ای که قابل توجه است رقم پسته‌ای که این خانواده برای شهر و کشور ما معرفی کردند. تقریبا سال ۱۳۳۰ مرحوم احمد فروتنی پسته احمد آقایی را در احمدیه نوق پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: الان در بحث ترکه فروشی باغات پسته خیلی‌ها راضی ندارند که ترکه‌های باغات پسته‌شان را ببرند اما ایشان ترکه‌های باغات خود را به صورت رایگان به مردم دادند که الان ۲۵ هزار هکتار زمین پسته احمد آقایی در رفسنجان و ۵۰ هزار هکتار در کل کشور داریم که خیر و منفعت اقتصادی آن به مردم آن مرحوم میرسد.

رضایی گفت: از ایشان تشکر میکنیم که این کار بزرگ انجام دادند و این منفعت اقتصادی را به صنعت پسته رساندند.

 

در پایان نیز فرزند مرحوم فروتنی ضمن تقدیر و تشکر از حضار، گوشه‌ای از زندگی‌نامه این خیّر را گفتند و از کتاب مرحوم فروتنی رو نمایی شد.

   

 

عکس و خبر از رقیه غیاثی

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی جوادی

    خدا رحمتش کند . ولی یک سؤال : چرا مسئولین مدام انتظار دارند خیّرین بیایند کمک کنند ؟!! خدا این همه ثروت در این مملکت قرار داده ؛ این همه معادن و پتروشیمی و ... این سرمایه ها کجا داره خرج میشه !!؟؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان