۲۶ درصد افراد بالای ۳۵ سال در رفسنجان دیابت دارند

  • شناسه خبر: 202352
۲۶ درصد افراد بالای ۳۵ سال در رفسنجان دیابت دارند

پزشک قلب و عروق در رفسنجان با اشاره به اینکه دیابت در افراد زمینه ساز بروز بیماری های قلبی و عروقی، کلیوی و چشمی است گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده ۲۶ درصد از جمعیت بالای ۳۵ سال در رفسنجان دارای دیابت هستند که خطرناک است.

خانه » اسلاید شو » ۲۶ درصد افراد بالای ۳۵ سال در رفسنجان دیابت دارند

به گزارش خانه خشتی؛ علی اسماعیلی ندیمی عصر پنجشنبه در آئین گشایش دومین کلینیک بازتوانی قلبی و عروقی استان کرمان در رفسنجان بیان کرد: ۴۰ درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.
وی افزود: در ایران شیوع مصرف موادمخدر، قلیان، سیگار، مشروبات الکلی و نیز مصرف غذاهای چرب و نمک دار رو به افزایش است و در کنار این عوامل استرس های زندگی ماشینی هم وجود دارد که این عوامل موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی است.
اسماعیلی ادامه داد: افزایش بیماری های قلبی و عروقی و سکته های قلبی، در رفسنجان زنگ خطری است که در جوانان زیر ۴۰ سال به شدت دیده می شود لذا برای اینکه این بیماران بعد از اعمال جراحی قلب باز که در دو دهه آینده این اعمال جراحی افزایش میابد بتوانند به زندگی سالم و کار و فعالیت برگردند و از افسردگی رهایی یابند نیاز به بازتوانی این بیماران قلبی و عروقی است.
وی تصریح کرد: در شهرستان کرمان کلینیک بازتوانی قلبی و عروقی دولتی وجود دارد اما رفسنجان به دلیل گستردگی این بیماری یعنی آمار بیش از مرکز استان دارد این پیشنهاد ایجاد کلینیک بازتوانی را در سال ۹۱ ارائه دادیم اما پیگیری های لازم انجام نشد که امسال این مرکز جهت بهبود حال افراد دچار حمله قلبی، آنژیو و جراحی قلب باز، احداث و به بهره برداری رسید.
اسماعیلی بیان کرد: در این کلینیک علاوه بر انجام فعالیت های ورزشی، تغذیه بیماران هم کنترل می شود که بهبودی در این افراد بیش از گذشته قابل مشاهده خواهد بود و امید به زندگی در این افراد افزایش میابد.
وی با بیان اینکه بالای ۷۰ درصد انسان ها دارای نارسایی قلبی آن هم بر اثر مصرف مواد مضر( نمک، چربی، قلیان، سیگار و غیره ) هستند گفت: سیکل درمان بیماران قلبی و عروقی در این مرکز از تشخیص بیماری گرفته تا مشاوره، انجام اعمال ورزشی و کنترل تغذیه است و عملکرد قلب در این بیماران تا ۲۰ درصد و بیشتر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان