هشدار سرپرست حوزه معاونت بهداشتی رفسنجان:

بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیریم

  • شناسه خبر: 204268
بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیریم

سرپرست حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، در مورد بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد.

خانه » آخرین اخبار » بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیریم

به گزارش خانه خشتی؛ عباس اسماعیلی سرپرست حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، با شروع فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه ها در مورد بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد.

عباس اسماعیلی توضیح داد: تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد ویروسی است که از طریق کنه ها و حیوانات اهلی به انسان انتقال می یابد.

اسماعیلی گفت: علایم اولیه بیماری شامل تب، سردرد، ضعف، دردعضلانی، سرگیجه، سرفه و گلودرد است که بسیار شبیه به بیماریهای ویروسی تنفسی مانند کرونا و آنفولانزا می باشد.

وی با اشاره به احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه ها افزود: این بیماری یکی از مهمترین بیماریهای شغلی در دامداران،قصاب ها، کارگران کشتارگاه‌ها و دامپزشکان بوده و باید بیش از سایر افراد جامعه موارد بهداشتی را رعایت نمایند.

سرپرست حوزه معاونت بهداشتی در خصوص راه های پیشگیری مطرح کرد: محل نگهداری دام از محل زندگی انسان جدا باشد. ضمن اینکه بررسی گله حیوانات اهلی به صورت دوره ای به منظور احتمال آلودگی با کنه باید انجام شود و همچنین کشتار دام فقط در کشتارگاه‌ها و عدم ذبح دام در معابر و منازل صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: آمار مرگ و میر در این بیماری بسیار بالا و در دام تنها به صورت تب بسیار خفیف و بدون علایم، مرگ و میر مشاهده شده است.

 

انتهای خبر/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان