برای اولین بار؛

پرورش کرم ابریشم در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

  • شناسه خبر: 204923
پرورش کرم ابریشم در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

امسال برای اولین بار پروژه پرورش کرم ابریشم در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اجرا شد.

خانه » علم و فن آوری » پرورش کرم ابریشم در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ فاطمه حسینی نوه عضو هیأت علمی گروه گیاه پزشکی و مسئول پروژه پرورش کرم ابریشم در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پروژه پرورش کرم ابریشم یک طرح کارآفرینی مربوط به انجمن علمی گیاه پزشکی که با حمایت بخش انجمن های علمی معاونت فرهنگی اجتماعی و همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان از ابتدای سال آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح یک جعبه تخم نوغان با ۵ سن لاروی پرورش دادیم و در نهایت پیله تنی انجام و پیله ها برای تولید نخ ابریشم و مصارف بهداشتی وارد بازار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر جعبه تخم حدود ۲۸ هزار تخم دارد خاطرنشان کرد: برای اینکه طرح برای اولین بار به اجرا درآمده برآوردمان این است که ۱۵ هزار پیله برداشت کنیم.

حسینی نوه در خصوص توجیه اقتصادی طرح عنوان داشت: اگر کشاورزی دسترسی به باغ توت داشته باشد و بتواند برگ درخت توت را تامین کند این کار از ابتدای فروردین آغاز و بعد از ۴۰ روز در هفته های میانی اردیبهشت به پایان می رسد و توجیه اقتصادی دارد.

وی گفت: برای موفقیت طرح باید همزمان با آموزش و ترویج کار توسعه توتستان‌ آغاز شود و امیدواریم به زودی این مهم محقق شود.

حسینی نوه با اشاره به اینکه امید داریم بتوانیم سال آینده بستری برای تربیت نیروی انسانی و کارآفرینی فراهم کنیم تصریح کرد: همه افراد شرکت کننده در این طرح گواهی شرکت در دوره پرورش کرم ابریشم را دریافت کردند که یک مدرک کاربردی بسیار ارزشمند در آینده شغلی آنها محسوب می شود.

شایان ذکر است ۸ خردادماه معاونت های فرهنگی، دانشجویی و پژوهشی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان از مزرعه کرم ابریشم در دانشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا

    توی سيرجان دارند کارخانه لاستیک هواپیما و لوازم خانگی می‌سازند. شما هم یک جعبه کرم ابریشم را تبلیغ میکنید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان