تخصیص ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به راه های روستایی استان کرمان

  • شناسه خبر: 196592
تخصیص ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به راه های روستایی استان کرمان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۷۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی سال ۱۴۰۰ به ساخت راه های روستایی استان کرمان اختصاص یافت.

خانه » اسلاید شو » تخصیص ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به راه های روستایی استان کرمان

به گزارش خانه خشتی؛ احسان عراقی زاده عصر روز دوشنبه در آئین هم اندیشی مدیران راهداری شهرستان های رفسنجان، زرند، کوهبنان و راور در محل هتل جهانگردی رفسنجان بیان کرد: از محل اعتبارات سال گذشته ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار به ساخت و توسعه راه های روستایی استان کرمان اختصاص یافته که از این میزان ۴۳۰ میلیارد تومان جذب شده و قرار است تا پایان تیرماه امسال به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ تن قیر به راه های روستایی استان اختصاص یافت ادامه داد: امسال نیز با اختصاص هزار تن دیگر این سهمیه به ۴ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافت.

 

عراقی زاده افزود: در سال گذشته ۹۱ نقطه حادثه خیز و در سال ۹۹ هم ۸۲ نقطه حادثه خیز در استان کرمان اصلاح شد که در این رابطه رتبه برتر در کشور را بدست آوردیم.

 

سرقت ۶ میلیارد تومانی علائم راهنمایی در جاده های استان

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد تومان علائم راهنمایی رانندگی، تابلو برق و دوربین های کنترل سرعت در راه های استان به سرقت رفته است تصریح کرد: با دادستان های عمومی و انقلاب دادگستری های استان هماهنگ شده تا با این معضل برخوردهای جدی صورت گیرد.

 

عراقی زاده همچنین گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۷ هزار کیلومتر راه در استان کرمان خط کشی شده که در این زمینه رتبه نخست کشور را حاصل کردیم.

 

وی افزود: در بحث ایمن سازی راه های استان نیز رتبه نخست در کشور را کسب کردیم، با اینکه ایمن سازی ها را افزایش دادیم و تعداد ددوربین های جاده ای را نیز به ۱۵ دستگاه افزایش دادیم امّا باز هم علیرغم انجام کار در حوزه راه استان، آمار تلفات رو به بالا است .

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان ادامه داد: از ۴ سال قبل پیگیر برگزاری کمیسیون ایمنی در کشور هستیم که در هفته آینده قرار است این کمیسیون برگزار و استاندار کرمان نیز به عنوان رئیس کمیسیون ایمنی استان کرمانف به ارائه گزارش مشکلات حوزه راه های استان بپردازد و تدابیر لازم را جهت کاهش تلفات و ساماندهی راه ها دریافت کند.

 

عراقی زاده افزود: تمام راه حل های ممکن را به کار بردیم تا بتوان مرگ و میر را کاهش داد امّا فرهنگ سازی راه چاره کاهش تلفات جاده ای است.

 

عراقی زاده از بنگاه های اقتصادی در شهرستان ها درخواست کرد نسبت به ساماندهی جاده های برون شهری کمک کنند و از مجتمع مس سرچشمه قدردانی کرد که در روشنایی تونل، روشنایی منطقه و دیگر مسایل حوزه راه کمک های خود را ارائه می دهد.

 

همچنین افسر بلوک پلیس راه شمال استان کرمان هم در این برنامه گفت: مهمترین بحث در راه های استان کرمان برق تابلوهاست که در بروز تصادفات جلوگیری می کند.

 

سرهنگ حسین غلامحسینی ادامه داد: در ابتدای پلی واقع در محور سرچشمه که قبلاً تصادفات زیادی منجر به فوت در این قسمت اتفاق می افتاد دو رمپ ایجاد شده و تصادفات در این نقطه کاهش یافته است.

 

وی افزود: در حوزه های های دیگر در رفسنجان شیب شیروانی ایجاد شده که خوشبختانه تصادفات کاهش یافته و در قسمت کمربندی این شهرستان هم باید این شیب شیروانی ایجادد شود تا از اتفاقات جاده ای کاسته شود.

سرهنگ غلامحسینی بیان کرد: ۲۰ نقطه حادثه خیز در رفسنجان شناسایی و به اداره راهداری اعلام شده که در ساماندهی و رفع این نقاط هم کار اغاز شده است اگر این کار به اتمام برسد انقلاب خوبی در حوزه راه های شهرستان رقم بخورد.

 

رفسنجان ۷۴۰ کیلومتر راه روستایی دارد

 

رضا مشکی نیز در این آئین بیان کرد: در رفسنجان ۱۹۰ کیلومتر بزرگراه و ۷۴۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده است، اداره راهداری برای حفاظت از راه ها شاید نتواند پاسخگوی حجم مطالبات باشد.

 

وی ادامه داد: بحث رفع نقاط حادثه خیز در این شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد، تقاطع روستای عبدالله آباد در رفسنجان نقطه ای است که تصادفات بسیاری را به خود میبیند.

مشکی افزود: ساماندهی این نقطه باید در اولویت قرار گیرد تا از روند صعودی تصادفات بکاهد.

خبر از: مریم رضایی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان