رییس اداره تبلیغات اسلامی در گفتگو با خانه خشتی:

دستاوردهای تبلیغات اسلامی رفسنجان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

  • شناسه خبر: 202528
دستاوردهای تبلیغات اسلامی رفسنجان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای برکات و دستاوردهای زیادی است گفت: این دستاوردها در حوزه خدمات فرهنگی و تبلیغات اسلامی در ۴۴ سال پیروزی انقلاب اسلامی؛ نسبت به دوره قبل از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر و از مطلوبیت بالایی برخوردار ا

خانه » اسلاید شو » دستاوردهای تبلیغات اسلامی رفسنجان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

حجت الاسلام سیدمرتضی نقیب پور در گفتگو با خانه خشتی به پیشرفت های خدمات فرهنگی و تبلیغات اسلامی در رفسنجان طی سال های پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در ۴۰ سال انقلاب اسلامی، خدمات فرهنگی خوبی نسبت به دوره قبل از انقلاب در ایران و شهرستان رفسنجان صورت گرفته و برای مردم هم بیش از قبل، فرصت اظهار دینداری و تعمیم شعاعر الهی برای شان فراهم شده و پای کار آمده اند.

 

وجود ۴۰۰ هیئت مذهبی در رفسنجان از برکات انقلاب

وی بیان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی وجود هیئت های مذهبی در شهرستان رفسنجان به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون شاهد رشد این هیئت ها هستیم که ۴۰۰ مورد افزایش یافته و از این تعداد ۲۰۰ هیئت در سامانه طوبی ثبت رسمی شده اند.

حجت الاسلام نقیب پور اظهار کرد: در زمینه احداث خانه ها و موسسه های قرآنی در شهرستان نیز در قبل از انقلاب اسلامی هیچ موسسه ای نداشتیم که خوشبختانه در طول ۴۴ سال اخیر در شهرستان ۱۲۵ خانه قرآن و موسسه قرآنی و نیز ۶۰ خانه عالم ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ مسجد در کل شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ مورد فعال هستند و نماز و برنامه های فرهنگی د ر آن ها برگزار می شود.

رییس اداره تبیلغات اسلامی رفسنجان تصریح کرد: هر ساله در مناسبت های خاص از جمله شهادت ها، ولادت های ائمه معصومین، ماه های محرم و صفر، ماه رمضان، ایام فاطمیه مبلغینی از شهرهای مشهد مقدس و قم عازم رفسنجان می شوند و برنامه های مذهبی وفرهنگی اجرا می کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد سه حوزه علمیه خواهران در شهر رفسنجان، یک حوزه علمیه در کشکوئیه و نیز ۳ ح.زه علمیه برادارن در شهرستان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام نقیب پور گفت: برنامه های آموزشی ویژه مداحان، هیئت های مذهبی و غیره از دغدغه های سازمان تبلیغات اسلامی است اجرا می شود همچنین یک شبکه سازی در این سازمان شکل گرفته و امسال شبکه سازی مساجد را در دستور کار درایم.

وی ادامه داد: در این برنامه شبکه سازی مساجد، شهر به ۱۲ منطقه تقسیم می شود و در هر منطقه یک امام محله مستقر خواهد شد تا مسایل مختلف در حوزه خانواده، جوانان و غیره را برای مردم آن منطقه بازگو کند تا شاخص ارتقا در جامعه افزایش یابد.

حجت الاسلام نقیب پور افزود: در بحث هیئت های بانوان تعدادی هیئت بانوان داریم که ثبت شده اند و فعالیت دارند که به صورت جدی بحث های خانوادگی و مهدویت را پیگیری می کنند تا جامعه رنگ و بوی مهدوی به خود بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان