معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛

۵۵۰ میلیارد ریال پروژه بهداشتی در رفسنجان اجرا می شود

  • شناسه خبر: 204255
۵۵۰ میلیارد ریال پروژه بهداشتی در رفسنجان اجرا می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۳۳ پروژه بهداشتی با تخصیص اعتبار دولتی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال قرار است در شهرستان اجرا شود.

خانه » اسلاید شو » ۵۵۰ میلیارد ریال پروژه بهداشتی در رفسنجان اجرا می شود

به گزارش خانه خشتی؛ عباس اسماعیلی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در کل کشور بیش از ۲ هزار پروژه بهداشتی تخصیص یافته که سهمیه رفسنجان ۳۳ پروژه با اعتبار بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال است .

وی افزود: برای تقویت نظام شبکه بهداشتی این پروژه ها قرار است فضای فیزیکی ۳۳ پروژه احداث شود که شامل خانه سرایداری، خانه بهداشت، مرکز جامع خدمات سلامت، مرکز بهداشت شهرستان، خانه پزشک، مرکز شبانه روزی بهداشت، آزمایشگاه مرجع سلامت و غیره است.

اسماعیلی البته تأکید کرد: که غیر از اینکه با اعتبار دولتی یک آزمایشگاه مرجع سلامت در شهر رفسنجان احداث خواهد شد، یک آزمایشگاه مرجع سلامت دیگر هم در اسماعیل آباد نوق رفسنجان با کمک خیرین ساخته و تجهیز می شود که مجوز این طرح هم از سوی وزارت بهداشت صادر شده است.

او در بخش دیگر از سخنانش به تقویت خدمات بهداشتی به مناطق روستایی اشاره و بیان کرد: در روستاها و بخش های رفسنجان خدمات خوبی ارائه شده و این خدمات ادامه دارد از جمله اینکه در صفائیه از توابع نوق رفسنجان مرکز شبانه روزی بهداشت در حال ساخت است.

کمبود پزشک خانواده در شهر

وی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: به ازای هر ۴ هزار نفر جمعیت روستایی و به ازای هر ۳ هزار نفر جمعیت شهری یک پزشک خانواده در مراکز مستقر است و به ازای هر هزار و ۵۰۰ نفر هم ۲ نیروی بهورز به ارائه خدمات درمانی می پردازند.

اسماعیلی بیان کرد: در طرح پزشک خانواده در رفسنجان در شهر رفسنجان ۴۹ پزشک کمبود داریم که فراخوان هم منتشر شده تا پزشکان در این طرح مشارکت کنند البته این طرح در مراکز روستایی تکمیل است و کمبودی احساس نمی شود.

وی تصریح کرد: به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت یک کارشناس تغذیه و یک کارشناس روان و به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک در طرح پزشک خانواده و ارتقاء سلامت در نظر گرفتیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در برنامه ارتقاء سلامت ۴۰ نیروی مراقبت سلامت و ۳۳ ماما کمبود داریم

سرطان پستان نخستین عامل مرگ و میر در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه بیان کرد: با توجه به شیوع سرطان پستان در بانوان ِ شهرستان، نیاز است که بانوان در سن ۴۰ سالگی به بعد برای معاینه به مراکز بهداشتی مراجعه و از ابتلا به این سرطان جلوگیری کنند و در صورتی که علائم وجود داشته باشد در ابتدا درمان شود.

وی افزود: در مراکز خدمات جامع سلامت ما غربالگری سرطان برست( سرطان پستان ) را به طور رایگان ارائه می کنیم که تقاضا می شود بانوان حتما مراجعه کنند همچنین تست غربالگری سرطان روده بزرگ هم به طور رایگان در مراکز بهداشت به طور رایگان انجام می شود که در بیرون از مراکز با هزینه ۸ میلیون ریال انجام می شود.

اسماعیلی گفت: در کل شبکه روستایی در شهرستان تعداد ۴۸ پزشک، ۱۵ دندانپزشک، ۳۹ ماما و ۱۸۹ بهورز حضور دارند.

نرخ زاد و ولد زنان افاغنه دو برابر زانان ایرانی است

اسماعیلی با اشاره به جمعیت ۵۶ هزار نفری افاغنه در شهرستان رفسنجان گفت: در رفسنجان هر ده زن ایرانی ۱۷ نوزاد و هر ده زن افعانستانی ۳۴ نوزاد به دنیا می آورند.

وی افزود: از ۳۵۶ هزار نفر جمعیت در رفسنجان ۵۶ هزار نفر اتباع افاغنه هستند و از جمعیت ۴۰ هزار نفری در شهرستان انار ۲ هزار نفر افغانستانی به شمار می روند.

این مسئول بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تلاش کرده جلوی رشد منفی را گرفته و از این پس باید سعی کنیم تا نرخ رشد جمعیت را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان