همزمان با گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان کرمان و شهدای شهرستان رفسنجان؛

بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رفسنجان برگزار شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 192440
بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رفسنجان برگزار شد + تصاویر

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان کرمان و شهدای شهرستان رفسنجان در رفسنجان برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رفسنجان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی، به مناسب ۱۳ دیماه دومین سالگرد شهادت سردار عزیز حاج مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان کرمان و شهدای شهرستان رفسنجان صبح امروز با حضور رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، خانواده های معظم شهدا و مسئولان شهرستان در مصلی امام خامنه ای (مدظله العالی) برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی سردار عبدالله عراقی رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح کشور و مداحی کربلایی مجتبی رمضانی همراه بود.

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: سردار دلها قهرمان ملی و افتخار ملت های مسلمان بود که در شامگاه جمعه ۱۳ دی ماه دو سال قبل به دست منافقان اسلام ترور و به شهادت رسید و دل های عالم را محزون کرد.

وی افزود: مردی که نام و یادش از تاریخ پر افتخار اسلام محو نخواهد شد؛ او برای دفاع از مردم ِ در بند دشمنان به میدان جنگ با اهریمن شتافت.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به مواجه شدن حضرت زینب (س) با عبیدالله بن زیاد دو روز بعد از شهادت امام حسین(ع) اهار کرد: وقتی عبید الله بن زیاد از حضرت زینب(س) سوال کرد کار خدا را با برادرت چگونه ارزیابی می کنید؟ یک جمله را شنید که دنیا و اندیشمندان را به تامل برانگیخت، حضرت زینب فرمود” جز زیبایی چیزی ندیدم”.

وی ادامه داد: جمله کوتاه است اما همه اندیشمندان و صاحبان قلم را متحیر کرد و باید این جمله را تفسیر کنند؛ لذا رهبر انقلاب اسلامی نیز یک جمله در مورد شهید سلیمانی فرمودند که ” سلیمانی یک مکتب است ” پس باید در این جمله تأمل و تفکر کرد و تمام زوایا و ابعاد آن را تبیین و روشنگری کرد تا راه روشن در جلو ملت ها قرار گیرد.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: ما در اسلام عناوینی به عنوان مکتب اسلام، مکتب قرآن و مکتب تشیع داریم؛ محورهای مکتب اسلام شهادتین است شهادت به خدا، رسالت انبیاء و قران است.

وی اضافه کرد: در مکتب تشیع غیر از شهادت به وحدانیت خدا، پیامبر و قرآن؛ مسایل امامت، ولایت و ولایت فقیه را نیز باید توجه داشت.

وی ادامه داد: در واقع می توان گفت مکتب و صاحب مکتب مجموعه ای از اصول، آرمان ها، اندیشه ها و باورهایی است که یک انسان به آن ها پایبند است و قبول دارد و در مقابل بیان آن ها ابایی ندارد.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی کسی بود که هم اعتقاد داشت به یک سری از اصول، ارزش ها و باورهای اسلام و هم به امامین و خدمت به مردم و محرومین اعتقاد داشت و عمل می کرد و نیز ایثارگری، تلاش و اخلاص در عمل، شهادت طلبی و اسیر مادیات نبودن در او نهادینه شده بود.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی هرگز از صحت راهش دچار تردید نشد و در مقابل پدیده خبیث داعش که به عنوان یک فتنه در غرب آسیا ظاهر شد با انها مبارزه کرد و پایان زندگی و حکومت نحص آن ها را اعلام کرد لذا در اعتقاد به ایمانش و پایبندی اش به اسلام برای یاری مظلومین هم معتقد بود .

عسکری خاطرنشان کرد: این انسان صاحب مکتب است و باید از مکتب او درس های زندگی را بیاموزیم و عمل کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان کرمان مصلی رفسنجان یادواره شهدای شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن

    سلام مردم کجا هستند همش از مسئولین عکس گرفتن.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان