امام جمعه موقت رفسنجان:

اقتصاد پویا و تحقق شعار سال در گرو فعال کردن بخش خصوصی است

  • شناسه خبر: 204047
اقتصاد پویا و تحقق شعار سال در گرو فعال کردن بخش خصوصی است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: اگر بخواهیم اقتصادی سالم و پویاداشته باشیم و شعار امسال مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند باید اصل ۴۴ قانون اساسی را پیاده و بخش خصوصی را فعال نماییم.

خانه » اخبار ویژه » اقتصاد پویا و تحقق شعار سال در گرو فعال کردن بخش خصوصی است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوی الهی و با تشکر از حضور میلیونی مردم در نماز باشکوه عید فطر، اظهار کرد: حضور بی نظیر مردم در نماز عید فطر حماسه ای بی نظیر دیگری را رقم زد و نوعی اعلام وفاداری به دین مقدس اسلام با محوریت ولایت فقیه بود.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز شکست تجاوز نظامی آمریکا در صحرای طبس، تصریح کرد: آمریکا با برنامه ریزی قبلی و تجهیزات کامل قصد داشت از طبس به سمت تهران حمله نمایند ولی گرفتار خشم طوفان الهی شد.

حجت الاسلامی حسینی با اشاره به نهم اردیبهشت سال ۷۸ سالروز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط امام راحل، گفت: انقلاب اسلامی نوعی مردم سالاری اسلامی به تمام معناست. یکی از مظاهر مردم سالاری بحث شوراهاست و امام راحل در اوایل انقلاب به شورای انقلاب فرمان دادند تا آیین شوراها تدوین و اصل صدم که مربوط به شوراها بود، عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که تمشیت امور را به خود مردم واگذار کردیم و نتیجه هم گرفتیم امروزهم اگر بخواهیم اقتصادی سالم و پویاداشته باشیم و این شعار امسال مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند باید اصل ۴۴ قانون اساسی را پیاده و بخش خصوصی را فعال نماییم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: باید مردم و جوانان را به صحنه بیاوریم و در چارچوب قانون با نظارت دولت، مشکلات را حل کنیم و راهی جز این هم ندارد؛ مگر اینکه به بخش خصوصی بهاء دهیم.

وی به ۱۱ اردیبهشت ماه روز کارگر اشاره کرد و گفت: اگر در دنیا یک روز را به عنوان نمادین و به عنوان روز کارگر معرفی کردند از لحاظ فرهنگ اسلامی همه روز؛ روز کارگر است چرا که پیامبر اعظم هم در گفتار و رفتارش از قشر کارگر و کشاورز دفاع نمودند و بر دست کارگر بوسه زدند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) بر  جایگاه و ارزش کارگر تاکید و گفت: اولین کسانی که در تحقق شعار سال تاثیرگذارند قشر کارگر هستند.

وی با تاکید بر ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم، تصریح کرد: یکی از اقشار تاثیرگذار در جامعه قشر معلمین هستند و اولین معلم، خداوند و دومین معلم پیامبر است.

امام جمعه موقت رفسنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و  با بیان اینکه جایگاه معلم، جایگاه بسیار رفیعی است، گفت: دولت باید امکانات این قشر را فراهم نمایند تا بتوانند بدون دغدغه دانش آموزان را تربیت نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
خطبه های نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان