دفتر کارآفرینی و سرمایه گذاری شهرستان رفسنجان آغاز به کار کرد

  • شناسه خبر: 204286
دفتر کارآفرینی و سرمایه گذاری شهرستان رفسنجان آغاز به کار کرد

با حضور فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولین، دفتر کارآفرینی و سرمایه گذاری شهرستان در محل دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد تا در کنار حفظ کشاورزی شهرستان، ضمن آموزش مهارت های کارآفرینی در مدارس و دانشگاه ها، نسبت به جذب سرمایه گذاران در راستای رونق و توسعه اقتصادی شهرستان گام های عظیم برداشته شود.

خانه » اسلاید شو » دفتر کارآفرینی و سرمایه گذاری شهرستان رفسنجان آغاز به کار کرد

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آئین اظهار داشت: در شهرستان مسایل و مشکلاتی در حوزه های زیرساخت، اتباع بیگانه، سیل و غیره وجود دارد که نسبت به رفع آن ها اقدام می شود.

وی با اشاره به مشکل بزرگ جامعه یعنی وجود بیش از ۱۰ هزار بیکار در شهرستان افزود: اما در حوزه رفع بیکاری آموزش ها و مهارت های کارآفرینی می تواند گرهگشا باشد.

رضایی تأکید کرد: آموزش مهارت ها موجب می شود جوانان بیکار توانمند شده و راه درآمدزایی را پیدا کنند و مشکل بیکاری در شهرستان تا حدودی رفع گردد.

وی گفت: رایزنی ها با مرکز فنی و حرفه ای انجام شده تا به جای اینکه کودکان اتباع بیگانه در مغازه ها مشغول باشند مهارت ها و آموزش های لازم به کودکان کار ارائه شود تا از آن ها در مغازه ها به کارگیری شود.

هزار هکتار گلخانه به میزان بیش از ۷۰ هزار هکتار باغ پسته ارزآوری دارد

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در شهرستان ۸۰ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که اگر هزار هکتار گلخانه احداث شود می تواند به اندازه بیش از ۷۰ هزار هکتار ارزآوری داشته باشد.

وی گفت: کشاورزی جزء فرهنگ شهرستان است و باید در کنار حفظ منابع آبی و کشاورزی به حوزه سرمایه گذاری و کارآفرینی در حوزه صنعت نیز پرداخت .

تولید بذر خیار و گوجه در دانشگاه آزاد رفسنجان

رضا قدیری اناری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: یکی از فعالیت های این دانشگاه تولید بذر های گوجه و خیار است که هزینه های هنگفت برای واردات این بذرها پرداخت می شود که تولید در داخل می تواند از واردات و هزینه های زیاد آن جلوگیری کند.

قدیری ادامه داد: دانشگاه در راستای خلق ثروت احداث گلخانه ها را در دستور کار دارد.

وی افزود: در دانشگاه ظرفیت های علمی فراوان است که می توان از آن ها در راستای بهره مندی جامعه و بی نیاز شدن از بیگانگان استفاده کرد.
قدیری اناری بیان کرد: دانشگاه سعی دارد در کنار پرورش نبوغ علمی و دانشجویان؛ راه خلق ثروت را هم به دانشجویان فارغ التحصیل ارائه دهد که این امر از طریق دفتر کارآفرینی و سرمایه گذاری فراهم می شود تا دانشجویان توانمند و کارآفرین به جامعه تحویل داده شود.

مسئول امور کارآفرینی دفتر کارآفرینی و سرمایه گذاری شهرستان هم در این آئین اظهار کرد: هدف از راه اندازی این دفتر علاوه بر ارائه آموزش ها در مدارس و دانشگاه های شهرستان؛ مهارت آموزی در حوزه کارآفرینی و جذب سرمایه گذاران هم صورت می گیرد.

دکتر حمید محمدی افزود: بخش دیگر از فعالیت های این دفتر ارتباط دادن سرمایه گذاران با حوزه آموزش است؛ سرمایه گذارانی که در سر سودای رونق بخشی به شهرستان و رفع بیکاری را دارند این سرمایه گذاری اگر با آموزش تلفیق شود اثرات بهتری همراه خواهد داشت که هدف از راه اندازی این دفتر هم همین اتصال سرمایه گذاران به حوزه آموزش ها است تا درآمدزایی بیشتر و اشتغالزایی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسینی شریف

    با این اوضاع اقتصادی هیچ عاقلی در هیچ کاری نمیتواند سرمایه گذاری کند. همه مردم به تنگ آمدند .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان