افتتاح دبیرخانه کنگره سردار شهید حاج علی محمدی پور در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

  • شناسه خبر: 202097
افتتاح دبیرخانه کنگره سردار شهید حاج علی محمدی پور در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

دبیرخانه کنگره سردار شهید حاج علی محمدی پور ظهر امروز سه شنبه ۲۰ دی ماه با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در خانه فرهنگ دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان افتتاح شد.

خانه » اسلاید شو » افتتاح دبیرخانه کنگره سردار شهید حاج علی محمدی پور در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای کربلای ۵ که در همین ایام در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند را گرامی می داریم.

وی افزود: باید دید شهدا چگونه مراحل عرفان را طی و به عالاترین درجات عرفانی دست پیدا کرده اند آنها هم مثل ما مردم کارگر، دانشجو، دانش آموز، کشاورز و… بودند.

رنجبرکریمی بیان داشت: یادآوری و ذکر نام شهدا مسلما تاثیرگذار است و مهمترین جهاد تبیینی که ما می توانیم انجام دهیم در همین مسیر است.

وی با اشاره به اینکه ذکر و یادآوری ویژگی های شهدا، جوانان و نوجونان امروزی ما را آگاه می کند که شهدا چه افرادی بودند و به چه درجاتی رسیدند تصریح کرد: باید اسوه هایی که در بین ما بودند و دست یافتنی هستند به جوانان معرفی کنیم که اینگونه اغتشاشات در کشور رخ ندهد.
وی ادامه داد: ذهن جوان ما کاملا ناآگاه از کشور و ایثارگری شهدا است و مقصر ما مسئولین هستیم که به وظیفه ذاتی خود در راستای جهاد تبیین عمل نکردیم و دشمن از این غفلت استفاده کرد و هر چه دروغ خواست گفت و جوانان ما باور کردند.
وی گفت: این کنگره در واقع در همین راستا برگزار شده است و می خواهیم از دل این کنگره چندین فیلمنامه، تئاتر، داستان و رمان بیرون بیاد که در اختیار جوانان گذاشته شود تا بیشتر با شهدا آشنا شوند.

در ادامه حجت الاسلام مرتضی جمالی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با بیان اینکه تقارن این مراسم با میلاد فاطمه زهرا (س) را باید به فال نیک گرفت اظهار داشت: از دامن زن، مرد به معراج می رود و در این راستا مشاهده می کنیم که شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج علی محمدی پور در دامن مادران پاک دامن و مومن تربیت شده اند.

وی افزود: مادران شهدا ویژگی های خوب بسیاری دارند و چنین فرزندانی را در دامن خود پرورش داده اند.
گفتنی است در این مراسم همرزمان شهید به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداختند.

شایان ذکر است کنگره سردار شهید حاج علی محمدی پور با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان