حواشی اولین مناظره تلویزیونی کاندیداها/ تنور بخش دوم گرم‌تر بود

  • شناسه خبر: 20172
حواشی اولین مناظره تلویزیونی کاندیداها/ تنور بخش دوم گرم‌تر بود

برگزاری اولین مناظره انتخاباتی کاندیداها با حواشی بسیاری همراه شد، به ویژه بخش دوم که تنور آن گرم‌تربود. به گزارش خانه خشتی، برگزاری اولین مناظره کاندیداهای انتخاباتی با حواشی بسیاری همراه بود که در ادامه می‌خوانید:   -برای حضور کاندیداها در صداوسیما تشریفات خاصی در نظر گرفته شده بود. مهمانان در مرحله اول با استقبال […]

خانه » آخرین اخبار » حواشی اولین مناظره تلویزیونی کاندیداها/ تنور بخش دوم گرم‌تر بود

برگزاری اولین مناظره انتخاباتی کاندیداها با حواشی بسیاری همراه شد، به ویژه بخش دوم که تنور آن گرم‌تربود.

به گزارش خانه خشتی، برگزاری اولین مناظره کاندیداهای انتخاباتی با حواشی بسیاری همراه بود که در ادامه می‌خوانید:

 

-برای حضور کاندیداها در صداوسیما تشریفات خاصی در نظر گرفته شده بود. مهمانان در مرحله اول با استقبال محمدتقی سهرابی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما روبرو می‌شدند و بعد از احوال‌پرسی با علی دارابی معاون سیما، به محل انتظار برای حضور در استودیو هدایت می‌شدند.

-سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما نیز با حضور در جمع کاندیداها و قبل از آغاز مناظره توضیحاتی به کاندیداها ارائه کرد.

-جای نشستن کاندیداها در استودیو مناظرات بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفت.

-در این مناظرات «علی طلوعی» مدیر شبکه جهانی جام جم به عنوان ناظر از سوی ستاد انتخابات صداوسیما حضور داشت.

-در بخش اول طبق قرعه‌کشی هر نامزد به یک سوال به مدت سه دقیقه پاسخ می‌داد. نامزدهای دیگر نیز هرکدام به مدت ۹۰ ثانیه فرصت داشتند انتقاد یا نظر خود را درباره گفته‌های کاندیدا ارائه دهند. در نهایت نیز به هر کاندیدا ۲ دقیقه برای جمع‌بندی سخنانشان داده می‌شد.

-بخش اول مناظره که ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید، بدون هیچ حاشیه‌ای به پایان رسید و در این میان «مرتضی حیدری» مجری مناظرات از کاندیداها برای رعایت اخلاق اسلامی در طول برگزاری مناظرات تشکر کرد.

-بخش دوم قرار بود راس ساعت ۱۹ برگزار شود که با حدود ۱۰ دقیقه تاخیر و ساعت ۱۹:۱۰ پخش بخش دوم آغاز شد.

-در ابتدای بخش دوم مرتضی حیدری اعلام کرد سوالات کوتاه خواهیم داشت نه با هدف سنجش اطلاعات شما بلکه بر اساس سنجش رویکردهای دولت شما به موضوعات کلان اقتصادی کشور طراحی شده است شما می‌توانید بگوییید سوال غلط است، من جواب نمی‌دهم اما اگر جواب بدهید پاسخ شما تک کلمه‌ای خواهد بود و از ارائه توضیح پرهیز کنید چون فرصت نداریم و ممکن است بله خیر و یا دو کلمه متفاوت باشد.

-پس از سخنان حیدری، بلافاصله عارف واکنش نشان داد و گفت: به نظر من این شکل از برگزاری مناظره‌ها در شأن نامزدها نیست و خوب بود که بحث می‌شد و دوستان نظرشان را ارائه می‌دادند. من سوالات بخش اول را به احترام دوستان پاسخ دادم. مگر قرار است ما در چه کنکوری شرکت کنیم که باید به سوالات تست پاسخ دهیم؟ من به احترام مردم کشورم اینجا می‌نشینم ولی به هیچکدام از سوالات شما پاسخ نمی‌دهم. این نه در شأن مردم است و نه در شأن هشت نفری که اینجا نشسته‌اند.

-محسن رضایی نیز ادامه اعتراض عارف گفت: صداوسیما باید این هشت نفر را رئیس جمهور بداند. خودشان باید با خودشان گفت‌وگو کنند. من آدم صبوری هستم و بسیار تحمل می‌کنم از ابتدا هم می‌خواستم بدانم که این گفت‌وگوها در آخر به کجا می‌خواهد برسد؟ سوالات تکراری، جویده، جویده، یک دقیقه،‌دو دقیقه،‌ سه‌دقیقه… این طوری هم مردم آسیب می‌بینند و هم به این هشت نفر توهین می‌شود. اگر از همان اول ما شئونات ریاست جمهوری را رعایت نکنیم، نشان می‌دهد که نمی‌خواهیم یک دولت قوی پایه‌گذاری کنیم. بحث من البته تست نیست ولی از ابتدا تا الان صبر کردیم ببینیم قرار است به کجا برسیم. ما هشت نفر باید با هم صحبت کنیم. باید روی مباحث گام به گام صحبت کنیم تا به نتیجه‌ای برسیم.

-عارف هم ادامه داد: اگر صداوسیما می‌خواهد به ما مدرک کارشناسی اقتصادی بدهد، عیب ندارد از ما تست بگیرد اما نه در مناظره ریاست جمهوری. این شأن ما نیست و خواهش می‌کنم در دو مناظره بعدی حتما صداوسیما در نحوه برگزاری مناظرات تجدید نظر کند تا ما بتوانیم شرکت کنیم و مردم را در جریان برنامه‌هایمان قرار می‌دادیم.

-در ادامه حسن روحانی نیز وارد بحث شد و گفت: آقای حیدری شما باید پیش‌تر نمایندگان کاندیداهای انتخاباتی را می‌خواستید، با آنها مشورت می‌کردید و نسبت به سبک کار به توافقی می‌رسید. به نظر من سبک شما را مردم از طرف صداوسیما توهین آمیز می‌دانند.

-ما بیش از ۲۰ سناریو را در جلسات متفاوت بررسی کرده‌ایم و مدلی که به آن رسیدیم این بود.

عارف: ما باید با هم رقابت کنیم. ما هشت نفر هم باید نظر می‌دادیم که چطور مناظرات برگزار شود. صداوسیما با چه مجوزی برای مناظره ما هشت کاندیدا تصمیم گرفته است؟ حیدری هم پاسخ داد که این سوالات به تصویب ستاد تبلیغات انتخابات کشور رسیده که قانونی است. عارف هم گفت: آنها نباید بگویند. ما باید بگوییم. ما در حال رقابت با هم هستیم. حیدری هم گفت: اعتراض شما محترم و اگر به مدل مناسب‌تری رسیدیم، دو مناظره بعدی را با رویکرد دیگری برگزار خواهیم کرد.

-حیدری سوالات خود را در حالی مطرح کرد که عارف به هیچ‌کدام از آنها پاسخ نداد و سایر کاندیداها نیز در پاسخ به برخی سوالات اعلام کردند که سوال غلط است و یا کامل نیست.

-در ادامه حیدری اعلام کرد که به احترام کاندیداها این سوالات را متوقف می‌کند. بخش بعدی سوالات تفسیر عکس بود. در این بخش هشت عکس با موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شد و از کاندیداها خواسته شد تا تفسیر خود را از عکس‌ها ارائه کنند.

-عارف در بخش نمایش عکس‌ها نیز دوباره اعلام کرد که با این بخش نیز مخالف است و فقط به احترام مردم به سوالات پاسخ می‌دهد.

-یکی از تصاویر مربوط به ترافیک بود که قالیباف در تفسیر آن گفت: این یعنی آلودگی صوتی و هوا و من باید یک توضیح بدهم که آقای عارف معاون اول در دوره اصلاحات بودند و بنده فرمانده نیروی انتظامی بودم. ۱۸ ماه پشت در دولت با مدیریت ایشان ماندیم که معلوم کنند صاحب آلودگی هوا چه کسی است؟ همین الان هم مسئولیت وجود ندارد. یا کارها بی‌صاحب هستند و یا چند صاحب.

-عارف نیز پاسخ داد: بله. در آن مقطع ایشان فرمانده نیروی انتظامی بودند و آقای احمدی‌نژاد شهردار تهران و نیروی انتظامی می‌گفت مسئولیت با شهرداری است و شهرداری هم می‌گفت مسئولیت با نیروی انتظامی است و هر دو نیز تقصیر را گردن دولت می‌انداختند. خوشبختانه آقای قالیباف به شهرداری آمدند و آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شدند ولی باز اتفاقی نیافتاد. قالیباف هم تاکید کرد که در چنین مواردی بخش‌ها نمی‌توانند تصمیم بگیرند و دولت باید تصمیم نهایی را بگیرد و مسئول را مشخص کند.

-حیدری در پایان مناظرات از کاندیداها خواست تا نظرات خود را درباره برگزاری مناظرات بعدی از طریق نمایندگانشان اعلام کنند.

منبع:فارس

برچسب ها:
حواشی اولین مناظره تلویزیونی کاندیداها/ تنور بخش دوم گرم‌تر بود منلظره ها
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان