پژوهشگر جوان رفسنجانی عنوان کرد:

تولید مواد فوق نورگسیل با قابلیت کاربرد تشخیص محل تومورهای سرطانی

  • شناسه خبر: 203695
تولید مواد فوق نورگسیل با قابلیت کاربرد تشخیص محل تومورهای سرطانی

‌‌ ‌

خانه » اسلاید شو » تولید مواد فوق نورگسیل با قابلیت کاربرد تشخیص محل تومورهای سرطانی

به گزارش خانه خشتی؛ مهدی ملایی عضو هیأت علمی و جوانترین استاد تمام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در خصوص طرحی با عنوان «تولید نقاط کوانتومی فوق نورگسیل به منظور کاربردهای اپتیکی و بیولوژیکی» که به اتمام رسانده است در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این طرح تولید نقاط کوانتومی فوق نورگسیل بوده است. این نانو مواد، موادی هستند که بازده گسیل بسیار بالایی دارند که کاربردهای خیلی زیادی در حوزه پزشکی و فناوری های مربوط به ساخت دیودهای نوری را دارند.

وی با اشاره به اینکه این نانو مواد با حساسیت بالا سلول های سرطانی را حتی در مراحل اولیه تغییرات سلولی، شناسایی کرده و به آن می چسبند و این دقت و حساسیت کار را نشان می دهد، خاطر نشان کرد: امروزه روش های تشخیص تومورها بیشتر بر مبنای استفاده از پپتیدها و آنتی بادی ها است که بسیار گران هستند بنابراین سعی می شود با استفاده از نقاط کوانتومی به جای آنها هزینه ها را پایین آورد و خود نقاط کوانتومی فوق نورگسیل هم روش هایی که برای تولیدشان وجود دارد پرهزینه و گران قیمت است.

ملایی ادامه داد: ما توانستیم این کار را در کشور خودمان در آزمایشگاه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با روش های ساده تر و ارزان تر تولید کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان بیان داشت: بعد از اینکه تولید با روش های ارزان را انجام دادیم وارد بحث مطالعات سلولی شدیم که تا این جای کار موفقیت آمیز بوده و در حال گام برداشتن در مرحله تست حیوانی هستیم. البته در دنیا در بحث استفاده از نقاط کوانتومی به منظور شناسایی محل تومورهای سلول های سرطانی در فاز مطالعات حیوانی است و هنوز در بحث مطالعات انسانی مطالعه ای صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بوده است تصریح کرد: در حوزه پزشکی از این نقاط کوانتومی می شود نشانگری برای مشخص کردن محل تومورهای سرطانی استفاده کرد به این صورت که این نانوذرات می آیند به سلول سرطانی می چسبند و با نورتابی شدیدی که دارند محل سلول سرطانی را مشخص می کنند. مهمترین نکته ای که وجود دارد این است که توانستیم روی نانوذرات به طرز موفقیت آمیزی کار کنیم که تمایز بین سلول های سرطانی و غیرسرطانی را با حساسیت بالایی انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان